• brolencarlsson

Tips på gottis på godisbuffé-bordet?!!! =0)

Vi ska ha ett bord med godisbuffé på bröllopet och jag skulle vilja ha lite förslag på smaskigheter som går i rosa toner....men även ljusgrönt och vitt kommer vara i vårat färgtema....

Ja har tänkt ha geléhjärtan, masmallows, hemmagjorda rosamaränger....sen kommer jag inte på nått mer :)

Har ni nå tips??

Tack på förhand!!!

Kram Madde

• Svar på tråden Tips på gottis på godisbuffé-bordet?!!! =0)
  • brolencarlsson

Tack för förslagen =)

• brolencarlsson
    citrondoft skrev 2011-02-19 15:52:23 följande:
    Åhh har sån ångest  är en riktig godisgris vill heslt ha både efterrätt, tårta och godisbuffe.... Hmm får nog ta mig en funderare...
    Men vill du ha det så är det klart att du/ni ska ha det =)
    När är vigseln? Att ha en viss tid mellan efterätt och tårtan är kanske att rekomendera då....viger ni er tidigt på dan så kan ni ju bre ut godsakerna över hela dan/eftermiddan =)

Ska ni ha buffé eller 3 rätters?
  • brolencarlsson
    Semlorna skrev 2011-02-19 15:55:45 följande:
    Vi ska ha en del efterrätter på godisbuffen också men vill att folk ska vara riktigt sötsugna när bröllopstårtan kommer fram så tänkte att det blir mat, paus och sen tårta och kaffe för att ta fram resten av sötsakerna på kvällen. Men vill du/ni ha efterrätt också så why not! Vi kommer iaf skippa mat (vickning?) senare på kvällen utan sötsakerna får räcka.
    Det har du rätt i....
    vi hade funderingar på om vi skulle ha grillat korv på natten som "vickning" och pucko till....men har man en större godisbuffé med lite mer "matigt" så kanske man ska skippa det....
    Muffins och frukter av olika slag...
  • brolencarlsson
    Oniq skrev 2011-02-19 16:09:31 följande:
    Vi kommer att ha godisbuffé, men släpar inte in några aspekter på färgtema i den. Vi kör på godis som vi gillar bara och kör bufféskålarna lite mer 'tema enligt' istället.

Finns mycket rosa klubbor annars...
    Ja det kan man ju göra...kommer säkert släppa in lite fler färger som brunt (choklad av olika slag) också men vill att helheten ska vara rosa =)

Verkar bli vanligare med godisbuffé på bröllop...
  • Miceme

Jag brukar skära nougat i små bitar som man rullar in i mandelmassa och sedan rullar i vanligtvis mörk choklad men det fungerar ju lika bra med vitt om man vill hålla på färgerna.

Jag blev också sugen på att ha en godisbuffe men kommer nog inte att köra färgtema på godiset. Dock fanns det ju jättefina inspirationsbilder på godisbuffer i färgtema i en annan tråd.

Vit chokladmousse kan man ju ha i små glas om det inte bara är plockgodis man är ute efter.

• Dazzle

Har ni spanat in cake pops? Såg dem i någon tidning förra månaden och denna månaden i ICAs Buffe, annars googla, oanade variationsmöjligheter - ska absolut köra på sådana! =).

• Semlorna
    brolencarlsson skrev 2011-02-19 16:21:41 följande:
    Det har du rätt i....
    vi hade funderingar på om vi skulle ha grillat korv på natten som "vickning" och pucko till....men har man en större godisbuffé med lite mer "matigt" så kanske man ska skippa det....
    Muffins och frukter av olika slag...
    Vi ska ha kex, ost, frukt och diverse efterrätter (kärleksmums, vitchokladmousse, hallonmoussebakelser osv) och godis så vi räknar med att dom som blir hungriga äter där. Känns som det blir för mycket med mer mat på det. En sak mindre att pyssla med på kvällen tänkte vi. Frukt, godis och allt det lägger vi iordning innan så det bara är att ta fram.
  • Mariabridetobe

Vi har samma färger och tänkte ha ahlgrens bilar, peps ellr pops (de där rosa, vita o gröna mintkulorna) Gelehjärtan... och följa färgtemat... men eftersom vi båda älskar choklad funderar vi på att välja godis utav olika smaker så det finns nåt som passar alla...  Cake tops har jag sett och blev sugen på att göra... lite pil, men man kan ju ändra smaker i det oändliga.

• Oniq
    Mariabridetobe skrev 2011-02-19 17:47:06 följande:
    Vi har samma färger och tänkte ha ahlgrens bilar, peps ellr pops (de där rosa, vita o gröna mintkulorna) Gelehjärtan... och följa färgtemat... men eftersom vi båda älskar choklad funderar vi på att välja godis utav olika smaker så det finns nåt som passar alla...  Cake tops har jag sett och blev sugen på att göra... lite pil, men man kan ju ändra smaker i det oändliga.
    Gisha är både rosa och choklad ;)
  • Oniq

Geisha så klart.. stavar ju som en onykter kamel..

Annars är ju dom där chokladdoppade mandelgodisarna som är poppis kring påsk också rosa :)

Svar på tråden Tips på gottis på godisbuffé-bordet?!!! =0)