• Aniara4

Pinsam sångsentimentalitet!

Satt och letade efter fina sånger till vigseln, och ville hitta någon som uttrycker det jag känner för min blivande, hur mycket han har förändrat mitt liv - till det bättre förstås, ha ha. Nu är jag inte någon särskilt sentimental person utan ganska krass, och jag tycker verkligen illa om smöriga sånger och överdrivna romantiska Hollywood-filmer. Inte för att jag inte kan bli rörd och berörd, men då av mer realistiska saker...

Nå, av någon anledning satt jag ändå och lyssnade på "Because you loved me" med Céline Dion, som jag avskyr, och när jag lyssnade på texten och föreställde mig vårt bröllop började plötsligt tårarna strömma. Alltså inte ett litet blänk i ögonvrån utan riktigt tokböl!

Så nu är mitt dilemma att jag å andra sidan kanske borde acceptera att det här är en sång som verkligen berör mig och skulle passa på vårt bröllop, men å andra sidan att jag avskyr sånt där slisk och inte alls vill stå för att jag skulle gilla den på något sätt. Jag menar, vad skulle folk tro? Och min kompis som ska sjunga skulle förmodligen bli väldigt förvånad och besvärad om jag satte den där i händerna på henne.

Hur pinsam vågar man vara? :D

• Svar på tråden Pinsam sångsentimentalitet!
  • Nalinie

Jag bruden skall försöka sjunga du är allt på bröllopet, nervös, får man ha text framför sig?

• förlovadflicka
    Nalinie skrev 2011-01-19 20:57:29 följande:
    Jag bruden skall försöka sjunga du är allt på bröllopet, nervös, får man ha text framför sig?
    Nejnejnej, absolut inte! Om det verkligen inte går att lära sig texten så kan du max ha en litenliten osynlig lapp i handen att kika på om du kommer av dig. Men ha inte hela texten, det förstör verkligen.. :)
  • Aniara4
    Nalinie skrev 2011-01-19 20:57:29 följande:
    Är du säker på att du klarar det? När min kompis gifte sig sjöng hennes syster (som är jätteduktig), och hon storbölade så att hon inte såg texten och rösten bröts. Det blev kanske inte så bra, men väldigt känslosamt! Förresten, när jag tänker efter, det gör nog inget om du blir lite rörd!
  • Moster Stina

Lyssnade just på den låten, och inte tycker jag att den var så speciellt svår att sjunga!
    (jag är också sångerska) Hade du valt en Mariah C. låt  däremot!!!
     Skulle aldrig fattat hur melodin gick ens, eftersom hon wailar sönder allt!

• förlovadflicka
    Moster Stina skrev 2011-01-20 07:34:59 följande:
    Lyssnade just på den låten, och inte tycker jag att den var så speciellt svår att sjunga!
    (jag är också sångerska) Hade du valt en Mariah C. låt  däremot!!!
    Men det handlar ju om tolkning då, så det borde man ju klara av :) 
  • Aniara4
    Moster Stina skrev 2011-01-20 07:34:59 följande:
     Hade du valt en Mariah C. låt  däremot!!!
    Hahaha, eller hur!
  • Aniara4

Oh no! Lyssnade på "You raise me up"... Skäms

• eigollet

Jag är precis likadan, hatade sliskiga sånger...
    Mrn grät flera gånger när jag satt och valde låtar till bröllopet, det var som om kranen öppnades!
    Och under vigseln grät jag jättmycket. Bröllop GÖR en "larvigt" känslosam, verkar det som! :)

• Aniara4

Ja, jag har varit mycket mer känslosam sedan jag började med bröllopsplaneringen, och inte bara när jag har PMS. Tyst När man har varit ihop ett tag tenderar man att ta varann för givet och mest gå och tänka på de små irritationsmomenten i vardagen. Men när jag funderar över varför jag egentigen vill gifta mig med den här karln blir jag påmind om hur fantastiskt det i själva verket är att jag har hittat honom, och hur mycket han betyder för mig.

Jag har försökt komma på någon annan sång som säger det jag vill, men det står helt stilla. Jag känner mig fortfarande väldigt tveksam till Céline Dion, men det måste ju finnas massor av låtar på liknande tema tycker man. Hjälp mig att komma på fler!

Alltså, nåt i stil med att du har gjort mitt liv så mycket bättre, du trodde på mig när det såg mörkt ut och gav mig hopp och styrka, jag vet inte var jag hade varit utan dig etc.

Några fler måste det ju finnas!

• eigollet

John Denver- Annies song. Den säger ju ALLT! :D
    Hela vårt bröllop grät till den tror jag.....

Svar på tråden Pinsam sångsentimentalitet!