• Emmilie87

Hur ska jag komma i klänningen...?

Hej alla!

För några månader sen köpte jag min brudklänning. Medvetet köpte jag en som var aningens för liten. Jag tänkte (stolt som man är): Den där kommer jag i till juli eftersom jag ska börja träna i januari.

Nu är det januari och precis som lovat har jag börjat att träna och äta nyttigt. Igår testade jag klänningen igen och upptäckte att jag behöver gå ihop ca 7 cm runt bysten för att klänningen ska passa!!!!! Panik!

Det är visserligen 7 månader kvar till bröllopet, men tänk om jag inte lyckas gå ihop 7 cm! Förut när jag har gått ner i vikt har det alltid varit bysten som varit "trögast" på att minska....

7 cm på 7 månader....det betyder alltså 1 cm varje månad....helt omöjligt!

Har någon bra och effektiva tips till mig? Finns det några bra övningar som kan minska omfånget kring bysten?

Usch vad stressad jag känner mig!!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur ska jag komma i klänningen...?
  • Moster Stina

Styrketräning förbränner mycket mer fett än bara konditionsträning. Muskler bränner hela tiden.

Jag har testat alla knep i världen, och lyckades tack och lov gå ned 30 kg, genom att bl a styrketräna många ggr per vecka.

• Elvismor

Det går ju inte att punktförbränna, utan jag tror att det är bäst att satsa på effektiv fettförbränning. Kör spinning, löpning samt en del styrketräning så ska du se att det löser sig. Bra kost är givetvis också en nyckelingrediens. Jag har också köpt en klänning som är för liten. Den går upp i dragkedjan visserligen, men den sitter för tight. Jag har efter min dotters födsel i mars 2010 gått ner 20 kilo, men har 10 kvar och trodde jag skulle tappat dem vid det här laget. Att gå ner dem till 28 maj är inte omöjligt, men kanske inte helt troligt heller då jag känner mig själv... Men jag ska allt försöka. Lycka till!

• 1700tal

Vad häftigt att höra att flera verkligen har lyckats gå ner så många kilon, det är beundransvärt!

Skönt att de kan lägga ut din klänning iaf, du behöver du inte stressa över träningen. Och skulle inte det räcka, så är snörning alltid en sista utväg.

Jag beställde min klänning för liten (i midjan för det är där jag har lagt på mig mina extrakilon. Byst och höft är inte så stor skillnad) och med snörning men tror jag får på mig den redan nu, när den kommer. Nu har jag redan gått ner 7 kg och har åtminstone 5 kg kvar (lätt att säga 10 kg men måste vara realistisk oxå) innan den bör sitta perfekt.

Lycka till med din träning och viktnedgång!

• Helena Mikael

Grejen med att stryketräna är ju att man "biffar" till sig.
    Det absolut bästa är konditionsträning, äter du bra mat och tränar typ spinning och joggning så ska du se att bysten krymper. Jag får mycket mindre bystomfång när jag går ner i vikt, det är ju en hel del fett i bysten också.

Lycka till :)

• KlaraV89

Du kanske kan prova att sy om den till en klänning med snörning i ryggen, då blir den lätt att reglera på din stora dag

• 4Juni2011
    Moster Stina skrev 2011-01-05 12:04:50 följande:
    Styrketräning förbränner mycket mer fett än bara konditionsträning. Muskler bränner hela tiden.

Jag har testat alla knep i världen, och lyckades tack och lov gå ned 30 kg, genom att bl a styrketräna många ggr per vecka.
    Det är ju kanonbra gjort, får man fråga hur du gjorde och hur lång tid det tog?
  • SnartFruSir
    Helena Mikael skrev 2011-01-05 13:26:30 följande:
    Grejen med att stryketräna är ju att man "biffar" till sig.
    Det absolut bästa är konditionsträning, äter du bra mat och tränar typ spinning och joggning så ska du se att bysten krymper. Jag får mycket mindre bystomfång när jag går ner i vikt, det är ju en hel del fett i bysten också.

Lycka till :)
    Naaah, det vet jag inte om jag håller med om, för det beror på hur du styrketränar. Muskler bygger man vid tunga vikter, medan lätta vikter men många repetitioner formar kroppen. Så många repetioner men med lätta vikter fungerar väldigt bra om man vill slimma till kroppen. Ju smalare man är, desto tydligare syns musklerna, men när man möter omkretsen så har den minskat i 99 fall av 100. Men det är klart min kanske ser biffig ut men är i själva verket smalare...

Jag har aldrig gått ner i vikt innan när jag bara gjorde konditionsträning. Det var först när jag började styrketräna också som det började hända grejer med kroppen. Men alla har ju individuella förutsättningar såklart, så TS, du får nog testa dig fram lite. Kroppen blir nog lite chockad av att börja trän om du inte gjort detta förrut. Men jag skulle nog ändå försöka träna ordentligt 3 gånger i veckan och gå ut och gå raskt minst 20 minuter varje dag. då får du igång förbränningen ordentligt. Åh, mycket viktigt. Drick rikligt med vatten (minst 1,5 l om dagen)  och salta så lite du bara kan. Vattnet gör att du kissar ut slaggprodukterna och salt binder vätska i kroppen,
  • Dazzle

Många vanliga klänningar idag sys ju så de kan justeras innan bröllopet. Det här med bh e intressant. Köpte en balklänning nyligen med balconetteliv som e supertight över bysten till mig. Utan bh får jag inte en igen den. Tror på lagom träning och gi. Visst kan du väl äta gi? Det e ju bara långsamma kolhydrater ist.f. Snabba. Rivstarten å lchf som jag ätit länge e ju nästan inga kolhydrater medan gi som enligt lauritzons metod har tre faser. En snabb, en försiktig å en balans där jag tror de båda sista innehåller typ fullkornspasta å så. Men sen borde man ju kunna välja varifrån man får sina kolhydrater. Tex morot å palsternacka ist f potatis t.ex har jag alltid gått ner i vikt med utan att hamna i det som kallas ketos när man minimerar kolhydraterna. Med rätt träning oxå får du säkert kanonresultat. Välj ett sätt du alltid vill leva efter å tror på. Välj en pt å kostrådgivare du tror på. Virtuell lr verkligen efter vad som passar dig. Lycka till

• Needlecushion
    Emmilie87 skrev 2011-01-05 09:22:03 följande:
    Hej alla!

För några månader sen köpte jag min brudklänning. Medvetet köpte jag en som var aningens för liten. Jag tänkte (stolt som man är): Den där kommer jag i till juli eftersom jag ska börja träna i januari.

Nu är det januari och precis som lovat har jag börjat att träna och äta nyttigt. Igår testade jag klänningen igen och upptäckte att jag behöver gå ihop ca 7 cm runt bysten för att klänningen ska passa!!!!! Panik!

Det är visserligen 7 månader kvar till bröllopet, men tänk om jag inte lyckas gå ihop 7 cm! Förut när jag har gått ner i vikt har det alltid varit bysten som varit "trögast" på att minska....

7 cm på 7 månader....det betyder alltså 1 cm varje månad....helt omöjligt!

Har någon bra och effektiva tips till mig? Finns det några bra övningar som kan minska omfånget kring bysten?

Usch vad stressad jag känner mig!!

Tack på förhand!
    Det jag tror du kan göra är väl att gå ner i vikt som du sj sa och att träna medvetet: dvs fasta upp kroppen på de ställen du behöver få in cm. Genom att skapa en bra bålhållning så kan du få in cm den vägen bara genom att räta på sig mer. sen sjklart genom att fasta till bröstmuskeln genom träning i olika vinklar. Inte överträna men fasta upp.

Jag vet sj hur lätt det är att lägga på sig om bysten och att den sällan går ner först. Men det ska nog gå sen beror det på om du ska ha bh i den också, om du kan ta en mindre vadderad el ingen alls med såna där nipple-covers så de inte syns om man fryser...

Bara spånar lite här... :)
  • Emmilie87

Goda nyheter!

Jag fick hjälp av min tärna att knyta klänningen i ryggen. Det saknas bara 1,5 cm. Det fixar jag! ;)

• lovvydovvy

Ännu en gång slår jag ett slag för tallriksmodellen! Du kan äta precis som vanligt men genom metoden så reglerar du portionerna. Hälften av tallriken grönsaker, den andra hälften delas på mitten och ena delen kolhydrater den andra protein. Gick ner 2,1 kg denna veckan med denna modell (från 61,7 till 59,6).

Tränar fyra dagar i veckan, två styrketräniing och två crosstrainer

Tycker om denna metod för jag och min kille kan äta samma sak, behöver inte fundera på hur jag ska kunna gå på middag eller ut och äta för det bjuds nästan alltid på sallad till maten :) Plus att det är enkelt att hålla fast vid efter viktnedgången, bara minska salladsdelen och öka de andra när man gått ner det man vill.

Kan lägga till att jag inte kan vara utan något sött efter lunchen så äter en liten kaka eller en bit choklad varje dag och på helgen blir det efterrätt och vin fast bara en liten portion och ett glas vin.

• Moster Stina
    4Juni2011 skrev 2011-01-05 14:02:43 följande:
    Det är ju kanonbra gjort, får man fråga hur du gjorde och hur lång tid det tog?
    Nu minns jag faktiskt inte riktigt hur lång tid det tar, men lite mindre än två år tror jag.
    Startade med Gi-kost, och att jogga mjukt varje morgon. Målet var att jag skulle leva på ett bra sätt. Om det medgav kroppsförändringar så var det givetvis bra, men det var mest livsomställningen som var det viktiga.
    Sen åt jag mycket frukt ett tag. Och mjölk funkade mycket bra. Kalcium är toppen!
    Sen fick jag äta mindre och mindre, och speciellt av fett vilket annars satte tillbaka sig! Styrketränade gjorde jag i stort sett varje dag dessutom!

Men mjölk har jag märkt är jättebra. Gärna minimjölk.
  • Emelie 87
    Emmilie87 skrev 2011-01-16 19:48:34 följande:
    Goda nyheter!

Jag fick hjälp av min tärna att knyta klänningen i ryggen. Det saknas bara 1,5 cm. Det fixar jag! ;)
    Kanon! Kämpa på nu. :) Hälsningar från en som också kämpar för fullt för att komma i sin klänning.
    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Emmilie87
    Emelie 87 skrev 2011-01-17 19:24:39 följande:
    Kanon! Kämpa på nu. :) Hälsningar från en som också kämpar för fullt för att komma i sin klänning.
    Tackar! Lycka till du med ;) Btw: vi har nästan samma användarnamn, men olika stavningar :P
  • Zia 20090618

Åh snart är det min tur.. Imorgon får jag hem min klänning som mycket väl kan vara för liten.. Uuh, jobbigt.. 
    Nåväl, now only time will tell! ;)

• Emelie 87
    Emmilie87 skrev 2011-01-17 20:43:10 följande:
    Tackar! Lycka till du med ;) Btw: vi har nästan samma användarnamn, men olika stavningar :P
    Tack. :) Jo där har vi en sak till gemensamt. :)
  • shakynose

Styrketräning och konditionsträning i kombination är det bästa, men för egen del så tycker jag att enbart styrketräning oftast räcker för ett snabbt resultat!
    Man blir ingen biff på några månader, tar lååååång tid att bygga så mycket muskler att man breddar bystmåttet...

• shakynose
    Emmilie87 skrev 2011-01-16 19:48:34 följande:
    Goda nyheter!

Klart!
  • Emmilie87

Jippi!
     -1,2 kg sen förra måndagen :)

Svar på tråden Hur ska jag komma i klänningen...?