• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

Syrrans äldsta har superkass syn, hon fick också glasögon tidigt dock så var hon hela 4 år, men hon var duktig på att använda dem, för hon såg i princip INGENTING utan dem, blev snarare hysterisk om hon fick vattendroppar på glasögonen eller dy......vet inte riktigt hur jag tänkte att det skulle lindra......mer än en tanke jag fick att om Elise verkligen hade jättedålig syn, så hade hon kanske känt att hon hade nytta av dem.......
    *massor med kramar*

Blommis: hur är det med magen? *kramar om*

Har fullt ös idag, men tänker på er massor!

• MSW

Heloise: vilken skräp dag! Hoppas ni får en bättre idag!

villemoa: jag hoppas att 17 kan stämma.. Har ett läkarbesök inbokat imorgon, där vi ska prataom igångsättning och så.. Jag hoppas att han tycker att 17 blir bra! Och är nervös för att han ska fortsätta med linjen "spontan start är det bästa".. Vinkar till alla andra!

• lanovia 08

Tack alla söta!
    Här firade vi igår med att gå ut o äta på Kinarestaurang, en bra ursäkt att slippa laga mat hemma.

Snart kommer mina päron hit o mamma har med sig smörgåstårta som skall ätas ikväll med brorsan o hans familj. MUMS!!!!!!

Jag skall försöka få ihop en prinsesstårta snart, men är så förbaskat trött. Skulle verkligen behöva få sova en hel natt snart. Hjälper ju inte att E sover om hostan väcker mig.

Ojoj idag rann nästan tårarna på denna mamma. Barnen skulle gå till skogen på dagis, ni vet på med reflexvästar och tulta iväg. Jag hamnade bakom gruppen en bit o så himlans söt E var. Reflexvästen långt ner över knäna och små korta prinskorvar som stack ner under också kämpade hon på där hon gick. Min älskling.

• lanovia 08

MSW oj det var tidigt ni började fundera på igångsättning??

• lanovia 08

Heloise, vilket skitdag! Hoppas denna blir bättre. Så himlans segt att behöva hålla på o slåss med glasögonen. Vet bara hur vi slet i somras med solglasögon...
    *kramar om och skickar styrka*

• lanovia 08

Ingis det glädjer mig att du och ni har det så bra just nu. Träningsvärk är ju alltid trevligt.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård