• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Flamman, upplys mig-flyttar karln alltså for real nu? Alltså permanent och för gott och bort från Svea rike?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Hvidis-ska jag skicka amuletten till dig
    Hade med gärna smakat rulltårtan

Slutade med alla hormoner igår så nu väntas tanten inom ett par dagar

• Hvidbrud

Du Ingis jag tänkte på en sak. Hoppas att det inte är att trampa dig eller någon annan på tårna nu, men det kan ju vara ett mycket tidigt missfall? Om kroppen nu verkligen kändes så och menstruationen var extra riklig. Det är ju faktiskt ganska vanligt och ingenting man normalt spekulerar på om man nu inte är på plusjakt. Inte för tt det gör någon som helst sillnad på någonting alls, men det kanske förklarar varför kroppen kändes som den gjorde? Och förresten är jag jätte nyfiken på hur det gick på ditt prov!

• lanovia 08

Mysigt med dop på advent.

Här har jag känt mig lite småstressad. Särskilt min mor (men även andra) har varit på mig med vad jag skall göra på min födelsedag, hur ska vi fira, vad skall jag köpa i julklapp till brorsbarn etc etc. Jag fick förklarat för henne att jag kan gärna sätta mig ner där o då och försöka ta tag i det. Men annars är det inget jag klarat av att tänka på, jag har viktigare saker att förbereda mig för nu. Min födelsedag kommer igen om ett år och är inget jämt i år, julafton är det lååångt kvar till (känns det som för mig).
    Då erbjöd hon sig snällt att fixa smörgåstårta så kan vi bara bjuda hit min bror när jag fyller. Tack och bock det tog jag gärna emot. Svärfamiljen får fira mig (om de vill ) samtidigt som vi firar fars dag och svågerns födelsedag.

Julklappar får helt enkelt lösa sig senare...

• lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-11-08 10:36:33 följande:
    Det var skönt att höra. Fortfarande inget wordfeud?
    Nej men vilken dag som helst nu. Mobilen är lagad och skall bara skickas tillbaka till butiken.
  • Ninnnis

Jag har precis lyckats söva om Mini i vagnen på terrassen. När han så småningom vaknar och äter ska vi rasta och leka med grannhunden.

Maken kommer hem ikväll och är ledig resten av veckan. Jag skulle ju egentligen till Ullared på fredag så maken tog ledigt för att förbereda sig inför en hel dag ensam med Mini. Eftersom Mini inte vill äta ur flaska så kommer jag inte att åka, utan vi åker istället till mina föräldrar i grannlandet och firar pappas födelsedag. Vi åker dock inte förrän på torsdag så imorgon har vi en ledig bonusdag ihop

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-11-08 10:40:44 följande:
    Du Ingis jag tänkte på en sak. Hoppas att det inte är att trampa dig eller någon annan på tårna nu, men det kan ju vara ett mycket tidigt missfall? Om kroppen nu verkligen kändes så och menstruationen var extra riklig. Det är ju faktiskt ganska vanligt och ingenting man normalt spekulerar på om man nu inte är på plusjakt. Inte för tt det gör någon som helst sillnad på någonting alls, men det kanske förklarar varför kroppen kändes som den gjorde? Och förresten är jag jätte nyfiken på hur det gick på ditt prov!
    Det tänkte jag också...
  • Hvidbrud

Kakan är på avkylning... Den är stoooor! Kom och smaka om ni vill! Kaffet blir klart på 5 min! Oj nu vaknar j!

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-11-08 10:41:31 följande:
    Då erbjöd hon sig snällt att fixa smörgåstårta så kan vi bara bjuda hit min bror när jag fyller. Tack och bock det tog jag gärna emot. 
    Heja din mamma!

Vi kommer att ha (köpt) smörgåstårta på Minis dop.  
  • lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-11-08 10:43:30 följande:
    Jag har precis lyckats söva om Mini i vagnen på terrassen. När han så småningom vaknar och äter ska vi rasta och leka med grannhunden.

Maken kommer hem ikväll och är ledig resten av veckan. Jag skulle ju egentligen till Ullared på fredag så maken tog ledigt för att förbereda sig inför en hel dag ensam med Mini. Eftersom Mini inte vill äta ur flaska så kommer jag inte att åka, utan vi åker istället till mina föräldrar i grannlandet och firar pappas födelsedag. Vi åker dock inte förrän på torsdag så imorgon har vi en ledig bonusdag ihop
    Vad trevligt! Sådana bonudsdagar är inte fel.
    Då kan du ju stanna på vägen och äta lunch med mig och Muggles.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård