• förlovadflicka

Annorlunda innehåll i festhäfte!

Finns ju många trådar om festhäften men tycker det står samma sak i alla!
    Här kan vi spåna på lite nya grejer!
    Hittade det här i en tråd, det har jag inte sett på något annat ställe:

TV-Tablån 9/8-08

08.00 Godmorgon Sverige

- Brudparet stiger upp -

09.00 Extreme Makeover

- Kommer ni känna igen dom? -

12.30 Project Runway

- Passar klänningen? -

13.00 Top Model

- Brudparet fotas -

15.00 Kär och galen

- Vigselakt direkt från Lunedet -

15.10 FILM Runaway bride

- (Utgår) -

15.15 For love or money

- Säger de ja till varandra? -

15.30 Young sexy and... Married

- Pusskalas för nära o kära -

16.00 PREMÄR Förkväll

- Brudskål och mingel-

17.00 FILM Släkten är värst

- Middag i festsalen -

20.10 Gossip Girl

- Prata med bordsgrannen

om senaste skvallret -

21.00 Fear Factory

- Vågar du äta tårtan? -

22.30 Singelcoacharna

- Baren har nu varit öppen sen nio och

det är fritt fram på dansgolvet för alla -

02.00 Prison Break

- Brudparet rymmer hem –

• Svar på tråden Annorlunda innehåll i festhäfte!
  • Gwennie
    Tittij skrev 2011-06-17 20:29:10 följande:
    Har precis börjat pilla lite med det och inser nu att antingen hade de ett gigantiskt festprogram eller så var det inte så många gäster
    Vi har 75 gäster och det går absolut inte plats på ett A4. Inte om man vill kunna få dit streck mellan alla personer... 
    Faktiskt var häftet förvånansvärt tunt.... ;P Kan tyvärr inte lägga upp någon bild som du kan titta på, men det fick faktiskt plats gott väl på ett A4 (i mittuppslaget) och de hade 73 personer på festen. Men det kan ju vara ett lyckokast för dem att relationerna gick väl ihop. Tittade på det igen och såg att de hade buntat ihop vissa i kompisgrupper eller familjer - det kan ju förenkla något.

Lycka till!
  • Tittij
    Gwennie skrev 2011-06-18 00:06:09 följande:
    Faktiskt var häftet förvånansvärt tunt.... ;P Kan tyvärr inte lägga upp någon bild som du kan titta på, men det fick faktiskt plats gott väl på ett A4 (i mittuppslaget) och de hade 73 personer på festen. Men det kan ju vara ett lyckokast för dem att relationerna gick väl ihop. Tittade på det igen och såg att de hade buntat ihop vissa i kompisgrupper eller familjer - det kan ju förenkla något.

Lycka till!
    Kan du kanske maila eller sms:a en bild eller vill inte dina vänner att du lämnar ut det? Vor ekul att de hur de gjort, men jag förstår om de inte vill..

Jag la upp oss i mitten på ett A4 igår och gjorde sen 73 små cirklar och sen var pappret fullt, finns inte plats för några streck, eller jo ett streck per person skulle funka men det skulle bli plottrigt..
  • Gwennie
    Tittij skrev 2011-06-18 08:19:00 följande:
    Kan du kanske maila eller sms:a en bild eller vill inte dina vänner att du lämnar ut det? Vor ekul att de hur de gjort, men jag förstår om de inte vill..

Jag la upp oss i mitten på ett A4 igår och gjorde sen 73 små cirklar och sen var pappret fullt, finns inte plats för några streck, eller jo ett streck per person skulle funka men det skulle bli plottrigt..
    Tyvärr. De var här igår och jag frågade, men de ville helst inte det.
    Kan tillägga att deras nätverkskarta ÄR väldigt plottrig - linjerna går kors och tvärs och vissa linjer är dragna runt hela figuren osv, men det var på något sätt det som var själva charmen :)
  • Gottblåbär

Blev inspirerad när jag läste de och började själv göra de hemma igår, men vi har bara 55 gäster typ så de kanske är lite lättare.. Men hur var de med kompisar som ja bara är kompisar, alltså vart går stecken bara fram till bruden/brudgummen och inget mer? kan lägga upp min så får ni se, omde går, gör den i puplisher nämligen

Gwennie skrev 2011-06-18 09:11:36 följande:
    Tyvärr. De var här igår och jag frågade, men de ville helst inte det.
    Kan tillägga att deras nätverkskarta ÄR väldigt plottrig - linjerna går kors och tvärs och vissa linjer är dragna runt hela figuren osv, men det var på något sätt det som var själva charmen :)
  • bruden

Sy ihop det var ju en kalassmart ide! Ska nog fundera på det

• Gottblåbär

Tänkte även att jag skulle skriva ut vilket bor dom sitter på sen, när jag vet de då:)

Gottblåbär skrev 2011-06-18 10:37:17 följande:
    typ såhär har jag börjat, är jag helt ute och cyklar;)

• Gwennie
    Gottblåbär skrev 2011-06-18 09:47:40 följande:
    Blev inspirerad när jag läste de och började själv göra de hemma igår, men vi har bara 55 gäster typ så de kanske är lite lättare.. Men hur var de med kompisar som ja bara är kompisar, alltså vart går stecken bara fram till bruden/brudgummen och inget mer? kan lägga upp min så får ni se, omde går, gör den i puplisher nämligen
    De som bara hade en koppling till brudparet, t.ex. kompisar, har helt enkelt bara en linje dragen till sig. Sen klumpade de ihop de kompisar som de lärt känna i samma sammanhang.
  • Gwennie
    Gottblåbär skrev 2011-06-18 10:38:06 följande:
    Tänkte även att jag skulle skriva ut vilket bor dom sitter på sen, när jag vet de då:)
    Gottblåbär skrev 2011-06-18 10:37:17 följande:
    typ såhär har jag börjat, är jag helt ute och cyklar;)

Kompisarnas såg helt annorlunda eftersom de skrivit det för hand och inte skrivit någon information om gästerna, utan bara en kort kommentar om hur de kände varann och helt huller och buller. Men du har ju hittat ett system som fungerar och jag tycker det ser väldigt trevligt ut :) Kan du dessutom få in bordsnumren så har du ju fått in massor på bara två sidor! Tror dina gäster kommer att tycka att det är väldigt intressant att orientera sig så här :)
  • förlovadflicka

Kom på igår att vi bara måste ha med "historian om det grekiska efternamnet som inte är grekiskt". Alla tror att min blivande är halvgrek, när han i själva verket är halvsyrian :P Det är en rätt intressant historia bakom namnet så det får sötnosen skriva :P

Svar på tråden Annorlunda innehåll i festhäfte!