• Hanna05

Tjejer som ska gifta sig i Piteå!

Hej hej!

Jag ska gifta mig sommaren 2012, och undrar ifall det är någon mer som snart ska gifta sig?
    Har ni några tips och ideer på allt möjligt så att man kan dra ner konstnaderna.

Vi har en budget på 50. 000 som jag redan spruckit då jag såg vad min ring & min klänning kostade !! :P

• Svar på tråden Tjejer som ska gifta sig i Piteå!
  • 20120804

Fick hem lite grejer jag beställt från panduro idag, så nu kan jag börja på inbjudningskort mm :) Känns bra att börja fixa sånt som går att göra redan nu, i god tid, vet hur det brukar bli annars ;) Har även börjat spåna lite på maten, och har hittat ett recept på en förrätt vi ska provlaga. Tänkte att om man kan göra förrätten själv, kan man ju spara lite pengar :)

• Hanna05

Vilka har ni tänkt ha som serveringspersonal? Vi har nog tänkt försöka få ihop vänner ...

Inbjudningskorten ska jag beställa på Calligraphen. undra när? Före jul kanske??

Vi ska ha

Förrätt - Tunnbrödsrulle med rökt abbore
    Varmrätt - Ugnsstekt fläskfile med soltorkade tomater, serveras med potatisgratäng och senapssås
    Efterrätt - pannacotta med åkerbärssås

:)) Vi gör förrätt och efterrätt själva.. varmrätten gör storstrand :)

• 20120804

Vi ska nog också försöka hitta några bekanta(eller bekantas bekanta) som kan hjälpa till med servering.. Eller kanske man skulle kolla med några från Hotell och Restaurang på Strömbacka om de kan servera i några timmar.. Jag tror vi kommer strunta i efterrätt och bara ha nån chokladbit eller nåt till kaffet. Känns som att det blir så mycket annars med både efterrätt och sen tårtan :) Vill ju att folk ska orka vår( förhoppningsvis) smarriga tårta ;) Har ni börjat fundera på klänning än? Har hittat en på nätet som jag är kär i, men sen hur den ser ut på mig vet man ju aldrig.. Måste kolla om den finns i nån riktig butik, så man kan prova den :)

• Hanna05

Eleverna på skolan har då slutat skolan då vi gifter oss :))

Jag har också hittat på nätet vilka jag är lite förtjusta i.. dom finns här i Skellefteå så ska dit och prova i slutet på september. Men man vet ju aldrig om man kommer i dom ;)

• 20120804

Haha, tänkte inte på att det visst är sommarlov då ;)

• 20120804

Hur går det för er med planeringen??

• Hanna05

För mig går det bara bra :) Har börjat göra egna ljuslyktor, beställt hem massa saker och allt flyter på tror jag! har lite svårt att välja brudklänning bara!

Hur går det för er andra?

• Hanna05

Tycker det är lite dött här ??

• Hanna05
    På några timmar åker jag iväg med mina två underbara vänner (tärnor) & min fantastiska mamma och provar brudklänningar! :D Tänk om jag inte kan välja? Tur jag har bra smakråd med mig! This is it! Idag måste jag bestämma mig. 
Svar på tråden Tjejer som ska gifta sig i Piteå!