• elisabettan

Favorit i repris- vattenfasta mascaror

Detta ämne har stötts och blötts i flera omgångar, men jag är ännu inte nöjd. Jag har testat så många nu att jag inte längre tror att jag kommer hitta någon som uppfyller mina krav.

Observera att denna tråd enbart gäller vattenfasta mascaror!

1. Den ska fastna på fransarna direkt utan att jag ska behöva arbeta med den i 10 minuter.
    2. Den ska inte klumpa sig medan jag målar.
    3. Borsten får inte vara för tjock så att allt hamnar på ögonlocken istället för fransarna.
    4. Den får inte torrfälla eller ge mig mörka ringar.

Rätt så basala önskemål, men som för mig tycks vara en omöjlighet att uppfylla.

Därför undrar jag nu: vilken vattenfasta mascara köper du? Hur beter den sig när du målar dig? Hur väl håller den under dagen? 

Tack! Solig

• Svar på tråden Favorit i repris- vattenfasta mascaror
  • moonlightgirl
    Sebastiána skrev 2011-01-24 10:11:33 följande:
    Japp. Det finns andra märken också, men jag har bara provat denna. Den lägger sig utanpå och mascaran blir vattenfast.
    Då ska jag köpa denna så att jag kan ha den mascaran jag brukar ha och känner mig nöjd med.  =)
    Tack så mycket för rådet.
  • förlovadflicka
    TheD skrev 2011-01-22 19:07:07 följande:
    Omständigt? Absolut inte. Jag gör det inte varje gång heller men det beror på vad jag vill få ut av mascaraläggningen just den dagen/det tillfället :) Jag har ALDRIG träffat på en mascara som färlänger, fyller och hela köret i ett på ett BRA sätt så då kan det bli två olika mascaror just för att det är olika borstar :D
    Har dior show iconic nu och den är helt sjukt bra, den är både förlängande och volymgivande, det ser nästan ut som lösögonfransar varje gång! Hoppas den finns som vattenfast... Fast tror den sitter rätt bra, måste bara ha ett tillfälle att gråta så jag får testa... Kanske ska kolla på ps I love you snart :P
  • Kit73

Jag slår ett slag för MACs Loud Lash. Kanonbra!

• LadyDjungle
    Kit73 skrev 2011-02-02 19:51:49 följande:
    Jag slår ett slag för MACs Loud Lash. Kanonbra!
    Hmmm.
    Jag älskar MAC.
    Nu ska jag ju även köpa en nya mascara inför bröllopet så på vilket sätt kan du "Kit73" rekommendera just MACs Loud Lash?
  • elisabettan

Jag har nu använt Kanrbo 38 grader ett litet tag och är fortfarande mycket nöjd! Den är nästan perfekt! Återstår att se hur den reagerar med tiden, alltså hur snabbt den blir "gammal" och klumpig.  Annars ska jag kolla in MAC. Jag hatr aldrig hört talas om det märket förut. Är det ett nytt märke?

• Chicita
    elisabettan skrev 2011-02-03 08:19:24 följande:
    Jag har nu använt Kanrbo 38 grader ett litet tag och är fortfarande mycket nöjd! Den är nästan perfekt! Återstår att se hur den reagerar med tiden, alltså hur snabbt den blir "gammal" och klumpig.  Annars ska jag kolla in MAC. Jag hatr aldrig hört talas om det märket förut. Är det ett nytt märke?
    Jag har inte hunnit köpa den än, men med så bra recensioner så måste jag ju bara testa Kanebos mascara...
    Blir nog en vända till Kicks här i veckan. Bara jag kan komma ihåg det så *S* 
  • Snigel Bee
    elisabettan skrev 2011-02-03 08:19:24 följande:
    Har det hänt nåt med Kanebo 38 sen jag prövade den eller :S För jag tyckte inte alls att den va så bra. Fast jag gnyggade bort den försiktigt i varmt vatten så tyckte jag alltid att nån frans rök med! Sen så var den så himla tunn att man fick lägga hur många lager som helst innan man va nöjd!
  • Moster Stina
    Snigel Bee skrev 2011-02-03 10:12:05 följande:
    Har det hänt nåt med Kanebo 38 sen jag prövade den eller :S För jag tyckte inte alls att den va så bra. Fast jag gnyggade bort den försiktigt i varmt vatten så tyckte jag alltid att nån frans rök med! Sen så var den så himla tunn att man fick lägga hur många lager som helst innan man va nöjd!
    Jag har sett många som tyckt om den mascaran, men en person sa att den inte funkade alls på henne. Hon testade den hårt flera ggr, men den funkade jättedåligt.
    Så du är inte alls den enda!
  • elisabettan

Jag börjar med att nästan våldsamt öser på mascara genom att dra från sida till sida, så det verkligen blir ett lager på hela fransen. Därefter fyller jag på borsten igen och liksom reder ut fransarna. Så två, max tre lager, och jag är rätt nöjd!

• elisabettan

Det varierar ju sedan hur man vill ha sin mascara såklart. Glad
    Vissa vill ha en mer naturlig frans, medan jag vill att det verkligen syns att jag har målat fransarna.Kyss

• förlovadflicka
    elisabettan skrev 2011-02-03 10:39:00 följande:
    Jag börjar med att nästan våldsamt öser på mascara genom att dra från sida till sida, så det verkligen blir ett lager på hela fransen. Därefter fyller jag på borsten igen och liksom reder ut fransarna. Så två, max tre lager, och jag är rätt nöjd!

Det är jättesnyggt! :)
  • Kit73
    LadyDjungle skrev 2011-02-02 21:33:53 följande:
    Hmmm.
    Jag älskar MAC.
    Nu ska jag ju även köpa en nya mascara inför bröllopet så på vilket sätt kan du "Kit73" rekommendera just MACs Loud Lash?
    Jag har inte upplevt att den smular alls utan sitter bra. Tycker att det är en ok borste (annars ta en annan rengjord dito).

Just på MAC kan du ju be få om att prova... =)
Svar på tråden Favorit i repris- vattenfasta mascaror