• elisabettan

Favorit i repris- vattenfasta mascaror

Detta ämne har stötts och blötts i flera omgångar, men jag är ännu inte nöjd. Jag har testat så många nu att jag inte längre tror att jag kommer hitta någon som uppfyller mina krav.

Observera att denna tråd enbart gäller vattenfasta mascaror!

1. Den ska fastna på fransarna direkt utan att jag ska behöva arbeta med den i 10 minuter.
    2. Den ska inte klumpa sig medan jag målar.
    3. Borsten får inte vara för tjock så att allt hamnar på ögonlocken istället för fransarna.
    4. Den får inte torrfälla eller ge mig mörka ringar.

Rätt så basala önskemål, men som för mig tycks vara en omöjlighet att uppfylla.

Därför undrar jag nu: vilken vattenfasta mascara köper du? Hur beter den sig när du målar dig? Hur väl håller den under dagen? 

Tack! Solig

• Svar på tråden Favorit i repris- vattenfasta mascaror
  • TheD

Jag ska bara hämta alla och gå igenom vilka som är vattaenfaste, strax tillbaka ;)

Jag har olika mascaror men nu gäller det vattenfasta:

LUMENE Blueberry curl - håller bra och jag håller den när ögonfransrötterna eller vad det heter och rullar den på samma ställe så det blir ett djup och man verkligen får mascara så långt bak dr jag annars baa får svarta fransar fram och sen är dem "bleka" där bak :)

Sen har jag en som jag fick med en tidning (:D)
    VISIONS - Freaking amazing - den brukar jag använda på de nedre fransarna, väldigt mjuk och jag brukar ha den som mascara två efter den första mascaran so jag tar på de övre. Kan vara smulig, kanske för att den jag har börjar torka ihop hrm, lite synd för jag blev väldigt postitiv överraskad när jag använde den för första gången.

Nu ser jag att den mascara jag har trott varr vattenfasta inte är det för jag hittar ingenstans det står något sånt............ Haha, kanske fanns en enaledning att jag läste denna tråd :)

Lycka till och hitta den mascara som passar dig!

• Chicita

Det här var en bra tråd. Jag har samma problem...

Min favoritmascara genom alla tider har varit en från Nivea. Jag minns inte vad den heter, men borsten är assymetrisk. Ena sidan av borsten är tät och har rätt korta strån, men på andra sidan så blir stråna liksom lite längre /diagonalt skurna). Så man kan både "kamma" och borsta på mascaran.
    Den täcker jättebra och fransarna klumpar inte så mycket.
    (jag är ingen höjdare på att få dit mascaran så det blir alltid någon klump ;) )

Men så upptäckte jag Lash Stiletto (Maybelline?) och den vattenlösliga varianten var i alla fall jättebra. Så den har jag använt på sista tiden. Funderar dock på att återgå till Nivea. Mina fransar gillar den bättre...

Har funderat på att prova Hypnose, men den är så dyr... är den verkligen värd det priset?

Fiberwig var en besvikelse, har i och för sig bara hittat den i vattenlöslig och det var väl den största besvikelsen...

• elisabettan
    TheD skrev 2011-01-22 01:53:59 följande:
    Jag ska bara hämta alla och gå igenom vilka som är vattaenfaste, strax tillbaka ;)

Jag har olika mascaror men nu gäller det vattenfasta:

LUMENE Blueberry curl - håller bra och jag håller den när ögonfransrötterna eller vad det heter och rullar den på samma ställe så det blir ett djup och man verkligen får mascara så långt bak dr jag annars baa får svarta fransar fram och sen är dem "bleka" där bak :)

Sen har jag en som jag fick med en tidning (:D)
    VISIONS - Freaking amazing - den brukar jag använda på de nedre fransarna, väldigt mjuk och jag brukar ha den som mascara två efter den första mascaran so jag tar på de övre. Kan vara smulig, kanske för att den jag har börjar torka ihop hrm, lite synd för jag blev väldigt postitiv överraskad när jag använde den för första gången.

Nu ser jag att den mascara jag har trott varr vattenfasta inte är det för jag hittar ingenstans det står något sånt............ Haha, kanske fanns en enaledning att jag läste denna tråd :)

Lycka till och hitta den mascara som passar dig!
    Hej TheD!

Tack för ditt svar!

Jag har testat Lumene Bluberry och den passade mig inte alls, tror inte ens att jag använde den tills den tog slut. Så har det varit med de flesta faktiskt. Är det inte lite omständligt att använda två mascaror? Tungan ute Bara det fungerar så är det ju bra!
  • elisabettan
    Chicita skrev 2011-01-22 07:12:19 följande:
    Det här var en bra tråd. Jag har samma problem...

Min favoritmascara genom alla tider har varit en från Nivea. Jag minns inte vad den heter, men borsten är assymetrisk. Ena sidan av borsten är tät och har rätt korta strån, men på andra sidan så blir stråna liksom lite längre /diagonalt skurna). Så man kan både "kamma" och borsta på mascaran.
    Den täcker jättebra och fransarna klumpar inte så mycket.
    (jag är ingen höjdare på att få dit mascaran så det blir alltid någon klump ;) )

Men så upptäckte jag Lash Stiletto (Maybelline?) och den vattenlösliga varianten var i alla fall jättebra. Så den har jag använt på sista tiden. Funderar dock på att återgå till Nivea. Mina fransar gillar den bättre...

Har funderat på att prova Hypnose, men den är så dyr... är den verkligen värd det priset?

Fiberwig var en besvikelse, har i och för sig bara hittat den i vattenlöslig och det var väl den största besvikelsen...
    Kan hålla med om at Fiberwig är klart överreklamerad, det var nog den mascara jag blev mest besviken på! Just nu har jag Max Factor false lash effect, den är sjuuuuuuukt värdelös! Demon Den fäster inte på fransarna i överhuvud taget, jag blir så otroligt frustrerad att jag hatar den!Skrikandes Borsten är dessutom så tjock att jag får mascara runt hela ögonen! Dessutom sitter den som berget och är svår att få bort. Haha, jag kan helt klart inte hantera den! Skäms

Lancome Hypnose är hyggligt bra, den fäster ok på fransarna men klumpar sig alldeles för lätt.

Kanske ska kolla in denna Nivea, TACK för tipset.
  • Chicita
    elisabettan skrev 2011-01-22 07:29:52 följande:
    Kan hålla med om at Fiberwig är klart överreklamerad, det var nog den mascara jag blev mest besviken på! Just nu har jag Max Factor false lash effect, den är sjuuuuuuukt värdelös! Demon Den fäster inte på fransarna i överhuvud taget, jag blir så otroligt frustrerad att jag hatar den!Skrikandes Borsten är dessutom så tjock att jag får mascara runt hela ögonen! Dessutom sitter den som berget och är svår att få bort. Haha, jag kan helt klart inte hantera den! Skäms

Lancome Hypnose är hyggligt bra, den fäster ok på fransarna men klumpar sig alldeles för lätt.

Kanske ska kolla in denna Nivea, TACK för tipset.
    Då blir det ingen Hypnose för mig i alla fall *S*
    Bra, då kan jag stryka den från min "måste prova-lista"...
    Tror att jag är uppe i 15 olika märken i badrumsskåpet nu Skrikandes
    Max factor har jag strukit helt. Jag förstår mig inte på deras mascaror... Har testat flera olika från dom tidigare och jag får aldrig till det, även om några vänner svär på att det är det bästa dom någonsin använt...

Jag lutar åt ögonfransförlängning och färgning istället. Då slipper man ju garanterat klumparna i alla fall Skrattande
  • Pinova

Min High Impact mascara från Clinique är dem bästa jag provat någongång.
    Inte helt vattenfast, i och med att den går att tvätta av i riktigt varmt vatten. Men den håller för träning, tårar och regn etc utan att den smular eller att jag får mascara under ögonen och den separarar fransarna bra.

Mina ögon är väldigt känsliga men de tål den här mascaran, så jag kommer aldrig byta så länge den finns att få tag på.

• Thailand2011

Helena Rubinstein har de absolut bästa mascarorna någonsin!!
    Gå till en riktig sminkbutik o fråga efter dom. Tror alla finns som vattenfasta.
    Dock har dom en prisklass för sig.... runt 300 kr, men det är absolut värt det!
    O hittar du en favorit kan du lätt köpa nya på Tradera för en billig peng =)

• elisabettan

Nya bra tips, tack!

High impact från Clinique fastnar den lätt på fransarna när den är så lättarbetad?

Helena R låter är faktikst ett märke jag aldrig har testat, det är kanske dags nu?

Ska genast in till byn och prata i "dyra sminkbutiken"!

• shakynose

En tanke:

Om en mascara är bra, men själva borsten fungerar dåligt så kan du ju bara använda en annan borste?

• Pinova
    elisabettan skrev 2011-01-22 10:15:20 följande:
    Nya bra tips, tack!

High impact från Clinique fastnar den lätt på fransarna när den är så lättarbetad?

Helena R låter är faktikst ett märke jag aldrig har testat, det är kanske dags nu?

Ska genast in till byn och prata i "dyra sminkbutiken"!
    Ja, det tycker jag.

Mascaran lägger sig runt ögonfransen... När man tvättar bort den ser det ut som fransarna tvättas bort men det är bara mascaran som formats till "tunna rör" som tvättas bort.
Svar på tråden Favorit i repris- vattenfasta mascaror