• ClaraH

Hur dekorerar ni festlokalen

Jag har precis suttit och tittat på TV3 play på gamla avsnitt av den där serien där familjen ska göra ett pars bröllop. De använder mycket rekvisita och man kan undra om det verkligen kostar som de säger.

Hur som helst blev jag inspirerad att göra något snyggt av vår lokal men vet inte vad. Tar gärna emot tips och inspiration hur ni ska göra och också vad ni drömmer om att göra med fri budget. Även om man inte har fri budget kan man ju inspireras.

• Svar på tråden Hur dekorerar ni festlokalen
  • MiaAnd

Vi har äntligen hittat festlokalen med stort F! Känns superbra! Nu kan man börja planera på allvar. :)

• MiaAnd

Moster Stina skrev 2010-11-21 13:49:55 följande:
      Nu finns bilder på hjärtat i mitt galleri, för den som vill se!

Vill jättegärna se men ditt galleri är inte synligt. :( Åtminstone inte för mig.

• ClaraH

MiaAnd skrev 2010-11-21 20:02:49 följande:
    Vi har äntligen hittat festlokalen med stort F! Känns superbra! Nu kan man börja planera på allvar. :)

Vad är det för slags lokal och hur tänker du dekorera?

• förlovadflicka

MiaAnd skrev 2010-11-21 20:02:49 följande:

Vi med, det känns underbart! :D

• Moster Stina

MiaAnd skrev 2010-11-21 20:04:50 följande:
      Vill jättegärna se men ditt galleri är inte synligt. :( Åtminstone inte för mig.

Tror att jag lyckats få mitt galleri synligt nu!

• MiaAnd

Nu kunde jag titta på bilderna. Fint!

Det är en bygdegård vi ska vara i. http://www.odensalabygdegard.se/ 
    Det är ett stort rum och en lite mindre del där man tt ex skulle kunna ha buffén. Flyttbar bardisk så att man kan ställa den var man vill. :) Kök och en scen finns det också och ljudanläggning. På nedervåningen finns ett kapprum och flera toaletter. Perfekt tycker jag! Det finns bilder på hemsidan med exempel på hur folk har dukat.
    Hur jag ska dekorera vet jag inte ännu. Håller bara på och spånar än så länge. Men kommer garanterat att använda fiberduk i taket. Kanske dekorera pelarna på något sätt, linda något runt eller så.

• Moster Stina

MiaAnd skrev 2010-11-23 14:11:51 följande:
    Nu kunde jag titta på bilderna. Fint! Det är en bygdegård vi ska vara i. www.odensalabygdegard.se/ Det är ett stort rum och en lite mindre del där man tt ex skulle kunna ha buffén. Flyttbar bardisk så att man kan ställa den var man vill. :) Kök och en scen finns det också och ljudanläggning. På nedervåningen finns ett kapprum och flera toaletter. Perfekt tycker jag! Det finns bilder på hemsidan med exempel på hur folk har dukat. Hur jag ska dekorera vet jag inte ännu. Håller bara på och spånar än så länge. Men kommer garanterat att använda fiberduk i taket. Kanske dekorera pelarna på något sätt, linda något runt eller så.

Hittade bara utomhusbilder på bygdegården, men den såg ju jättemysig ut!
    Hoppas det blir bra! Fast det är jag såklart säker på att det blir!

• MiaAnd

Det står bildgalleri tror jag i vänsterkanten och då får du upp lite olika alternativ du kan klicka på. Klicka på dukningar så får du se lite hur det ser ut inuti iaf. Kanske kan lägga upp nån bild sen också. Jag tog lite kort när vi var där.

• MiaAnd

Nu har jag provdukat lite... :)

Ska försöka få in lite mer färg på nåt sätt tror jag. 
    Hur  går det för er andra med dekoreringsplanerna?
  • MiaAnd

Nu har vi provgjort några lyktor till festlokalen. De kommer att bli i tre olika lila nyanser sen. Beställde papper igår. :) Vad tror ni? Kommer bli ca 60 st utspridda i taket. 

• MiaAnd

Dukningen kommer att bli nånting sånt här... Kommer att bli mer gröna blad på bordet sen. Och nån fin blomma i vasen förstås. :)

Svar på tråden Hur dekorerar ni festlokalen