• pyret och snöflingan

    Maldiverna bästa hotellet?

    Vi funderar på att åka till Maldiverna i två veckor på vår bröllopsresa och trots att jag har gått igenom så många sidor på webben kring alla möjliga hotell med alla möjliga olika standard så är det så svårt att säga vilken som är bäst. Vi skulle vilja ha en sådan där vattenvilla med egen trappa ner i lagunen. Gärna med all inclusive, är det någon som har erfarenhet och  i såna fall vilket hotell och vilken ö ligger den på av alla 1800 öar i maldiverna?
    Kom gärna med tips och erfarenheter!

  • Svar på tråden Maldiverna bästa hotellet?
  • J och J

    jag följer med här lite =) vi ska åka dit i februari 2012 har vi tänkt.

  • Thinkerbelle

    Min bli Anders jobbet på Reethi Rah i 8 mnd og sa at det var paradis på jord. De har også water villas. Vi reiser dit på vår honeymoon:)

  • blomz

    Vi har precis bokat resa till Maldiverna på vår bröllopsresa och vi ska bo i en "vattenvilla".
    Vårt hotell är 5-stjärnigt och ser jättefint ut. Tyvärr är det inte All inklusive.
    Om intresse finns kan jag skicka över namnet på hotellet :)

  • Oberon

    Jag jobbar på en resebyrå som säljer väldigt mycket Maldiverna (Select Travel) och jag skulle säga som nummer ett Reethi Rah om man gillar den mer moderna stilen, många älskar också  Six senses hotellen, Soneva Fushi och Gili som är mer avslappnat barfotalyx. Sedan finns det massor emd andra fantastiska hotell i olika stilar, storlekar och prisklasser.

    Så det är svårt att säga vilket som är det är bästa, bättre att försöka hitta det som är bäst för er :)

    Men skicka ett mail eller slå en signal till jobbet så kan jag ge tips (vet inte om man får göra sån här reklam här, men det är ju ett svar på en fråga :)

    Mitt nummer är 08-54501369 eller te at selecttravel.se

  • Liina86

    Vi har inte råd med de riktiga lyxhotellen men vi tror att det kommer bli underbart ändå. Ska bo på Kuramathi Island resort i 10 dagar i juli.


    Hur mycket betalar ni för era resor? Vilka flyger ni med?

  • Thinkerbelle
    Oberon skrev 2011-01-11 14:51:11 följande:
    Jag jobbar på en resebyrå som säljer väldigt mycket Maldiverna (Select Travel) och jag skulle säga som nummer ett Reethi Rah om man gillar den mer moderna stilen, många älskar också  Six senses hotellen, Soneva Fushi och Gili som är mer avslappnat barfotalyx. Sedan finns det massor emd andra fantastiska hotell i olika stilar, storlekar och prisklasser.

    Så det är svårt att säga vilket som är det är bästa, bättre att försöka hitta det som är bäst för er :)

    Men skicka ett mail eller slå en signal till jobbet så kan jag ge tips (vet inte om man får göra sån här reklam här, men det är ju ett svar på en fråga :)

    Mitt nummer är 08-54501369 eller te at selecttravel.se
    Vi reiser med Select Travel, og drar som sagt til Reethi Rah og Kanuhura - can't wait!
    Forøvrig er vi SVÆRT fornøyd med servicen vi fikk hos Select Travel:) Tusen takk:)
  • Oberon

    Underbart Thinkerbelle, jag åker själv på min bröllopsresa till Soneva Fushi, Soneva Gili och Reethi Rah i November, det ska bli fantastiskt!

  • pyret och snöflingan
    Oberon skrev 2011-01-11 14:51:11 följande:
    Jag jobbar på en resebyrå som säljer väldigt mycket Maldiverna (Select Travel) och jag skulle säga som nummer ett Reethi Rah om man gillar den mer moderna stilen, många älskar också  Six senses hotellen, Soneva Fushi och Gili som är mer avslappnat barfotalyx. Sedan finns det massor emd andra fantastiska hotell i olika stilar, storlekar och prisklasser.

    Så det är svårt att säga vilket som är det är bästa, bättre att försöka hitta det som är bäst för er :)

    Men skicka ett mail eller slå en signal till jobbet så kan jag ge tips (vet inte om man får göra sån här reklam här, men det är ju ett svar på en fråga :)

    Mitt nummer är 08-54501369 eller te at selecttravel.se
    Vi köpte faktiskt vår resa hos TIcket och reste med Fritidsresor på Meedhuupparu Island Resort, inte femsjärnigt men allt man kunde önska sig, dykcenter, spa, all inclusive, gym, pool, inga skrikande barn på ön. Hur härligt som helst var det.
    Så nu ska vi åka igen för att fira ett år (februari 2012 är ju ett år för oss) men vi åker 8de april i två veckor igen med Fritidsresor.
    Jag har fått smak för dykning och måste tillbaka

    Berätta gärna hur det var på de andra öarna!
  • Thinkerbelle

    Vi er tilbake fra vår semester på reethi rah og kanuhura, og det var som en drøm! All den luksusen du kan tenke deg, fantastisk service og nydelige omgivelser! To Veldig forskjellige øyer: kanuhura var laid back og barefoot luxury, mens reethi rah var mer chic og moderne luksus hvor man var mye mer dressed up.. Vi skal definitivt tilbake:) spør gjerne om det er noe spesifikt du lurer på TS:)


  • Liina86

    Vi är nu tillbaka efter vår resa till Kuramathi Island Resort. Vi bokade inte genom resebyrå utan bokade direkt med flygbolaget (Qatar Airways) och hotellet. Allt var helt fantastiskt. Vi valde att bo i en Beach Villa och den var hur vacker och mysig som helst så jag är glad att vi inte la mer pengar på något dyrare boende. Sedan hade vi valt att ha Select all inclusive vilket innebar att vi kunde äta på vilken som helst av öns restauranger, dricka i barerna och äta glass i den italienska glassbaren med hemgjord glass utan att betala en krona extra. Det var helt fantastiskt =) Den enda som inte ingick var hummer, dyra whiskeysorter och cigarrerer i den kubanska cigarrbaren.

    Det fanns också ett otroligt vackert rev där man kunde snorkla och vi tog även dykcertificat. Såg hundratals färggranna fiskar, hummrar, sjöstjärnor, sjögurkor, hajar, rockor och sköldpaddor.

    Servicen på hela ön var helt exceptionell och jag kan verkligen rekommendera den här ön till alla.

Svar på tråden Maldiverna bästa hotellet?