Angående fiberväv...
Man borde kunna spänna några tvättlinor från en kortvägg till den andra. Behöver väl inte vara ända upp i taket precis. Och så hänger man långa sjok av fiberväv över.
Förstår ni? Är jag otydlig?
Fiberväv är alltid vit. Möjligt att den skulle gå att färga. (Fiberväv är föresten sådan där väv man kan lägga över trädgårdslandet så att det växer fortare och håller vissa morotsangriparinsekter borta)
Men i alla fall så blir det supetflott med väv hängandes över.
Det ser ut som en DRÖM!
(Var på ett bröllop förra året, som är en STOR inspirationskälla för oss!)
Och är alltså superbilligt. Typ 50 kr för 7,5 meter. (Granngården)
det
En till sak man kan göra med hjälp av fiberväv är ett jättevackert stort hjärta (istället för brudbåge t ex) att hänga ovanför, eller bakom brudparet.
Jag klippte först en massa gröna blad som satt ihop av ett förskräckligt felköp från Jysk. (billigt påslakanset i POLYESTER, som inte går att använda p g a att allt bara glider omkring. Täcket hamnar i en hög vid fötterna efter en timme!) Sen klippte jag mellan 1 och 2 dm stora taggiga stjärnor av fiberväven.Lade sen några på varandra, åt olika håll, och så virade jag runt ståltråd. Resultatet ser ut ungefär som en pion eller näckros. En massa sådana surrade jag sen fast över och tillsamans med de gröna tygbladen runt ett stort ståltrådshjärta.
Många av fiberstjärnorna "färgade" jag lite med rödbetssaft. (hackade en röbeta och lät den koka med vatten på spiesn ett tag) Det gjorde att blommorna blev ännu mer lika både pioner och näckrosor. Hjärtat blev SUPERfint!
Hade såklart gärna velat ha riktigt lövklätt hjärta, men det är så otroligt mycket annat som skall fixas runt vårt bröllop att jag tyckte detta var en trevlig och välplanerad kompromiss.
Hjärtat är nu gömt i en garderob till augusti!
Vi har tagit ett kort, men tyvärr vet jag inte just nu, hur man gör för att visa er det!
Obs använd inte rödbetssaft till att färga annars. Det håller inte om det blir blött, och färgar av sig!