• Emmilie87

Hur ska jag komma i klänningen...?

Hej alla!

För några månader sen köpte jag min brudklänning. Medvetet köpte jag en som var aningens för liten. Jag tänkte (stolt som man är): Den där kommer jag i till juli eftersom jag ska börja träna i januari.

Nu är det januari och precis som lovat har jag börjat att träna och äta nyttigt. Igår testade jag klänningen igen och upptäckte att jag behöver gå ihop ca 7 cm runt bysten för att klänningen ska passa!!!!! Panik!

Det är visserligen 7 månader kvar till bröllopet, men tänk om jag inte lyckas gå ihop 7 cm! Förut när jag har gått ner i vikt har det alltid varit bysten som varit "trögast" på att minska....

7 cm på 7 månader....det betyder alltså 1 cm varje månad....helt omöjligt!

Har någon bra och effektiva tips till mig? Finns det några bra övningar som kan minska omfånget kring bysten?

Usch vad stressad jag känner mig!!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur ska jag komma i klänningen...?
  • SarahW
    Emmilie87 skrev 2011-01-05 09:22:03 följande:
    Hej alla!

För några månader sen köpte jag min brudklänning. Medvetet köpte jag en som var aningens för liten. Jag tänkte (stolt som man är): Den där kommer jag i till juli eftersom jag ska börja träna i januari.

Nu är det januari och precis som lovat har jag börjat att träna och äta nyttigt. Igår testade jag klänningen igen och upptäckte att jag behöver gå ihop ca 7 cm runt bysten för att klänningen ska passa!!!!! Panik!

Det är visserligen 7 månader kvar till bröllopet, men tänk om jag inte lyckas gå ihop 7 cm! Förut när jag har gått ner i vikt har det alltid varit bysten som varit "trögast" på att minska....

7 cm på 7 månader....det betyder alltså 1 cm varje månad....helt omöjligt!

Har någon bra och effektiva tips till mig? Finns det några bra övningar som kan minska omfånget kring bysten?

Usch vad stressad jag känner mig!!

Tack på förhand!
    Lägg om kosten! Rekommenderar lchf, då slipper du sötsug, är mätt längre och samtidigt tappar du kilon men framförallt centimetrar! Skippar kolhydraterna och ut och gå! Jag tappade 16 kg på tre månader på det viset! Framförallt måste du tro att du ska lyckas också! Lycka till!
  • Emsie

Spanx ska vara bra tydligen, har inte testat själv men hört mkt positivt. Underkläder typ som håller in, inte så snygga men du kan ju byta om till andra innan bröllopsnatten ;) De kanske inte fixar 7 cm men någon om du fixar resten med träning och bra mat. Lycka till! Det går säkert bra :)

• Emmilie87

LCHF, är det typ som GI?

Jag kan dock inte utesluta kolhydrater helt eftersom jag är diabetiker, men att minska på dem har jag tänkt göra betydligt.

Tack för tipsen!

Kom gärna med fler tips och förslag om nån har! Är tacksam över all hjälp jag kan få!

• Zia 20090618

LCHF/GI är väl särskilt bra för diabetiker då det håller blodsockret i schack. Fast den biten ska man kanske inte ge sig in i en diskussion om ...... 

• 4Juni2011

Gå till en bra underklädesbutik och förklara problemet för dem, så kan de hjälpa dig med bh:ar som förminskar. "klänningar" som håller in etc...

• Emmilie87

LCHF och GI är särsklit bra för typ 2-diabetiker, men är lite mer riskabelt när man har typ 1 som jag, eftersom jag injencerar insulin. Det kan vara riktigt svårt att få en bra balansgång.

Körde med GI ett tag tills jag fick en så pass kraftig blodsockerdipp att jag höll på att tappa medvetandet. Därför är jag lite rädd för både LCHF och GI.

• Emmilie87
    4Juni2011 skrev 2011-01-05 10:23:28 följande:
    Gå till en bra underklädesbutik och förklara problemet för dem, så kan de hjälpa dig med bh:ar som förminskar. "klänningar" som håller in etc...
    Det var ett bra tips :)
  • Emmilie87

Men tror ni att det kan vara effektivt att motionera varje dag, äta mindre kolhydrater, utesluta godis och äta fettsnålt?

Svar på tråden Hur ska jag komma i klänningen...?