• brolencarlsson

Tips på gottis på godisbuffé-bordet?!!! =0)

Vi ska ha ett bord med godisbuffé på bröllopet och jag skulle vilja ha lite förslag på smaskigheter som går i rosa toner....men även ljusgrönt och vitt kommer vara i vårat färgtema....

Ja har tänkt ha geléhjärtan, masmallows, hemmagjorda rosamaränger....sen kommer jag inte på nått mer :)

Har ni nå tips??

Tack på förhand!!!

Kram Madde

• Svar på tråden Tips på gottis på godisbuffé-bordet?!!! =0)
  • ungbrud

Jag ska göra macaroons i våra tema färger och även cake pops och massor av godis :D Var för svårt att hitta klubbor i våra färger och för dyrt så får blir hemma gorda och sötare cake pops ska försöka mig på det nu i helgen :D

• aurum

zoo är rosa.. eller ja, typ rosa i alla fall. Finns i smågodiset på en del ställen så det är smidigt att bara ösa ner i en påse :)
    O rosa/röda vinylskivor, o rosa/röda flygande mattor, o så sånna där sura band...

• aurum

O löständer! O läppar (ehmn okej då, dom är mer röda men man kan kalla dom rosa med mycket vilja) o så ferarris så klart! Rosa pistols..
    Vitt godis... vita chokladgrodor, vita sånna där bollar i guldpapper.. vad heter dom nu då.. hmmm.. dom har kommit med vit choklad nu oxå i alla fall. Crispiga bollar med nougat o hackad mandel typ i original, vit choklad och kokoskräm i de vita

• aurum

hallonshots, kamelionter o jungfrubröst (ehmn, gelehallon heter dom egentligen va?) sura S, hallonmumrikar, kanderade mandlar, fransk nougat, snöbollar (heter dom det? vita bollar med kola i, finns med citrus oxå) torkad banan med youghurt, frystorkade hallon, gojibär, tomteklubbor, kryptoniter och paddor, sånna där vita o rosa/röda "bär" som finns i smågodiset, svampar...

Nej, nu kommer jag nog inte på nått mer.. :)

• moonlightgirl
    aurum skrev 2012-03-16 23:58:57 följande:
    O löständer! O läppar (ehmn okej då, dom är mer röda men man kan kalla dom rosa med mycket vilja) o så ferarris så klart! Rosa pistols..
    Vitt godis... vita chokladgrodor, vita sånna där bollar i guldpapper.. vad heter dom nu då.. hmmm.. dom har kommit med vit choklad nu oxå i alla fall. Crispiga bollar med nougat o hackad mandel typ i original, vit choklad och kokoskräm i de vita
    Vitt godis. sockerbitar (de där godisarna som ser ut som socker bitar och är skummiga)
    marsmallows.
  • Pyttsan

Franska pastiller är ju precis era färger. Söta att lägga upp i skål eller att dekorera annat gott med.Glad

• aurum
    pulmonate skrev 2012-03-23 09:46:29 följande:
    Men hur gör man cake-pops egentligen?? Det ser ju jätte gott och fint ut, men svårt o göra, eller??

Väldigt enkelt att göra, bara googla så hittar du hur många resultat som helst med instruktioner och recept
  • pulmonate
    aurum skrev 2012-03-23 12:02:01 följande:
    Väldigt enkelt att göra, bara googla så hittar du hur många resultat som helst med instruktioner och recept
    Ahaaaa! Titta på det nu! Är det SÅ man gör Fattade inte hur man bakade bollar *trög*.
    Vad gott det ser ut! Får jag prova nu då! Men jag orkar nog inte göra det till bröllopet dock!  
  • teddy

På tal om allt detta härliga farliga godis...! ;)
    Tänker ni köpa så att säga "vanlligt" godis bara, i stor mängd, eller finns de nån typ godisgrossist eller nåt man kan vända sig till när man nu vill ha rätt stora mängder godis?!
    Hur gör ni? 

• Dazzle

På mitt ÖB stod det bara puss och kram på ploppen... å fy tusan vad plopp e gott... *längtar*

Svar på tråden Tips på gottis på godisbuffé-bordet?!!! =0)