• nasse75

tråkigt med bara spotify?

vi hittar ingen att spela på vårt bröllop:( eftersom vi firar på nyårsafton har alla band högre taxa, så det blir helt enkelt svindyrt.

under ceremonin kommer vi att ha livemusik (två släktingar). men blir festen m,ycket tråkigare med spotifyplaylist till dansen? nån med erfarenhet?

• Svar på tråden tråkigt med bara spotify?
  • Alorna

Vi ska ha spotify, vi tror det kommer bli jättebra och såå mycket billigare :)

• Wintercandles

Jag har varit på två bröllop som kört med spotify. Det var helt underbart vackert att se brudparet dansa sin första dans. Jag som gäst tänkte mest att det var roligt med "modern" dans. Men det är klart att allt är en smaksak.

• Jejkej

Vi kommer köra med spotify. I inbjudan ber vi alla gäster att önska en låt som kommer spelas under kvällen. Då kommer det kännas mer speciellt.
    Men vi kommer även ha en Liten show med en Elvis imitatör, typ 15-20 min.

• beeingme

Med Spotify-premium eller dagspass (om det finns) så tror inte jag att folk skulle märka någon större skillnad ifall man använder spotify eller har skivor. Folk har länge använt sig av cd-skivor. Varför inte spotify? Numer kan man dessutom lägga till egna låtar från datorn till spotifyprogrammet ifall första-dansen-låten nu inte skulle finnas online..

• moonlightgirl

Hej hej

Vi ska också köra med spotify, blir mycket billigare så.  =)

• Jag han

Jejkej skrev 2010-11-22 16:27:25 följande:
    Vi kommer köra med spotify. I inbjudan ber vi alla gäster att önska en låt som kommer spelas under kvällen. Då kommer det kännas mer speciellt. Men vi kommer även ha en Liten show med en Elvis imitatör, typ 15-20 min.

vad roligt med en önskelåt ! :) Hur många gäster har ni? Vi kommer nog bjuda runt 75. Funkar det tro..  Eller en låt per "hushåll" kanske?  Då blir det ju färre.

Aja, hur som helst så kommer vi också ha spotify. Lite kluven, men det handlar om pengar. :/ Har hellre drömklänning o drömring och dansar till spotify än hyr in ett band och får köpa en klännning jag inte riktigt vill ha.

Har varit på bröllop med spotify som har varit kanon!  :)

• 2010 2010

För oss blir det spotify- billigt, bra och med musik för alla olika smaker.

• Mariabridetobe

Vi ska oxå ha Spotify för flera av våra vänner har haft både DJ o band och då inte varit helt nöjda med urvalet av musik för alla. Så vi satsar oxå på att lägga pengarna någon annastans än på musiken!!

• Snigel Bee

Vi hade spotify! Funkade alldeles utmärkt! Vi kände också att vi hellre lägger pengar på annat! Vi köpte premium versionen för 99 kr och då kan man innan göra listorna tillgängliga offline också ifall att nätet skulle krångla! Sedan så gjorde vi olika listor för olika smaker! Vi köpte dock 2 st spotify, en till matsalen och en till danssalen!

• Jejkej
    Jag han skrev 2010-11-23 06:23:14 följande:
      vad roligt med en önskelåt ! :) Hur många gäster har ni? Vi kommer nog bjuda runt 75. Funkar det tro..  Eller en låt per "hushåll" kanske?  Då blir det ju färre. Aja, hur som helst så kommer vi också ha spotify. Lite kluven, men det handlar om pengar. :/ Har hellre drömklänning o drömring och dansar till spotify än hyr in ett band och får köpa en klännning jag inte riktigt vill ha. Har varit på bröllop med spotify som har varit kanon!  :)
    V kommer bjuda in ca. 50 gäster, och vi vet ganska säkert att några kommer falla bort.

A, per hushåll lät väl inte helt pjokigt. Tycker de är kul att ha något sånt med iaf... :D

Jag tror absolut på spotify...

Svar på tråden tråkigt med bara spotify?