• ClaraH

Hur dekorerar ni festlokalen

Jag har precis suttit och tittat på TV3 play på gamla avsnitt av den där serien där familjen ska göra ett pars bröllop. De använder mycket rekvisita och man kan undra om det verkligen kostar som de säger.

Hur som helst blev jag inspirerad att göra något snyggt av vår lokal men vet inte vad. Tar gärna emot tips och inspiration hur ni ska göra och också vad ni drömmer om att göra med fri budget. Även om man inte har fri budget kan man ju inspireras.

• Svar på tråden Hur dekorerar ni festlokalen
  • Moster Stina

Fiberväv hängandes i taken! Superbilligt och skitsnyggt!

• Sebastiána

Vår festlokal är så fin i sig, passar perfekt vårt "tema", så vi tänker inte göra något alls faktiskt. Ja, det blir ju en massa blommor på borden och några golvvaser för att få in sommaren, men annars inget.

• MiaAnd

Var hittar man fiberväv?
    Jag funderar på att ha orkidéblommor på borden, antingen flytande i skålar eller liggande direkt på borden. Tydligen kan man köpa såna på kvist hos blomsterhandlare för en ganska billig penning. Tror jag hittade det tipset här på BT nånstans. Jag gillar orkideér så jag tyckte det lät fint. :) Vi kommer nog köra mestadels på vitt och grönt med lite svarta detaljer.

Tror det kan va väldigt effektfullt att hänga något i taket faktiskt, men beror ju lite på vad man har för lokal. Jag kommer nog lägga mest krut på att få borden och dukningen fina. Tänker mig vita dukar och kanske gröna "löpare" av nåt slag. Lite blommor och massa ljus. :) Har även funderat på att använda björkris eller liknande för att få in lite mer grönt.

Vad har ni för färgtema/annat tema?

• 4Juni2011

MiaAnd skrev 2010-11-16 08:54:16 följande:
    Var hittar man fiberväv? Jag funderar på att ha orkidéblommor på borden, antingen flytande i skålar eller liggande direkt på borden. Tydligen kan man köpa såna på kvist hos blomsterhandlare för en ganska billig penning. Tror jag hittade det tipset här på BT nånstans. Jag gillar orkideér så jag tyckte det lät fint. :) Vi kommer nog köra mestadels på vitt och grönt med lite svarta detaljer. Tror det kan va väldigt effektfullt att hänga något i taket faktiskt, men beror ju lite på vad man har för lokal. Jag kommer nog lägga mest krut på att få borden och dukningen fina. Tänker mig vita dukar och kanske gröna "löpare" av nåt slag. Lite blommor och massa ljus. :) Har även funderat på att använda björkris eller liknande för att få in lite mer grönt. Vad har ni för färgtema/annat tema?

Bla Biltema har billig fiberväv...
    Vi har också tänkt massa ljus, får hoppas det inte blir för varmt bara...
    Ett tips angående björkris kolla så ingen är allergisk innan bara..

• MiaAnd

4Juni2011 skrev 2010-11-16 08:57:03 följande:
      Bla Biltema har billig fiberväv... Vi har också tänkt massa ljus, får hoppas det inte blir för varmt bara...Ett tips angående björkris kolla så ingen är allergisk innan bara..

"Ett tips angående björkris kolla så ingen är allergisk innan bara.."
    Haha som jag själv t ex... :P Men vi gifter oss i slutet av juli så då ska det vara lugnt.

Finns fiberväven i olika färger?

Clara H: Jag tog en titt på er festlokal nu och den ser jättefin och fräsch ut! Mysigt med den lilla "gården" och de olika rummen. Jag tänker mig att man skulle kunna hänga nåt slags tyg typ som panelgardiner där taket är lägre. Men det kanske är i vägen? Annars hänga det så att båda ändar sitter fast i taket. Hoppas du förstår hur jag menar, svårt att förklara. :) JAg skulle nog smycka lite runt scenen också för den såg lite tråkig ut. Annars är lokalen väldigt fin i sig.

• Aylas

Jag är också sugen på fiberväv i taket, men med 6 meter i takhöjd är jag inte säker på att det går. Någon som har tips?

Vi har pratat om att ha en lounge utanför toaletterna, med soffa och fotöljer. Håller på att leta efter aktörer i norra småland som hyr ut rottingmöbler - tror att det är enklast.

Annars är det enda bestämda vita dukar och stolsöverdrag Vitt, grönt och rött som accentfärg är vårt tema. Så mycket gröna blad och rosor som lyser upp ska det vara på borden.

Eftersom vi är i en gårdsmiljö och kommer att, om vädret tillåter, ha bröllopsvalsen utomhus kommer vi att ha hängade ljuslyktor o

• Aylas

Vilket kapat slut det blev...

utomhus ska det sluta med

• BlackWIngedAngel
    MiaAnd skrev 2010-11-16 09:26:33 följande:
    biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Plantering/Rose.../ Hittade denna ifall man vill ha en sån där brudbåge eller vad det kallas. :) Har länge undrat var man får tag i sånt. Men denna borde väl gå att använda? Vill man ha den inomhus så får man väl hitta nåt att stoppa ner pinnarna i...
    Du får nog kapa den, för den ser väldigt hög ut. Annars brukar ju floristen lösa det där, om man anlitar en sådan.
  • MiaAnd

Mjo, tänkte också att man kanske får kapa den lite, men om floristen kan lösa det så kanske det är enklare. :) Får klura på det...

Svar på tråden Hur dekorerar ni festlokalen