• Junibrud

Har väldigt långt och tjockt hår! Tips på frisyrer? Hjälp

Hej!

Jag har väldigt långt och tjockt hår. Det är enda ner till rumpan.
    Mitt hår är rakt men inte lätt att hantera pga längden. Jag har tittat på många frisyrer men inte hittat något som skulle passa mitt hår. Jag tänker på att ha en 50-tals inspirerad frisyr.

Behöver råd om vilken frisyr skulle passa bäst och hålla hela dagen?

Tack  

• Svar på tråden Har väldigt långt och tjockt hår! Tips på frisyrer? Hjälp
  • förlovadflicka

Stämmer inte säkert helt men hade man inte relativt korta frisyrer på femtiotalet ofta? Rådfråga en frisör vet jag :) De kan säkert sätta upp det på något fint sätt eller locka det eller något :) Du kan ju leta frisyrer och välja precis vad du vill, du lär ju inte ha för kort hår för någon ;)

• Pingstbrud2011

Jag skulle satsa på en bondromantisk fläta med en massa blommor eller pärlor i.

• Pingstbrud2011

Alla tre funkar bra om man har mkt och långt hår. Enkelt eller lyxigt beroende på vad man väljer att pynta håret med :)

• Lili

Jag har också långt och tjockt hår. 50-tals inspirerat har jag inte nåt tips på, men här ser du hur jag hade håret på vårt bröllop! Mer åt det romantiska, sagoaktiga hållet alltså. Höll jättebra hela kvällen, kan inte ha lockar, de raknar så snabbt, då håret är så pass tungt..
  • Midvinterflicka

Gud vad snyggt Lili!

• 1700tal

Lili - hjälp, vilken underbar sagolik frisyr! Försökte faktiskt spara din lilla avatar-bild (eller vad det heter) från din presentation igår men det gick inte datorn med på. Ville spara den som idé över murgrönan, för så vill jag oxå ha! Därför blev jag så glad när du la in en stor bild här i tråden. Nu har jag sparat den som inspiration och ska visa för min frisör!

• Lili

Tack, vad snälla ni är Glad 

Murgrönan köpte jag som krukväxt och så valde min frisör de finaste slingorna från den. Murgröneslingorna höll sig otroligt fina utan vatten, de såg som nya ut efter 24h, trots att det var en varm dag och en stor del av bröllopet hölls utomhus! Så murgröna som hårdekoration rekommenderas! Skrattande

• förlovadflicka
    Lili skrev 2011-01-14 08:01:52 följande:

Jag har också långt och tjockt hår. 50-tals inspirerat har jag inte nåt tips på, men här ser du hur jag hade håret på vårt bröllop! Mer åt det romantiska, sagoaktiga hållet alltså. Höll jättebra hela kvällen, kan inte ha lockar, de raknar så snabbt, då håret är så pass tungt..
    Oj, är det du?! Du ser ut som en modell, kvinna! :D
  • Emblas Mamma
    Lili skrev 2011-01-14 08:01:52 följande:

Så OTROLIGT vackert!!
    Hur satte frisören fast växten i håret?
    Helt underbart - vad inspirerad jag blev nu! Jag har väldigt långt hår själv, dock är det inte så tjockt :( buhu!! :(
    Men jag kan tänka mig lite löshår för att få volym och sen en liknande frisyr!
    Verkligen något av de snyggaste jag sett!

Hade du slöja också?
  • Junibrud

Tusen tack alla Glad

Jag behövde verkligen tips. Lili ditt hår ser fantastiskt ut! Blev väldigt inspirerad. Jag har nästan samma kvalitet på mitt hår och samma färg SkrattandeVem valde du som frisör?

Skulle dessa frisyrer funka för så långt hår långt hår? 

Svar på tråden Har väldigt långt och tjockt hår! Tips på frisyrer? Hjälp