• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • MSW

Bs: träffade en förlossningsläkare i fredags, och han verkade vara mer nöjd med värdena denna gången, och nu när jag får behandling varje vecka verkar de hålla sig mer stabila än vad jag minns att de gjorde sist.. Så det är väl ngt bättre, vi får väl se hur de blir efteråt sen..

• lanovia 08

Foglossning, tjallalalalala, foglossning.
    Hoppas det bara är en förvirrad foglossning som gått vilse och försvinner snabbt igen för jag vill inte ha den! Men så fort den kom. Kände ingenting på något vis förrän jag skulle gå o hämta E på dagis. Då smärtade det lite lätt sedan har det bara blivit värre under dagen o nu är trappor inget trevligt. Men jag håller på att det gått över till imorgon!

• lanovia 08

MSW exakt när har du BF? Jag satt här och tänkte att om en månad, det är ju långt före mig. Men sedan insåg jag att jag är ju bara 1,5 månad ifrån BF.

• lanovia 08

Daa kan inte låta bli att skratta åt dig och Fälga. Tur att du inte bet henne värre.

• lanovia 08

Muggles tack för att du färskar upp minnet för mig vad gäller FET. Borde väl verkligen ha lärt mig vid det här laget.

Fru E, håller alla tummar o tår o skickar massor av kramar.

• lanovia 08

Leksi vad gäller renovering är vi inte klara. Men de värsta rummen och största skamfläckarna är fixade nu. Kvar återstår 3 rum, en trappa och en utbyggnad. Men det får vara till senare tillfälle.

• lanovia 08
    MSW skrev 2011-10-18 20:47:56 följande:
    Lanovia: BF är 17/11.. Vilket datum har ni?
    30 nov.
  • BrudSommar2006

MSW, men det låter väl lovande då! Hoppas att det håller i sig men det verkar ju som att de har bättre koll den här gången.

• Norrskensflamman

Good morning girls!
    Här stormar det   De e bara till å hålla i hatten...
    Mina sötungar har kommit till mig och vi har pussats o kramats må ni tro ♥ De är bara till fredagmorgon, sedan ska de med sin pappa till en stuga i finska Lappland och umgås med honom och en annan barnfamilj. Det blir badhus, bowling och lite annat. Jättekul för barnen och BRA att de umgås med sin pappa...men sen är det hans vecka igen så då ser jag dem inte förrän nästa fredag Men, men.... det är bara till å bita ihop. De har rätt till båda sina föräldrar och med tanke på att pappa kommer flytta för gott lååååååångt bort, redan efter jul, så förstår jag att de vill ta alla chanser att vara med honom. Vilket är bra. Inbillar mig att banden mellan pappa o barn stärks, hoppas det kan få honom att inte släppa kontakten bara så där...utan verkligen anstränga sig i framtiden för att ha möjlighet att träffa våra fina flickor.
    Nu: KAFFE!!!
    KRAM

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård