• Junibrud

Har väldigt långt och tjockt hår! Tips på frisyrer? Hjälp

Hej!

Jag har väldigt långt och tjockt hår. Det är enda ner till rumpan.
    Mitt hår är rakt men inte lätt att hantera pga längden. Jag har tittat på många frisyrer men inte hittat något som skulle passa mitt hår. Jag tänker på att ha en 50-tals inspirerad frisyr.

Behöver råd om vilken frisyr skulle passa bäst och hålla hela dagen?

Tack  

• Svar på tråden Har väldigt långt och tjockt hår! Tips på frisyrer? Hjälp
  • Junibrud

Tack allesammans! 

Kan inte tro att det är endast 5 månader kvar!!! Det pirrar i magen!

Här kommer en länk som har väldigt fina accessoarer till bra priser:

www.glitzysecrets.com/  

• Junibrud

Hej igen Glad

Nu vet ni hur jag ska håret och hur klänningen ser ut.
    Vill att ni röstar på finaste  örhängen: Vad tycker ni skulle passa bäst! Tacksam för alla svar och kom gärna med fler förslag Hjärta

• förlovadflicka

Oj vad svårt... Tror de sista :)

• Lili

Röstar också på nr 3. Glad

Tycker att nr 1 eller 3 passar bäst med den stil du valt, de ser mer vintage-romantiska ut än de runda. Nr 3 tycker jag att är sirligare och elegantare än nr 1.

• Lili

De här tyckte jag också var fina och 50-tals-glamour-aktiga Skrattande

• Lili
    http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://wedding-pictures.onewed.com/edgy/files/imagecache/576w/images/1042920/savvy-steal-oscar-worthy-chandelier-earrings.jpg&imgrefurl=http://shoponline2011.com/s~q-nikon~f-259-43629_296935-186018_259-252268.aspx&usg=__yTM5aYjLkBQpD9eyKiYdsN8M9PE=&h=350&w=310&sz=13&hl=fi&start=76&zoom=1&tbnid=dt9EDg19zUzz4M:&tbnh=150&tbnw=133&ei=pending&prev=/images%3Fq%3Dearrings%2Bchandelier%2B1950s%26hl%3Dfi%26sa%3DG%26biw%3D1260%26bih%3D824%26tbs%3Disch:1&itbs=1&iact=rc&dur=547&oei=Z501Tf_iLMmGswaH9Nz-CQ&esq=2&page=4&ndsp=27&ved=1t:429,r:18,s:76&tx=16&ty=84

är länken till örhängen ovan!
  • Junibrud
    Tack alla! Glad

Lilli var hittade du örhängen? känner du till en bra hemsida/butik? Det är precis såna jag letar efter...

Har någon varit på Salong Puder i Stockholm tidigare? Känner ni någon som varit där? Är de duktiga? Vill gärna veta om de är bra! Jag tycker deras priser är mycket bättre än andra salonger i stan.

Tack för alla svar 
  • Lili

HIttade örhängena då jag tog en bildsökning i Google, vet tyvärr inte var de säljs - tänkte dem mest som lte inspiration till dig. Men kan söka runt lite om jag hittar nån bra hemsida där de eller nåt liknande säljs! Tror jag använde sökorden "chandelier earrings 1950s". Återkommer Skrattande

• Junibrud

Vad sägs om dessa tjejer?! 

• Lili

Med din slöja och klänning  tror jag att frisyren Angelina Jolie (ryggbilden) har skulle se jättefin ut! Här är ett annat förslag:

• Junibrud
    Lili skrev 2011-01-20 18:41:56 följande:
    Med din slöja och klänning  tror jag att frisyren Angelina Jolie (ryggbilden) har skulle se jättefin ut! Här är ett annat förslag:

Super snyggt! Tack Lilli
  • Junibrud

Salong Puder? Är det nån som vet om de är bra?

Svar på tråden Har väldigt långt och tjockt hår! Tips på frisyrer? Hjälp