Måste man tåga in till en marsch?
Hej!
"Måste" man verkligen tåga in till en marsch? Vill hellre ha vanligt musik eller nått. Någon som haft något annorlunda som man tåga in till?
Tacksam för svar :)
Hej!
"Måste" man verkligen tåga in till en marsch? Vill hellre ha vanligt musik eller nått. Någon som haft något annorlunda som man tåga in till?
Vi ska gifta oss utomhus i sommar och det känns inte som att en pampig marsch passar oss riktigt... Jag funderar på temat ur Forest Gump, den biten där fjädern virvlar omkring, första 1.30 av det här klippet typ.
Vi ska ha ingångsmarsch men en låt som utgångsmarsch. Vi ska ha We're man and wife - Michelle Featherstone som min syster ska spela och sjunga.
Vi har inte gift oss än. Gifter oss den 14 maj nästa år. Men vi ska spela upp låten som den är på CD-spelare. Samma sak med ingångsmusiken. Nu hoppas vi bara på att kyrkan tillåter det, men det borde de då en släktning gifte sig i samma stift.
Jag såg ett par på Youtube som gick ut från kyrkan till SuperMarios låt :D Gästerna skrattade haha
Visst är det olika mellan olika kyrkor, men det är ju tråkigt om det ska bero på en prästs egna tyckande om man får spela en låt som betyder mycket för brudparet eller inte. Det är ju faktiskt ändå i slutändan parets dag. Sen kan man väl tycka att vissa låtar passar bättre och vissa sämre, men.... återigen så är det ju paret väljer det som de gillar själva. Om de så vill spela "Highway to hell" så är det ju deras val, fast just den låten har jag svårt att se som en passande låt i kyrkan, vare sig som intåg eller som uttåg.
Ja, men visst är det ju så. Vigseln är en gudstjänst och kommer paret som vill gifta sig inte överens med vare sig präst eller kyrkans regelverk så väljer man ju att gifta sig på annat sätt. Det är ju det som är så fantastiskt, att det går att lösa så att det känns rätt för alla.
Hej!
Hej! Vi kommer antagligen att ha en solosång som utgång,
from this moment eller du är allt.