• Chicita

Vad kostar ditt utseende på stora dagen?

Antingen kommer en fd jobbarkompis till mig, som skolat om och blivit frisör att sätta upp mitt hår.
    Vi har pratat lite löst om det, men inte bestämt något. Vi har inte heller pratat pris i så fall.

Eller så kommer min blivande svägerska (som också är en av mina tärnor) att sätta upp mitt hår med min hjälp.
    jag har långt hår så jag är van att sätta upp det själv, så antagligen kommer hon då bara att hjälpa mig fixa till det lite, lägga några slingor rätt osv, sånt som jag har svårt att se själv eller svårt att komma åt.

Jag sminkar mig själv.
    Inte för att komma undan billigare. (Funderar på att skicka mina båda tärnor på sminkning som tack för att dom ställer upp...)
    Men för att jag inte har tid att åka iväg och bli sminkad och jag har haft en väldigt duktig lärare när det gäller sminkning...

Vi kommer inte åt lokalen förrän antingen väldigt sent kvällen innan, eller på morgonen samma dag.
    Så då ska det dukas och fixas på förmiddagen innan vigseln.
    Vi kommer att äta lunch med våra föräldrar och bröllopsföljet i lokalen innan fotograferna kommer ut och fotar oss innan vigseln. Så det blir att klä sig och fixa hår och smink där för mig...
    Tärnorna kan däremot åka iväg innan lunch och bli sminkade om dom vill Glad

• Chicita
    Willowfield skrev 2011-02-27 16:08:56 följande:
    Visst kan det tyckas vara mycket, men jag tänker så här.
    Jag går till frissan oftast bara en gång per/år och då för att få lit eompyssel av håret som jag inte kan fixa själv. Annars sköter jag klippning och så själv.
    Sminkar mig mycket sällan, nuförtiden, går aldrig på spabehandlingar, solarium eller ngt annat liknande.
    Så om jag en gång i mitt lov kostar på mig detta, och sen slår ut det på alla pengar jag itne lagt ut på mig själv under 50 år blir den summan jag lägger på detta en droppe i havet..
    och en sak till.... det är jag värdSolig 
    Tummen upp...
    Det är du verkligen värd.

Det är verkligen en dag då man är värd att bli lite bortskämd och få bli ompysslad av frisör/ makeupartist...

Största skillnaden när det gäller sminkning är ju att deras proffssaker oftast sitter bättre, så att man inte riskerar att få rinnande smink efter några timmar på festen.
    Man vill ju se lika fräsch ut på dom sista bilderna som på dom första, även amatörfotografernas bilder då alltså Glad 

Ett starkt stalltips för de som ska sminka sig själva är i alla fall att köpa en bra primer så att man inte har ögonskuggan under ögonen efter ett tag, eller bara i hudvecken på ögonlocket... 
Svar på tråden Vad kostar ditt utseende på stora dagen?