Måste man tåga in till en marsch?
Hej!
"Måste" man verkligen tåga in till en marsch? Vill hellre ha vanligt musik eller nått. Någon som haft något annorlunda som man tåga in till?
Tacksam för svar :)
Hej!
"Måste" man verkligen tåga in till en marsch? Vill hellre ha vanligt musik eller nått. Någon som haft något annorlunda som man tåga in till?
Tacksam för svar :)
BRÖLLOP201187
Stycket heter River flows in you.
(Bellas lullaby finns också, men är en låt som spelas av Edward i första filmen.
)
Sök på nätet och free sheets, så borde du kunna få tag i gratisnoter, av RIVER FLOWS IN YOU.
Sen ber du en duktig pianist spela den. Organisten kan säkert göra det på piano, om du ger noterna i förväg.
Dessutom är vi många som kan spela den! Alla mina pianoelever drömmer om den, och vissa spelar den fantastiskt bra, så nog skulle du kunna få tag i någon som spelar den åt dig.
Tycker det skulle vara lite b, att ha den på skiva då det bara är en pianolåt egentligen. (alltså, om ni gifter er i en kyrka där det finns piano) Det är ju skillnad på om det vore värsta orkesterstycket.
Dessutom blir det fint och rörande med livemusik, för åhörarna och er.
Ja jag håller med, den ska absolut spelas live på piano.....däremot tycker jag att det krävs någon ganska duktig för att den verkligen ska bli bra. Har lyssnat på många versioner på nätet och det blir inte alls samma känsla i låten när vissa spelar även on dom träffar noterna rätt. Vi hade turen att ha en yrkesmusiker till svåger:)
Organisten jag ska kolla med han om han kan tänka sig att spela den =)
Det skulle faktiskt bli lite B med skiva
Jag funderar på att tåga in till Mio min Mio, fast instrumental då. Vad tror ni om det? ;D
Det tror jag oxå blir jättebra..
Vi hade ingen in- eller utgångsmarsch!
Vi hade låten från Änglagård, Sommarhymn tror jag den heter. Församlingsmusikern spelade det lugna i början på synth, när vi gick in. När vi gick ut tog han samma låt, men det lite livligare partiet i mitten. Det blev jättebra och inte så där högtravigt utan avslappnat och fint Lycka till!
Sweetpearl: Hur spelade Kisslåten? Hade ni den inspelad eller spelade någon live och på vad i på fall?
Vi har inte gift oss än. Gifter oss den 14 maj nästa år. Men vi ska spela upp låten som den är på CD-spelare. Samma sak med ingångsmusiken. Nu hoppas vi bara på att kyrkan tillåter det, men det borde de då en släktning gifte sig i samma stift.
Posta lite snabbt. Släktningen hade in- och utgångsmusik på CD.
Så fina låtar ni hade valt, verkligen stämningsfulla. Vi kommer också att ha en annan låt från CD som intågslåt, har dock inte stämt av med prästen men har svårt att se att de ska säga nej. När det gäller uttågslåten så har vi faktiskt inte tänkt så mycket på den, eftersom vi väljer en annorlunda låt som intåg så kanske vi väljer en mer traditionell som uttåg. Känns som om gästerna inte kan komma ihåg allt om allt ska vara annorlunda.