• student75

    7 kg på 4 veckor

    Jag ska på bröllop om 4 veckor och mitt mål är att gå ner 7kg på 4 veckor. Idag väger jag 96,7kg. Om 4 veckor ska jag väga 90kg. Jag ska äta enligt GI och träna 2 timmar om dagen.

    Finns det någon som vill göra mig sällskap?

  • Svar på tråden 7 kg på 4 veckor
  • moonlightgirl

     


    363 skrev 2010-11-17 22:29:13 följande:
    Dukan dieten är en diet som är utvecklad av en fransk forskare som lite liknar atkins då man inte äter mycket kolhydrater första veckan inte alls.lite länkar med infowww.nyttigt.eu/viktminskningsprogram-som-ar-e.../www.dukandiet.co.uk/www.dailymail.co.uk/femail/article-1267106/Th...

    Hur länge har du hållt på med denna diet? Tycker du att den funkar? Har du gått ner mycket i vikt??

  • 363

    Har bara hållt på i snart2 veckor men de första fem dagarna gick jag ner 2kg så blev ganska peppad. Har mät och vägdag imorgon så då får vi se vad det blivit för resultat på 2 veckor.:)

  • student75

    363
    Vad duktig du är. Håller tummarna för dig imorgon :). Själv är jag inne på min femte dag. Ska bli jätte spännande att väga mig på måndag.

  • Myjoy

    Blir ni inte sugna att ställa er på vågen innan veckan är slut bara för o se?

  • 363

    Student:
    Tack! Då hoppas jag att det ger ett bra resultat på vågen för dej på Måndag!

    MyJoy: Jo något så otroligt mycket!:)

  • Myjoy

    Kommer försöka hoppa på här så fort mitt ben tillåter träning

    Skam den som ger sig heter det ju =)

  • student75

    Det har gått riktigt bra med träningen men inte lika bra med kosten. Önskar att jag kunde vara lika motiverad till att äta bra som jag är till att träna. Är det någon som har bra tips att ge när det gäller att äta rätt?

    Hoppas att det går bra för er andra.

  • student75

    Myjoy
    Tidigare har jag vägt mig dagligen, men jag blir bara ledsen om vågen visat + eller står stilla någon dag och därför har jag bestämt mig för att endast väga mig 1 gång i veckan. Det blir bäst så för mig, annars tappar jag lätt motivationen.

  • Myjoy

     


    student75 skrev 2010-11-20 08:01:49 följande:
    Det har gått riktigt bra med träningen men inte lika bra med kosten. Önskar att jag kunde vara lika motiverad till att äta bra som jag är till att träna. Är det någon som har bra tips att ge när det gäller att äta rätt?Hoppas att det går bra för er andra.

    Vad är det som är svårt med att äta rätt? inte lätt att ge tips om man inte vet var "problemet" ligger =)


     


    student75 skrev 2010-11-20 08:01:49 följande:
    Det har gått riktigt bra med träningen men inte lika bra med kosten. Önskar att jag kunde vara lika motiverad till att äta bra som jag är till att träna. Är det någon som har bra tips att ge när det gäller att äta rätt?Hoppas att det går bra för er andra.

    Vad är det som är svårt med att äta rätt? inte lätt att ge tips om man inte vet var "problemet" ligger =)


    student75 skrev 2010-11-20 08:06:22 följande:
    MyjoyTidigare har jag vägt mig dagligen, men jag blir bara ledsen om vågen visat + eller står stilla någon dag och därför har jag bestämt mig för att endast väga mig 1 gång i veckan. Det blir bäst så för mig, annars tappar jag lätt motivationen.

    Det är nog sant.. fast man har ju en period i månaden när man faktiskt går UPP ett par kg.. man ska nog inte stirra sig blind på vågen. Har du provat att mäta?

  • 363

    Då var det dagen D har 2 veckors diet gett något resultat?

    Startvikt:78,1                      Nuvikt:73,5
    Överarm:31                        Överarm: 32
    Byst:102                             Byst:99
    Midja:80                             Midja:76
    Höft:99                               Höft:97
    Stuss:101                           Stuss:99
    Lår:57                                Lår:57

    Så jo lite skillnad har det allt blivet:)

  • 363

    Student: Mitt tips är att kickstarta med en ordentlig diet för att få upp motivationen och bli av med alla jobbiga sötsug och annat. Atkins, Dukan, soppor osv brukar kunna vara bra just för att få en ordentlig start.
    Efter det gäller det att lägga in nyttiga vanor vilket är lättare nu eftersom man då redan brytit de gamla. Minimalt med kolhydrater, mycket sallad och protein samt lågfetts livsmedel.

    Andra vanliga tips
    *Ät minst 5ggr per dag
    *Drick mycket vatten
    *Ät endast 1 normal potion, ta inte om.
    *Undvik friterat, vitt spannmål, godis m.m

    Jag är tvärtom, väldigt intreserad av kost men lat när det kommer till att träna ordentligt.

  • student75

    Idag har jag tränat riktigt bra :). Älskar verkligen att träna, det är det rolgaste jag vet.

    363
    Gud vad duktig du är. Hoppas att jag också kommer att gå ner lika mycket. Tack för alla tips.

    Myjoy
    Jag brukar äta mycket nyttigt under dagen men fram mot kvällen brukar jag små äta. Jag brukar små äter för att jag är van att göra det och inte för att jag är hungrig. Jag äter ordentligt under dagen så jag brukar inte vara hungig på kvällen.

  • Gotländskan

    Hej Tjejer!

    Eftersom jag pluggar till  tränings instruktör och läser mycket om just näringslära så kan jag inget annat än att lägga mig i denna tråd.
    När det gäller Atikins, LHCA, Viktväktarna och så vidare måste jag säga ingen av dessa är bra men i kombination är de bra.
    GI är först och främst framtagen för diabetiker,  GI säger inte att du skall undvika kolhydrater bara att du inte skall välja det ljusaste brödet eller den snabbaste pastan utan är bara ett Index på hur snabbt det omförvandlas till enerig. Man kan tänka så här med kolhydrater ju längre tid som det behövs att tillaga det, ju större tuggmotstånd desto bättre Glykemiskt Index, Du behöver kolhydrater då kolhydraterna ger dig energi och det är kolhydrater som är det kroppen först förbränner när du tränar, därefter går den på din protein källa som är dina muskler vilket betyder att om kroppen är utan kolhydrater så bryter du ner dina muskler. Inte bra om du vill orka gå, stå, leva ja ni förstår. Och fettet är viktigt för att så att säga smörja din insida. Visste ni att tjejer som har för litet fett kan bli mens och fertillitet bland annat av allt hemskt som kan ske.
    Det bästa att köra på är tallriksmodellen samt att räkna kalorier. Tallriksmodell för den som tränar 0-3 gånger i veckan 50 % grönt, 25 %kolhydrater och 25% protein, tallriksmodell för den som tränar 3 dagar och mera 33% grönt, 33% kolhydrater och 33% protein. 
     Enkel mattematik = Kalorier per dag - Förbränning förbränner du lika mycket som du äter går du inte ner i vikt, förbränner du mindre än du äter går du upp i vikt och till sist Förbränner du MER än äter går du ner i vikt. Rekomendation är ca 500 kalorier mindre än du förbränner.
    Vill ni ha mer information är det bara att höra av sig!
    Hoppas att ni på ett nyttigt sätt går ner i vikt nu tjejer! Tänk också på att dricka mycket vatten och ta hand om er, inte kul om tappar lyst och glädje i era kroppar inför sådana dagar!

    Mvh
    Gotländskan

  • Myjoy

     


    student75 skrev 2010-11-20 17:19:15 följande:
    Idag har jag tränat riktigt bra :). Älskar verkligen att träna, det är det rolgaste jag vet.363Gud vad duktig du är. Hoppas att jag också kommer att gå ner lika mycket. Tack för alla tips. MyjoyJag brukar äta mycket nyttigt under dagen men fram mot kvällen brukar jag små äta. Jag brukar små äter för att jag är van att göra det och inte för att jag är hungrig. Jag äter ordentligt under dagen så jag brukar inte vara hungig på kvällen.

    Jag förstår fullständigt student75. Det är svårt att låta bli när man sitter där och tittar på tv, etc.

    Jag hittade en lösning mot det.

    Tuggummi. 2 kcal / bit ca enligt vad som står på paketen och det bränner man lätt bort genom lite kyssar innan man går o lägger sig

    Kan vara värt att prova iaf =)

  • student75

    Det har inte riktigt gått som jag hade planerat, men men jag fortsätter att kämpa på. Jag väger 96,3kg. Har totalt gått ner 0,4kg inte mycket men jag är glad att jag inte gått upp med tanke på hur min kost har sett ut de senaste dagarna. Nu har jag 2 veckor kvar och det är bara att ge järnet.

    Hur går det för er andra?

    Myjoy
    Tack för tipset. Det är alltid kul att få tips.

    Gotländskan
    Tack för alla dina tips.

  • moonlightgirl

    Jag måste bara få skriva av mig lite. Jag och sambon bestämde oss för att vi ska ha en godisfri månad. Vi har hållt på i två veckor nu och så väger jag mig en gång i veckan. Förra veckan hade jag gått ner ett halvt kilo och jag tänkte att det är åt rätt håll iallafall. Men denna veckan har jag gått ner två kilo, så nu känner jag mig jätte nöjd med att det gått så bra.   =)

Svar på tråden 7 kg på 4 veckor