• elisabettan

Favorit i repris- vattenfasta mascaror

Detta ämne har stötts och blötts i flera omgångar, men jag är ännu inte nöjd. Jag har testat så många nu att jag inte längre tror att jag kommer hitta någon som uppfyller mina krav.

Observera att denna tråd enbart gäller vattenfasta mascaror!

1. Den ska fastna på fransarna direkt utan att jag ska behöva arbeta med den i 10 minuter.
    2. Den ska inte klumpa sig medan jag målar.
    3. Borsten får inte vara för tjock så att allt hamnar på ögonlocken istället för fransarna.
    4. Den får inte torrfälla eller ge mig mörka ringar.

Rätt så basala önskemål, men som för mig tycks vara en omöjlighet att uppfylla.

Därför undrar jag nu: vilken vattenfasta mascara köper du? Hur beter den sig när du målar dig? Hur väl håller den under dagen? 

Tack! Solig

• Svar på tråden Favorit i repris- vattenfasta mascaror
  • 2011bröllop

Maybelline  colossal volum express   waterproff är jätte bra !!!!!!!! 
    Alla maybellines  vatten -fasta är bra och har ett bra pris !!!!   Drömmer 

• TheD
    elisabettan skrev 2011-01-22 07:24:56 följande:
    Hej TheD!

Tack för ditt svar!

Jag har testat Lumene Bluberry och den passade mig inte alls, tror inte ens att jag använde den tills den tog slut. Så har det varit med de flesta faktiskt. Är det inte lite omständligt att använda två mascaror? Tungan ute Bara det fungerar så är det ju bra!
    Omständigt? Absolut inte. Jag gör det inte varje gång heller men det beror på vad jag vill få ut av mascaraläggningen just den dagen/det tillfället :) Jag har ALDRIG träffat på en mascara som färlänger, fyller och hela köret i ett på ett BRA sätt så då kan det bli två olika mascaror just för att det är olika borstar :D
  • Aniara4

Håller med om Hypnose, jag fick en sån i julklapp en gång och det blir bara klumpar direkt. Kyss

Så tack för tipset om Clinique, jag använder mer än gärna det märket på smink eftersom jag är väldigt allergisk mot parfym. Till vardags använder jag dock en billigare oparfymerad variant.

Min erfarenhet av vattenfasta mascaror är annars att de blir vattenfasta först när de kommer i kontakt med huden, innan dess lossnar de mer än gärna! Skrikandes

• elisabettan

Besöket i "dyra smiknbutiken" resulterade i Kanebo 38 grader. Håller tummarna för att den ska vara det jag säöker.

TACK tjejer för era goda råd och tips!

• Farmall

Varför inte färga fransarna. Det ska jag göra.

• elisabettan
    Farmall skrev 2011-01-23 15:26:30 följande:
    Jag har alltid färgade fransar, men för mig gör det inte så stor skillnad att jag kan strunta i mascaran tyvärr. Men tack för tipset iaf!
  • TheD

Hypnôse är jättebra tycker jag men har den inte  på min sminkhylla för tillfället. Det är bland den bästa mascaran jag har använt. På scen blir det den och en annan för att dubbla fransarna men den också lösfransar.

• FelizLane

Kanebo Sensai 38 grader, håller allt det där du vill. Helt klart oslagbar. Kan inte tänka mig en annan mascara när jag ska gifta mig :)

• FelizLane
    FelizLane skrev 2011-01-23 19:35:16 följande:
    Kanebo Sensai 38 grader, håller allt det där du vill. Helt klart oslagbar. Kan inte tänka mig en annan mascara när jag ska gifta mig :)
    Den finns i två olika, en böjd borste och en smal liten borste. Den lilla borsten separerar och ger långa fransar. Den böjda borsten ger mera volym. Har testat båda men gillar nog den lilla borsten mest om man vill vara extra säker på att den inte hamna nån annanstanns än på fransarna.
  • moonlightgirl
    Farmall skrev 2011-01-23 15:26:30 följande:
    Jag har gjort det en gång men jag tyckte att det sved så förbannat. Nu var ju det ett tag sedan och det kan ha förändrats.

Jag har en favoritmascara från Isadora som heter Wonder full mascara. Den är vit på den ena sidan som man tar på först och det "förlänger" fransarna, sedan tar man på den svarta som ger volym. Jag gillar denna mascara jätte mycket och mina fransar har aldrig sett så bra ut innan. Men tyvärr så är den inte vattenfast så jag hoppas att jag kan hitta en som den men vattenfast då jag vill ha det till bröllopet, alla andra dagar kan jag använda min från Isadora.
Svar på tråden Favorit i repris- vattenfasta mascaror