• pyret och snöflingan

Maldiverna bästa hotellet?

Vi funderar på att åka till Maldiverna i två veckor på vår bröllopsresa och trots att jag har gått igenom så många sidor på webben kring alla möjliga hotell med alla möjliga olika standard så är det så svårt att säga vilken som är bäst. Vi skulle vilja ha en sådan där vattenvilla med egen trappa ner i lagunen. Gärna med all inclusive, är det någon som har erfarenhet och  i såna fall vilket hotell och vilken ö ligger den på av alla 1800 öar i maldiverna?
    Kom gärna med tips och erfarenheter!

• Svar på tråden Maldiverna bästa hotellet?
  • Drömbröllop12
    Liina86 skrev 2011-07-29 11:29:11 följande:
    Vi är nu tillbaka efter vår resa till Kuramathi Island Resort. Vi bokade inte genom resebyrå utan bokade direkt med flygbolaget (Qatar Airways) och hotellet. Allt var helt fantastiskt. Vi valde att bo i en Beach Villa och den var hur vacker och mysig som helst så jag är glad att vi inte la mer pengar på något dyrare boende. Sedan hade vi valt att ha Select all inclusive vilket innebar att vi kunde äta på vilken som helst av öns restauranger, dricka i barerna och äta glass i den italienska glassbaren med hemgjord glass utan att betala en krona extra. Det var helt fantastiskt =) Den enda som inte ingick var hummer, dyra whiskeysorter och cigarrerer i den kubanska cigarrbaren.

Det fanns också ett otroligt vackert rev där man kunde snorkla och vi tog även dykcertificat. Såg hundratals färggranna fiskar, hummrar, sjöstjärnor, sjögurkor, hajar, rockor och sköldpaddor.

Servicen på hela ön var helt exceptionell och jag kan verkligen rekommendera den här ön till alla.
    Låter underbart! Får jag fråga vad er resa kostade? Hur bokade ni och vilket hotell?
  • Fru Kopparskiöld

Vi gifter oss om 4v och åker 2dgr efter till Maldiverna, Kuredu Island Resort & Spa!

• durrasflikka

Vill också åka iväg till Maldiverna och har hittat ett superfint hotell (Vilu reef beach and spa resort) men har inte hittat något resebolag som jag kan boka igenom. =( Var har ni letat efter era resor?

• Aniara4
    durrasflikka skrev 2011-08-28 00:23:42 följande:
    Vill också åka iväg till Maldiverna och har hittat ett superfint hotell (Vilu reef beach and spa resort) men har inte hittat något resebolag som jag kan boka igenom. =( Var har ni letat efter era resor?
    Boka själv då! Det gjorde vi, och vi kunde få till ett jättebra pris genom att leta själva istället för att betala en mellanhand för att göra det åt oss. Vi valde Kuredu för att kunna stanna två veckor utan att ruinera oss. Flygbiljett sökte vi på Skyscanner, men det finns många liknande sajter.
  • Anpeca
    Fru Kopparskiöld skrev 2011-08-27 12:05:14 följande:
    Vi gifter oss om 4v och åker 2dgr efter till Maldiverna, Kuredu Island Resort & Spa!
    Ni kommer få det helt underbart!! Det är verkligen paradiset....... Jag är så avundsjuk!!!! Jag och min man gifte oss 20 augusti och redan dagen efter till Kuredu! Vi bodde i en Jacuzzi Beach Villa som låg direkt vid stranden. Om ni inte redan gjort det så kan jag rekommendera er att gå in och läsa mer om Kuredu på TripAdvisor där ni kan få en hel del tips!
  • Fishkiss

Vi åker til Baros på vår bröllopsresa...längtar!

• Fishkiss
    durrasflikka skrev 2011-08-28 00:23:42 följande:
    Vi bokade via en resebyrå i England www.luxuryholidaysdirect.com/ och fick en väldigt bra prisoffert och åker direkt från London. Det blev billigare än att boka flyg och hotell på egen hand och efter att ha jämfört med flera svenska resebyråer sparar vi nästan 20 000 kr på samma resa! Ni borde absolut kolla med dem. Väldigt trevlig service!
  • durrasflikka

Ni som har varit på Maldiverna hade ni all inclusive eller inte? Om ni inte hade det, var det dyrt? Vad kostade de olika sakerna ungefär?

• Fru Kopparskiöld
    Anpeca skrev 2011-09-06 13:12:31 följande:
    Ni kommer få det helt underbart!! Det är verkligen paradiset....... Jag är så avundsjuk!!!! Jag och min man gifte oss 20 augusti och redan dagen efter till Kuredu! Vi bodde i en Jacuzzi Beach Villa som låg direkt vid stranden. Om ni inte redan gjort det så kan jag rekommendera er att gå in och läsa mer om Kuredu på TripAdvisor där ni kan få en hel del tips!

Vad roligt att höra från någon som varit där nyss! Grattis till bröllopet och en lyckad bröllopsresa! Har redan läst allt jag kan hitta på tripadvisor hihi och talat med mina kollegor som redan varit där. Alla säger samma som du - fantastiskt!

• hannahsofia
    pyret och snöflingan skrev 2011-07-28 21:15:55 följande:
    Vi köpte faktiskt vår resa hos TIcket och reste med Fritidsresor på Meedhuupparu Island Resort, inte femsjärnigt men allt man kunde önska sig, dykcenter, spa, all inclusive, gym, pool, inga skrikande barn på ön. Hur härligt som helst var det.
    Så nu ska vi åka igen för att fira ett år (februari 2012 är ju ett år för oss) men vi åker 8de april i två veckor igen med Fritidsresor.
    Jag har fått smak för dykning och måste tillbaka

Berätta gärna hur det var på de andra öarna!
    Vi ska till Meedhuuparu också! Så skönt att bara läsa positivt, hade varit jobbigt att trilla över en massa negativa grejer nu när den redan är bokad och klart ;D
  • hannahsofia
    durrasflikka skrev 2011-09-07 12:57:14 följande:
    Ni som har varit på Maldiverna hade ni all inclusive eller inte? Om ni inte hade det, var det dyrt? Vad kostade de olika sakerna ungefär?
    jag har INTE varit där ännu men vad jag har förstått det så är det väldigt dyrt, m2b hittade en sida där det stod att en påse chips kostar ca 45 kronor, en glass typ cornetto kostar också runt där och en cola ca 30 kronor. vi satsar därför på all inclusive så man slipper tänka på det och jag tycker ändå att vi fick det för ett helt okej pris!

vi åker till meedhuuparu island resort (har för mig att den fått tre "stjärnor"  eller F som de har) med fritidsresor och betalar ca 50 000 kronor för två veckor.
Svar på tråden Maldiverna bästa hotellet?