• elisabettan

Favorit i repris- vattenfasta mascaror

Detta ämne har stötts och blötts i flera omgångar, men jag är ännu inte nöjd. Jag har testat så många nu att jag inte längre tror att jag kommer hitta någon som uppfyller mina krav.

Observera att denna tråd enbart gäller vattenfasta mascaror!

1. Den ska fastna på fransarna direkt utan att jag ska behöva arbeta med den i 10 minuter.
    2. Den ska inte klumpa sig medan jag målar.
    3. Borsten får inte vara för tjock så att allt hamnar på ögonlocken istället för fransarna.
    4. Den får inte torrfälla eller ge mig mörka ringar.

Rätt så basala önskemål, men som för mig tycks vara en omöjlighet att uppfylla.

Därför undrar jag nu: vilken vattenfasta mascara köper du? Hur beter den sig när du målar dig? Hur väl håller den under dagen? 

Tack! Solig

• Svar på tråden Favorit i repris- vattenfasta mascaror
  • N blir B

Kanebo Sensai 38 grader är fantastisk!

• elisabettan
    FelizLane skrev 2011-01-23 19:35:16 följande:
    Kanebo Sensai 38 grader, håller allt det där du vill. Helt klart oslagbar. Kan inte tänka mig en annan mascara när jag ska gifta mig :)
    Men underbara nyheter!Solig Det blev den med böjd borste.
  • Sebastiána
    elisabettan skrev 2011-01-21 23:50:32 följande:
    Detta ämne har stötts och blötts i flera omgångar, men jag är ännu inte nöjd. Jag har testat så många nu att jag inte längre tror att jag kommer hitta någon som uppfyller mina krav.

Observera att denna tråd enbart gäller vattenfasta mascaror!

1. Den ska fastna på fransarna direkt utan att jag ska behöva arbeta med den i 10 minuter.
    2. Den ska inte klumpa sig medan jag målar.
    3. Borsten får inte vara för tjock så att allt hamnar på ögonlocken istället för fransarna.
    4. Den får inte torrfälla eller ge mig mörka ringar.

Rätt så basala önskemål, men som för mig tycks vara en omöjlighet att uppfylla.

Därför undrar jag nu: vilken vattenfasta mascara köper du? Hur beter den sig när du målar dig? Hur väl håller den under dagen? 

Tack! Solig
    Undrar samma. Har inte hittat någon som uppfyller alla kraven.
  • FelizLane
    moonlightgirl skrev 2011-01-23 20:12:23 följande:
    Jag har gjort det en gång men jag tyckte att det sved så förbannat. Nu var ju det ett tag sedan och det kan ha förändrats.

Jag har en favoritmascara från Isadora som heter Wonder full mascara. Den är vit på den ena sidan som man tar på först och det "förlänger" fransarna, sedan tar man på den svarta som ger volym. Jag gillar denna mascara jätte mycket och mina fransar har aldrig sett så bra ut innan. Men tyvärr så är den inte vattenfast så jag hoppas att jag kan hitta en som den men vattenfast då jag vill ha det till bröllopet, alla andra dagar kan jag använda min från Isadora.
    Ja, det är ju det som är det tråkiga med att färga fransarna att man kan inte garantera att det inte svider.
    Det beror på kund till kund och dag till dag... Ibland har man en superdag och man fixar alla gånger utan att det svider. Ibland funkar ingenting. Jobbigt det där. Men det blir så snyggt.

Inte för att jag inte skulle ha mascara på mig när jag gifter mig, men mascaran blir snyggare när man har färgat. Blir som ett serum eller extra piff tycker jag. Speciellt om man har ljusa fransar.. Risken är ju att man inte får mascaran i fransroten så det blir en ljuskant, det slipper man ju om man har färgat :)
  • Chicita
    N blir B skrev 2011-01-23 20:42:19 följande:
    Då ska jag försöka få tag i den och testa :D
  • elisabettan
    N blir B skrev 2011-01-23 20:42:19 följande:
    Första försöket idag! Är än sp länge mer än nöjd! Det brukar ju ta några dagar att få in tekniken och vnja sig vid enny mascara. Men Inga tvivel än!Kyss
  • Sebastiána

Diors Blackout var jättebra på alla punkter utam den att den dessvärrer torrfäller. Förutom det är det den perfekta mascaran för mig. Funderar på att köpa en sån där produkt som gör vilken mascara som helst vattenfast. Har köpt en innan, men det är dags att byta mot en ny (Urban Decay Lingerie and Galoshes).

• Chicita
    elisabettan skrev 2011-01-24 07:46:48 följande:
    Första försöket idag! Är än sp länge mer än nöjd! Det brukar ju ta några dagar att få in tekniken och vnja sig vid enny mascara. Men Inga tvivel än!Kyss
    Låter ju lovande Skrattande
  • moonlightgirl
    Sebastiána skrev 2011-01-24 07:56:43 följande:
    Diors Blackout var jättebra på alla punkter utam den att den dessvärrer torrfäller. Förutom det är det den perfekta mascaran för mig. Funderar på att köpa en sån där produkt som gör vilken mascara som helst vattenfast. Har köpt en innan, men det är dags att byta mot en ny (Urban Decay Lingerie and Galoshes).
    Har man den på fransarna efter att man har haft på mascaran då?
  • Sebastiána
    moonlightgirl skrev 2011-01-24 09:28:04 följande:
    Har man den på fransarna efter att man har haft på mascaran då?
    Japp. Det finns andra märken också, men jag har bara provat denna. Den lägger sig utanpå och mascaran blir vattenfast.
Svar på tråden Favorit i repris- vattenfasta mascaror