• Junibrud

Har väldigt långt och tjockt hår! Tips på frisyrer? Hjälp

Hej!

Jag har väldigt långt och tjockt hår. Det är enda ner till rumpan.
    Mitt hår är rakt men inte lätt att hantera pga längden. Jag har tittat på många frisyrer men inte hittat något som skulle passa mitt hår. Jag tänker på att ha en 50-tals inspirerad frisyr.

Behöver råd om vilken frisyr skulle passa bäst och hålla hela dagen?

Tack  

• Svar på tråden Har väldigt långt och tjockt hår! Tips på frisyrer? Hjälp
  • Junibrud
    Pingstbrud2011 skrev 2011-01-13 23:27:07 följande:

Alla tre funkar bra om man har mkt och långt hår. Enkelt eller lyxigt beroende på vad man väljer att pynta håret med :)

Tack för fina frisyrer Glad Jätte snällt
  • Junibrud
    Lili skrev 2011-01-14 08:01:52 följande:

Jag har också långt och tjockt hår. 50-tals inspirerat har jag inte nåt tips på, men här ser du hur jag hade håret på vårt bröllop! Mer åt det romantiska, sagoaktiga hållet alltså. Höll jättebra hela kvällen, kan inte ha lockar, de raknar så snabbt, då håret är så pass tungt..
    Så Vacker
  • Lili

Ja det är jag på bilden Glad Tack för era fina kommentarer, vad glad ni gör mig Hjärta

- Emblas Mamma: Murgrönan växer ju liksom i långa, ganska kraftiga, slingor, så min frisör klippte helt enkelt av lagom långa slingor och fäste med vanliga hårnålar - satt som berget Skrattande. Det funkar säkert jättebra även om du inte har så tjockt hår, det är ju lätt att fylla på med lite löshår!! Jepp, hade en tunn och mjuk slöja, fäst med en kam i nacken under hårknuten, syns säkert bättre på nån annan bild, kan mejla om du är intresserad.

- Junibrud: Jag bor i Finland och det var en bekant till mig (som jobbar som frisör) som gjorde mitt hår, jätteduktig och gullig tjej som förstod precis hur jag ville ha det Glad. Angående dina senaste bilder: Den första bildens frisyr (bilden ovanför Katherine Heigl) skulle säkert kunna funka med ditt hår, väldigt feminin och vintage-vacker!

• Lili

Kanske du kunde ha en 50-tals inspirerad uppsättning med lagda lockar och en sån där birdcage (vad heter dom på svenska??? Tungan ute). Skulle ju vara jättevackert med mörkt hår. Bifogar bild, så du vet vad jag yrar om för fågelbo (dock inga lockar på den bilden):

• Junibrud

Birdcage är väldigt snyggt, speciellt på mörkt hår som du sa Lili! Dock har jag redan beställt en Cathedral slöja som det heter på engelska som har spets i kanterna och den är dessutom 3,5 m lång!!! Vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag beställde Obestämd men det kommer bli svårt att gå! 

Så här ser min klänning ut. Den heter Detalle från la Sposa

• Syrinx

Lili - Jag suckar av hänförelse här! Vad vacker du är och vilken fantastisk frisyr! 
    Junibrud - Åh, den klänningen har jag tittat på, den är så vacker! Bra val Jag tror som Lili att den övre bilden av de du föreslog skulle säkert bli jättebra, men Katherine Heigls frisyr gissar jag blir svår att göra med ditt långa, tjocka hår. 

• korpen

Har också väldigt tjockt och långt hår, funderar på uppsatt fram med mjuka former och sedan löst fallande bak, eftersom jag har rakt hår och inte vill ha lockar. Men gillar också den där flätan ovan, som har vita blommor. Murgröna är ju också otroligt vackert och så himla hållbart.

• Lili

Åh, katedralslöja, nej då funkar ju inte birdcagen riktigt Skrattande 

Det kommer att bli så vackert med en så lång slöja och din underbara klänning! Återkommer om jag får fler frisyridéer!

• helena86
    Junibrud skrev 2011-01-14 21:37:48 följande:

Birdcage är väldigt snyggt, speciellt på mörkt hår som du sa Lili! Dock har jag redan beställt en Cathedral slöja som det heter på engelska som har spets i kanterna och den är dessutom 3,5 m lång!!! Vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag beställde Obestämd men det kommer bli svårt att gå! 

Så här ser min klänning ut. Den heter Detalle från la Sposa

Vilken otroligt vacker klänning!!! Du kommer se ut som en prinssessa :D
Svar på tråden Har väldigt långt och tjockt hår! Tips på frisyrer? Hjälp