• förlovadflicka

Annorlunda innehåll i festhäfte!

Finns ju många trådar om festhäften men tycker det står samma sak i alla!
    Här kan vi spåna på lite nya grejer!
    Hittade det här i en tråd, det har jag inte sett på något annat ställe:

TV-Tablån 9/8-08

08.00 Godmorgon Sverige

- Brudparet stiger upp -

09.00 Extreme Makeover

- Kommer ni känna igen dom? -

12.30 Project Runway

- Passar klänningen? -

13.00 Top Model

- Brudparet fotas -

15.00 Kär och galen

- Vigselakt direkt från Lunedet -

15.10 FILM Runaway bride

- (Utgår) -

15.15 For love or money

- Säger de ja till varandra? -

15.30 Young sexy and... Married

- Pusskalas för nära o kära -

16.00 PREMÄR Förkväll

- Brudskål och mingel-

17.00 FILM Släkten är värst

- Middag i festsalen -

20.10 Gossip Girl

- Prata med bordsgrannen

om senaste skvallret -

21.00 Fear Factory

- Vågar du äta tårtan? -

22.30 Singelcoacharna

- Baren har nu varit öppen sen nio och

det är fritt fram på dansgolvet för alla -

02.00 Prison Break

- Brudparet rymmer hem –

• Svar på tråden Annorlunda innehåll i festhäfte!
  • Amejuli

Men åh vilken bra tråd. Har inte börjat med häftet än och jag gifter mig om 6 veckor. Tack och lov för alla era tips!!!

• blomman

Har precis skrivit ut våra festhäften...blev väl inte helt orginella men...vi har snott lite ideer överallt ifrån..tycker bröllopsbingo är kul men istället för BINGO längst upp på brickan så har vi BENGT eftersom man vid bingo vinner en drink i baren av bartendern Bengt! Blir kul med alla som ropar BENGT då och då..vår humor

Ett litet quiz har vi också med , med lite frågot om oss...annars håller vi oss till presentation av gäster, ballongvisan och en svengelsk version av en Elvislåt. Jag älskar dig på olika språk-gjort som en dra sträck uppgift har vi också.

Användbara fraser på latin som tex -är det här rätt gaffel? slängdes med och självklart lite "ett och vettikett" regler.

En väldigt smart grej som jag såg någonstans var att sy ihop häftet med raksöm på maskin, blir jättefint! Eftersom vi behöver en ballong och en nål till visan så fäster jag säkerhetsnålen med iträdd ballong i en av sömmarna på utsidan. Det blitr toppen! Vi använde oss av publishers mall när vi gjorde häftet.

det ÄR svårt att få ihop ett personligt häfte men huvudsaken är att man själv skulle uppskatta det som gäst!

• förlovadflicka
    blomman skrev 2011-06-13 17:14:54 följande:

Har precis skrivit ut våra festhäften...blev väl inte helt orginella men...vi har snott lite ideer överallt ifrån..tycker bröllopsbingo är kul men istället för BINGO längst upp på brickan så har vi BENGT eftersom man vid bingo vinner en drink i baren av bartendern Bengt! Blir kul med alla som ropar BENGT då och då..vår humor

Ett litet quiz har vi också med , med lite frågot om oss...annars håller vi oss till presentation av gäster, ballongvisan och en svengelsk version av en Elvislåt. Jag älskar dig på olika språk-gjort som en dra sträck uppgift har vi också.

Användbara fraser på latin som tex -är det här rätt gaffel? slängdes med och självklart lite "ett och vettikett" regler.

En väldigt smart grej som jag såg någonstans var att sy ihop häftet med raksöm på maskin, blir jättefint! Eftersom vi behöver en ballong och en nål till visan så fäster jag säkerhetsnålen med iträdd ballong i en av sömmarna på utsidan. Det blitr toppen! Vi använde oss av publishers mall när vi gjorde häftet.

det ÄR svårt att få ihop ett personligt häfte men huvudsaken är att man själv skulle uppskatta det som gäst!

Haha, min blivande hade älskat att ropa Bengt, han och hans kompisar har haft det namnet som en kul grej :P
  • Rödvit brutta
    förlovadflicka skrev 2011-02-08 22:01:28 följande:
    Finns ju många trådar om festhäften men tycker det står samma sak i alla!
    Här kan vi spåna på lite nya grejer!
    Hittade det här i en tråd, det har jag inte sett på något annat ställe:

TV-Tablån 9/8-08

08.00 Godmorgon Sverige

- Brudparet stiger upp -

09.00 Extreme Makeover

- Kommer ni känna igen dom? -

12.30 Project Runway

- Passar klänningen? -

13.00 Top Model

- Brudparet fotas -

15.00 Kär och galen

- Vigselakt direkt från Lunedet -

15.10 FILM Runaway bride

- (Utgår) -

15.15 For love or money

- Säger de ja till varandra? -

15.30 Young sexy and... Married

- Pusskalas för nära o kära -

16.00 PREMÄR Förkväll

- Brudskål och mingel-

17.00 FILM Släkten är värst

- Middag i festsalen -

20.10 Gossip Girl

- Prata med bordsgrannen

om senaste skvallret -

21.00 Fear Factory

- Vågar du äta tårtan? -

22.30 Singelcoacharna

- Baren har nu varit öppen sen nio och

det är fritt fram på dansgolvet för alla -

02.00 Prison Break

- Brudparet rymmer hem –

Skitkul! Den lånar jag oxå! TACK!
  • Doris

Jättebra idéer! Jag kommer absolut att stjäla några. Vi tänkte även ha med ett par skojiga bilder på oss (brudparet) som är tagna på diverse semestrar, maskerader osv så att alla får se lite nya sidor av oss :) Då blir häftet genast lite mer personligt också.

• Gwennie

Ett par vänner till oss, som gifte sig för två år sedan, hade skrivit ett socialt nätverk på alla gästerna i festhäftet. De skrev sina egna namn i mitten på sidan och drog sedan streck mellan dem och gästerna och mellan olika gäster för att visa vem som kände vem. Längs strecken skrev de HUR de kände varandra. Måste ha varit ett riktigt hästjobb, men jag återgick till det flera gånger under middagen för att det var så himla faschinerande! Ett underbart organiserat kaos!

• tobbicar
    Gwennie skrev 2011-06-15 17:43:57 följande:
    Ett par vänner till oss, som gifte sig för två år sedan, hade skrivit ett socialt nätverk på alla gästerna i festhäftet. De skrev sina egna namn i mitten på sidan och drog sedan streck mellan dem och gästerna och mellan olika gäster för att visa vem som kände vem. Längs strecken skrev de HUR de kände varandra. Måste ha varit ett riktigt hästjobb, men jag återgick till det flera gånger under middagen för att det var så himla faschinerande! Ett underbart organiserat kaos!
    verkligen hästjobb men låter skitkul :)
Svar på tråden Annorlunda innehåll i festhäfte!