• nasse75

tråkigt med bara spotify?

vi hittar ingen att spela på vårt bröllop:( eftersom vi firar på nyårsafton har alla band högre taxa, så det blir helt enkelt svindyrt.

under ceremonin kommer vi att ha livemusik (två släktingar). men blir festen m,ycket tråkigare med spotifyplaylist till dansen? nån med erfarenhet?

• Svar på tråden tråkigt med bara spotify?
  • LillieMae

Jag har varit på min beskärda del av bröllop, några med band, några med DJ, några med spellistor a la Spotify. O jag kan så gott som lova dig att det kommer bli precis lika bra med Spotify som ngt av de andra två. Ni kommer ha precis lika roligt, ni kommer va precis lika lyckliga o garanterat gästerna med ;)

• mojikanan

Vi kommer att köra på Spotify under delar av kvällen!! En bra och billigt alternativ!! 

• Bobby

Tråkigt med bara Spotify?

Det är väl bara några saker man saknar med spotify:

1.Någon som peppar/snackar med pubilken i och mellan låtarna
    ("Det ÄR skillnad att gå på fest när den som spelar, vare sig musiken är på skiva eller levande, har publikkontakt genom mikrofon - det blir personligt")
    2.Någon som snabbt byter till en ny låt när låten som just gick igång tömde dansgolvet
    ("Skall vi få sitta och lyssna till den där Technolåten som inte riktigt gick hem hos släkt och vänner i 6 och en halv minut tilll...") 
    3.Någon som kan anpassa musiken för stunden - just den här minuten med just dessa människor uppe på dansgolvet
    ("Upps, nu i spotifyspellistan kom visst en hård låt från Metallica nu när vi äntligen fick upp mormor Elsa 85år...")

Det kan ju också vara så att de låtar som brudparet har satt samman inte alls stämmer överrens med släkter och vänners musiksmak. Visst det är brudparets kväll men det är väl tråkigt om bara brudparet dansar till sina favoritlåtar...

Missförstå mig inte, jag gillar spotify och tycker den lösningen är ett jättebra ekonomialternativ om man kan stå ut med mina tankar ovan.

Och visst är valfrihet bra, och visst är det bra att det finns så många alternativ att välja mellan! Men jag tror i alla fall att det viktigaste är att brudparet går tillbaka till sig själva och frågar sig vilken lösning som de tror kommer göra dem nöjda - och följa den!

• MiraJ

Ska också köra Spotify...
    Och lika väl kan man väl bara trycka på nästa låt på Spotify som en DJ kan byta platta..? Ser inte riktigt problemet där... :) Snarare blir det juh lättare att anpassa musiken för folket då det mesta finns på Spotify. Svårare att anpassa ett band med viss repertoar eller en DJ som bara har vissa skivor med sig att byta till annan typ av musik om den tänkte musiken inte skulle falla folket i smak.

Sen så får min blivande fru komplettera med att sjunga och spela gitarr någon gång under kvällen. Och någon av hennes vänner kommer säkert också att vilja plinka lite... :)

• finafia

Vi ska ha spotify...min bästa väninnas man är dj o han fixar det till oss grejar med mic så han kan hålla folk på humör o även hålla kolla på låtar, även om vi kommer göra en lååååång spellista så är det bra om någon har koll...

• finafia

just d...vi satsar på stråkkvartett o kör i kyrkan ist...

• Emblas Mamma
    finafia skrev 2010-11-24 13:59:02 följande:
    just d...vi satsar på stråkkvartett o kör i kyrkan ist...
    och vad
    är det för fel på det om man gillar det då!?
  • Boxiebride

Det är väl ett superalternativ att kunna lägga till sin egna favoritmusik, och då kanske även ta tips från andra. Vi kommer att ha solister i kyrkan och förmodligen kommer vi att ha förmånen att få ett liveband som spelar ett tag på festen. Min fästmans kusin är musiker och kommer nog att kunna dra ihop ett gäng vänner för att spela ett tag. Men de kommer ju inte att spela hela kvällen så vi kommer att komplettera med spotify. :)

• Emblas Mamma

Fortfarande så är det på hur roliga och trevliga dina gäster är!

Det handalr inte om musiken. . Tycker jag verkligen inte! Synd att det inte finns dom som kan ha lika roligt till sportify. Jag och mina vänner och släktingar kan det. För vi är helt enkelt roliga och trevliga människor och har skitkul ihop :)

• ZILWER

Jag är ingen van data användare. Och jag undrar vad Spotify är för något???? Vi har inte heller råd med att ha ett band som spelar live. Och vi undrar hur vi skulle lösa problemmet med musiken. För vi har inte råd med dj heller. Det kostar ju pengar det med.

Svar på tråden tråkigt med bara spotify?