• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fjällbruttan

Och inte får jag radavstånd och styckindelning att funka heller! Blääää!! Förteknisktförentyrannosaurusrex.........

• passionsblomman

*flämt* Vad skådar mitt norra öga?

Inte visste jag att det var DET jag skulle bli-arkeolog. Tack Bruttan, nu kan jag gräva vidare mot nya mål....
    Drömmer

Behöver jag tillägga att det är OERHÖRT glädjande att se dig! Och ja, jag skriker! Glad
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Naturvetenskaplig linje på engelska säger du? Berätta mer-det där låter som något för Blompojken!

Och GRATTIS till examen! *skriker lite till*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

Daa, beklagar sorgen  och skickar många varma kramar. Du har mitt nummer om du behöver prata. Använd det! Kram!

Blomman, grym insats att ta tag i matten!

Vad skådar mitt norra öga?! En fjälldinosaurie?? Welcome back :D

• ingenjörsbruden

MWs, jag har sökt men fick alldeles för många alt. Kan du inte söka mig istället? Inskolning pågår av minstingen här . Håll tumme! Kram

• Klockarbol

Grattis på Dagen i efterskott Blomman! Å grattis till matte-beslutet!
    Hur är det med hönsen?

Hej Bruttan!

Hej allahopa!

Jul och nyår har varit många lediga dar, en hel del gjort, massor som skulle ha gjorts och lugnt och skönt på det stora hela.
    Sånär som på en granne - som inte haft kolsyrat vatten i sitt glas på nyår - som körde fast i min syrenhäck utmed gavlen på mitt hus. Gåendes. På fel sida om det 120 cm höga gunnebostaketet som står mitt i syrenhäcken.
    Och när han fastnat i syrenerna så gjorde han det enda han kunde komma på - han bultade HÅRT och HÖGT på min husvägg!
    När man är ensam hemma med endast undulater och marsvin som 'vakthundar' så är man inte så uppkäftig när det bankar på väggen halv 3 på natten Skäms
    Dessutom bor vi granne med en kyrkogård Spöke
    Men jag vimsade modigt (eller nåt) ut, identifierade bultandet, trasslade ut grannen - som tydligen skulle gina över min tomt, oklart varför eftersom han bor 75 meter längre ner efter vägen? - och promenerade hem honom.

Åsså var det en massa folk som tyckte synd om mig för att jag skulle ha tråkigt när jag 'firade' nyår ensam Flört

I dag har jag snytit mig igenom 2 toapappersrullar. Kroppen värker och det är tungt att andas. Så fort jag rör mig så rinner näsan.
    Tycker hemskt synd om mig själv och ska nu linda snytpapper runt huvudet och gå för att steka fiskpinnar till middag. Jag inser mina begränsningar och kommer att serva pulvermos till trots att jag har en mass potatis som borde användas. Men pulvermos med en skvätt mjölk och en klick smör går finfint det också!

Garanterat smittfria kramar till er alla Hjärta

• Soldemor

Oh Bruttan! Så jag saknat dig här! Undrar så hur det är med dig och Grodan (Al-qaida bra också, tror jag skall kalla min lilla gangsterpadda det!) ? Tänker dessutom på dig när vi är i Stockholm, på vår trevliga fika/välsignelsetund.

Har försökt att maila dig men mailadressen funkar inte.

Jo, jag skulle kanske kunna leasa Grodan, men antagligen mer som sysselsättning för panchismaken som snart får spader hemma.

Nu får ni hjälpa mig alla här! Be till de goda krafter ni mot förmodan ber till att jag skall få jobbet som jag lämnade platsansökan till igår!  Vill ha det!

*hoppar tjurigt upp och ner*

Får strax besök av sorgehus införf begravning påf fredag, åter lite senare

*vinkar*

• Soldemor

Får jag skryta lite med mig själv? Tack!
    Förra veckan lyckades jag klämma in fem (!) träningspass av oika sort. Sköönt! Lycklig så länge det går. Snart börjar väl olika kvällsaktiviteter och ovanpå det sjuka människor överallt. Men alla pass som är utförda får mig att må både fysiskt och psykiskt bra. Och mini-masochisten i mig  njuter av träningsärken...

• Soldemor

För övrigt är det väl väldigt kul att vara ensam med chefan idag och sitta vägg i vägg utan att tala med varandra, härligt stäming vi har på arbetet, verkligen!

Nu skall ond präst ta lunch, tror jag...

• Soldemor

Blev precis riktigt orolig. Ringde för att höra hur det var med en av Soldans extrapappor. Han hade besvär med sin kärlkramp. När jag ringde dit för en stund sedan, berättade sambon att han var inlagd på sjukhus, han hade inte ens fått köra dit själv utan åkt med ambulans. Öhh! Och besök vill han inte ha! Inte ens sambon fick komma dit. Jag är orolig!
    Får väl be och ringa sambon i morgon för att höra om han vet något mer. Tjurig gubbe som man inte får besöka!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård