Är det DÅLIG STIL att ta kuvertavgift? Varför? Varför Inte?
Tycker ni det är fult att ta kuvertavgift?
Varför ?
Ni som tar uvertavgift, hur tänker ni i detta?
Tycker ni det är fult att ta kuvertavgift?
Varför ?
Ni som tar uvertavgift, hur tänker ni i detta?
Jag skulle inte ha något problem med kuvertavgift, jag får hellre ett bidrag till festen än en massa prylar vi inte har plats för.
Hade jag blivit bjuden på bröllop där paret inte önskar sig något så hade det känts som en bra grej att få ge ett bidrag till festen (eller ett bidrag till bröllopsresa för den delen) istället faktiskt.Man vet ju hur dyrt det kan vara med bröllop. Vi prioriterar vår fest och bjuder i princip alla vi känner, att de är där är present nog för oss och vi har inte tänkt att ta någon avgift, det ligger i vår budget.
Har inte orkat läsa igenom tråden utan svarar bara på TS fråga:
Nej, jag tycker inte att det är fult, men det kan innebära att vissa gäster inte har möjlighet att komma på bröllopet då.
Resa och boende (om bröllopet är långt bort) och kanske någon finare klädsel kostar det med, om man dessutom måste betala en extrasumma /pers så kan det lätt dra iväg.
Jag har tyvärr fått lov att tacka nej till en god vän som gifte sig utomlands då ekonomin inte räckte till.
jag tycker inte alls det är fel att ta ut en kuvertavgift. Om de va ja som hade fått en inbjudan med en kuvertavgift hade jag lätt tackat ja. Det skulle inte hindra mej från att gå på bröllopet.
Vi har börjat fundera på att ta en kuvert avgift. Vi har pratat om 200:-/vuxen. Barnen behöver självklart inte betala. Skulle vi ta en kuvertavgift kommer vi avsäga oss allt som har med presenter att göra. Men vi har inte bestämt hur vi ska göra än. Ska räkna lite mera på hur mycket vårat bröllop kommer gå på. Men ja tänker lite såhär att tar vi 200:-/ vuxen o vi inte vill ha presenter då blir det ju ganska enkelt för gästerna. Behöver de inte tänka på hur mycket de ska lägga på en present o springa runt o leta som galningar. Vi är bara glada om de vill komma o vara med oss på våran stora dag :)