• förlovadflicka

Annorlunda innehåll i festhäfte!

Finns ju många trådar om festhäften men tycker det står samma sak i alla!
    Här kan vi spåna på lite nya grejer!
    Hittade det här i en tråd, det har jag inte sett på något annat ställe:

TV-Tablån 9/8-08

08.00 Godmorgon Sverige

- Brudparet stiger upp -

09.00 Extreme Makeover

- Kommer ni känna igen dom? -

12.30 Project Runway

- Passar klänningen? -

13.00 Top Model

- Brudparet fotas -

15.00 Kär och galen

- Vigselakt direkt från Lunedet -

15.10 FILM Runaway bride

- (Utgår) -

15.15 For love or money

- Säger de ja till varandra? -

15.30 Young sexy and... Married

- Pusskalas för nära o kära -

16.00 PREMÄR Förkväll

- Brudskål och mingel-

17.00 FILM Släkten är värst

- Middag i festsalen -

20.10 Gossip Girl

- Prata med bordsgrannen

om senaste skvallret -

21.00 Fear Factory

- Vågar du äta tårtan? -

22.30 Singelcoacharna

- Baren har nu varit öppen sen nio och

det är fritt fram på dansgolvet för alla -

02.00 Prison Break

- Brudparet rymmer hem –

• Svar på tråden Annorlunda innehåll i festhäfte!
  • hysch
    Gwennie skrev 2011-06-15 17:43:57 följande:
    Ett par vänner till oss, som gifte sig för två år sedan, hade skrivit ett socialt nätverk på alla gästerna i festhäftet. De skrev sina egna namn i mitten på sidan och drog sedan streck mellan dem och gästerna och mellan olika gäster för att visa vem som kände vem. Längs strecken skrev de HUR de kände varandra. Måste ha varit ett riktigt hästjobb, men jag återgick till det flera gånger under middagen för att det var så himla faschinerande! Ett underbart organiserat kaos!
    åh va kul, det måste jag testa!
  • Tinzi
    blomman skrev 2011-06-13 17:14:54 följande:

Har precis skrivit ut våra festhäften...blev väl inte helt orginella men...vi har snott lite ideer överallt ifrån..tycker bröllopsbingo är kul men istället för BINGO längst upp på brickan så har vi BENGT eftersom man vid bingo vinner en drink i baren av bartendern Bengt! Blir kul med alla som ropar BENGT då och då..vår humor

Ett litet quiz har vi också med , med lite frågot om oss...annars håller vi oss till presentation av gäster, ballongvisan och en svengelsk version av en Elvislåt. Jag älskar dig på olika språk-gjort som en dra sträck uppgift har vi också.

Användbara fraser på latin som tex -är det här rätt gaffel? slängdes med och självklart lite "ett och vettikett" regler.

En väldigt smart grej som jag såg någonstans var att sy ihop häftet med raksöm på maskin, blir jättefint! Eftersom vi behöver en ballong och en nål till visan så fäster jag säkerhetsnålen med iträdd ballong i en av sömmarna på utsidan. Det blitr toppen! Vi använde oss av publishers mall när vi gjorde häftet.

det ÄR svårt att få ihop ett personligt häfte men huvudsaken är att man själv skulle uppskatta det som gäst!

Vill gärna förstå hur du menar med jag älskar dig på olika språk m. streck, lät kul!
    Och SY lät ju toppen, jag gör nog så med :)
  • BlomAnna
    blomman skrev 2011-06-13 17:14:54 följande:

Har precis skrivit ut våra festhäften...blev väl inte helt orginella men...vi har snott lite ideer överallt ifrån..tycker bröllopsbingo är kul men istället för BINGO längst upp på brickan så har vi BENGT eftersom man vid bingo vinner en drink i baren av bartendern Bengt! Blir kul med alla som ropar BENGT då och då..vår humor

Ett litet quiz har vi också med , med lite frågot om oss...annars håller vi oss till presentation av gäster, ballongvisan och en svengelsk version av en Elvislåt. Jag älskar dig på olika språk-gjort som en dra sträck uppgift har vi också.

Användbara fraser på latin som tex -är det här rätt gaffel? slängdes med och självklart lite "ett och vettikett" regler.

En väldigt smart grej som jag såg någonstans var att sy ihop häftet med raksöm på maskin, blir jättefint! Eftersom vi behöver en ballong och en nål till visan så fäster jag säkerhetsnålen med iträdd ballong i en av sömmarna på utsidan. Det blitr toppen! Vi använde oss av publishers mall när vi gjorde häftet.

det ÄR svårt att få ihop ett personligt häfte men huvudsaken är att man själv skulle uppskatta det som gäst!

Syr du direkt på pappret bara ?
  • lilja

Tror jag "snor" det där med att sy programmen med!

* 21 juli 2012 *
  • Theka

Jag tänkte också sy våra festprogram men vi har gästpresentationer med i häftet samt bordsplaceringen och ve och fasa om folk blir sjuka eller så sista veckan så man måste göra om allt! Nu har vi tänkt försöka få allt sådant på ett och samma blad och binda ihop häftena med ett snöre så att man i värsta fall bara kan byta ut ett blad.

• marimekko86

I vårt festhäfte kommer det finnas:

En kort välkomsttext
    Historia kring ¨min pappas släktnamn som vi tar
    Meny
    Gästpresentation av roligare slag
    En sida med två snapsvisor som vi kommer sjunga
    En sida med tack till speciella personer som ställt upp
    En sida med roliga ordningsregler

...sen har jag inte kommit längre Vill inte ha en massa lekar eller långa sånger, vet flera stycken som kommer hålla tal så jag tror det räcker.

• Tittij
    Ett par vänner till oss, som gifte sig för två år sedan, hade skrivit ett socialt nätverk på alla gästerna i festhäftet. De skrev sina egna namn i mitten på sidan och drog sedan streck mellan dem och gästerna och mellan olika gäster för att visa vem som kände vem. Längs strecken skrev de HUR de kände varandra. Måste ha varit ett riktigt hästjobb, men jag återgick till det flera gånger under middagen för att det var så himla faschinerande! Ett underbart organiserat kaos!
    Kul idé! Ska tydligen finnas nåt program på nätet man kan använda sig av säger blivnade. Skall undersökas bums
  • Tittij
    Har precis börjat pilla lite med det och inser nu att antingen hade de ett gigantiskt festprogram eller så var det inte så många gäster
    Vi har 75 gäster och det går absolut inte plats på ett A4. Inte om man vill kunna få dit streck mellan alla personer... 
  • Tobbelina

Vilka roliga grejer!
    Vi tänkte ha mer som en mini-tipspromenad (inomhus) med roliga frågor om oss och våra vänner/släkt så kan de som vill göra den när det blir dötid och fråga varandra vilket av 1X2 som är rätt svar etc.

Många av våra släkt och vänner på bröllopet har aldrig träffats tidigare, så hoppas att det kan vara en liten ice-breaker.

Men det är ju inte riktigt en del av ett festhäfte :)

På ett bröllop jag var hade bruden gjort ett korsord i ungefär samma stuk. Det var kul lösning mellan rätterna och så fick man något att prata med bordsgrannen om.

• c4trin

Nu har jag inte läst hela tråden och HOPPAS inte jag upprepar mig!

Vårt festprogram va fullt med massor av olika roliga saker :D

Någon som vill ha tips/inspiration hör gärna av er =)

T e x

Regler för kvällen

1. Det är förbjudet att behålla sitt goda
    humör för sig själv

2. Var och en äter på sin egen tallrik

3. Klädsel rekommenderas

4. Kontrollera att era bordsgrannar inte
    nyttjar rusdrycker så att de blir suddiga i
    ansiktet

5. Det är obligatoriskt att fotografera dina
    bordsgrannar. Bilderna skickas sedan till brudparet på de CD-skivor som finns i lokalen.

6. Undvik trängsel under bordet, kryp till
    höger

7. Porslins- och inredningskrossning undanbedes vänligen men bestämt

8. Det är strängt förbjudet att låta maten
    tysta munnen!

9. Bordsdamer lämnas tillbaka efter festens slut (gäller ej bruden)

10. Det rekommenderas att man går hem med samma person man kom med

11. Den som håller tal skall efter talets slut se till att alla sovande väcks

12. Skulle mat eller dryck ta slut, låna av personen till vänster

13. För bortkomna gäster ansvaras ej

14. Dörrar med höga trösklar är fönster

Svar på tråden Annorlunda innehåll i festhäfte!