• Hanna05

Tjejer som ska gifta sig i Piteå!

Hej hej!

Jag ska gifta mig sommaren 2012, och undrar ifall det är någon mer som snart ska gifta sig?
    Har ni några tips och ideer på allt möjligt så att man kan dra ner konstnaderna.

Vi har en budget på 50. 000 som jag redan spruckit då jag såg vad min ring & min klänning kostade !! :P

• Svar på tråden Tjejer som ska gifta sig i Piteå!
  • Theresebride

Ska också gifta mig i piteå! Det blir piteå stadskyrka för våran del, tycker att den är så otroligt fin :) Bor i härnösand så det känns lite jobbigt med all planering när man är så långt bort. Men till veckan ska vi upp och kolla lite efter vart vi ska beställa bröllopstårtan, kolla blombutiker, hår och smink, kanske träffa fotografen, prova lite fler klänningar, bestämma oss för vart festlokalen ska vara för att kunna skicka ut inbjudningskorten m.m. Tipsa gärna på mer som vi kan försöka få klart! Blir ju inte så många resor upp innan bröllopet ska bli av. Vi gifter oss den 4/8.

• Tezzisen

Tycker också det är lite svårt att planera på avstånd...bor i Lund men gifter oss i Öjebyn till sommaren...men min mamma kommer jag skicka för att boka min brudbukett som ska bestå av kallor...man får försöka ta hjälp av de som bor där, men det är svårt när man är lite av ett kontrollfreak! =P

• Theresebride

Ja visst är det! Vi får se hur det blir när det börjar närma sig om vi ber om lite hjälp. Jaha, vart ska du köpa blommorna? Har någon några tips på blommbutiker, frisörer, sminköser mm? hade tänkt försöka ordna klart allt sånt nu när jag åker upp. Fast vill nog göra en provfrisyr samt provsminkning innan jag helt bestämmer mig, men det hinner jag nog inte med den här gången. Tezzisen hur många gånger kommer du åka upp innan bröllopet? Vilket datum har ni?

• Tezzisen

Vi kommer inte åka upp nått innan, åker dock 2v innan bröllopet så då blir det fullt upp med fixande =)

• Theresebride

Oj, då kan det inte vara lätt. Vi kommer nog åka dit en gång till kring maj ungefär och sen kommer vi 1 vecka innnan bröllopet. Hoppas vi hinner ordna med det mesta den här gången :)

• Pingstbrud

Har ni beställt bröllopstårta? Från vilket konditori isf?
    Vi hade först tänkt att göra vår själva men har nog tänkt om, vi har nog mycket att stå i dagarna innan bröllopet.
    Annars rullar det på rätt bra i vår planering - bara tre månader kvar nu! :)

Bestämde vigselring i lördags, den är jättefin och 2000 kronor billigare än vad vi hade budgeterat för - inte illa! Var på Ikea förra veckan och köpte 15 knoppa-lakan (ist för dukar), 31 gröna ljus och 6 kilo dekorsten till festdekorationer! :)
    Jag och min 14-åriga tärna ska beställa brud-/tärnbukett samt corsage under sportlovet. Vet ungefär vad jag vill ha, har dock inte bestämt blomsterhandlare än.

Det vi saknar är någon som kan stå i baren. Vi har fixat serveringspersonal, några av mina arbetskompisar ställer upp vilket känns jättekul! Min sambos bror är bartender men han ska även fotografera och vi vill ju inte att han bara ska "jobba" under bröllopet!

Börjar bli nervös inför möhippan, märker att det tisslas och tasslas en massa bland mina kompisar! Både roligt och lite läbbigt! :)

• Theresebride

Vi var och beställde tårtan från ekbergs konditori, tyckte att deras bilder på tidigare tårtor var finast och i efterhand visade det sig att dom även var billigast 34 kr/biten. Sen var vi och beställde klänningen hos cinderella idag så nu börjar det verkligen kännas verkligt :)

• Tezzisen

Hämtade min klänning i fredags så nu går jag och kikar på den hela tiden....tänk att jag ska få bära en sån fin klänning på vårat bröllop =)

• Hanna05

Kan du inte lägga ut en bild? :)

• Theresebride

Nu är inbjudningarna ute. Ser ut som nedan fast finare. (från Panduro)

Svar på tråden Tjejer som ska gifta sig i Piteå!