Emblas Mamma skrev 2010-11-14 06:47:17 följande:
Eler detta? eller nej jag vet! ni har bestämt er för arr JAG är den enda korkade och ni ska självklart bara hoppa på MIG och ingen annan! eller är det så? något särskilt emot mig!? Snälla låt mig också skriva och tycka och lägg er inte i!
Snälla Emblas mamma, jag tror inte någon har något emot dig personligen och jag ber om ursäkt för att jag kallade din kommentar (inte alls dig) för korkad. Det var dumt.
Men det är inte särskilt givande på ett diskussionsforum när folk inte diskuterar något, utan bara ger svar som "gör som du vill", "det är din dag, du bestämmer" när folk uttryckligen ber om ett svar på en konkret och rak fråga. Hade man velat göra exakt som man ville så hade man inte frågat.
Själv tycker jag historia är roligt, intressant och viktig för vårt lands identitet, och jag tycker det vore fruktansvärt tråkigt om folk bara struntar i saker och ting för att det passar dem. Min åsikt är att man ska veta varför man gör på ett visst vis, och sedan kan man ta ställning till om det är så man vill göra eller inte.
När jag själv gifter mig vill jag ha ett helt traditionellt svenskt bröllop med så många gamla seder och traditioner jag kan hitta, därför att det är viktigt för mig. Därför tycker jag det är tråkigt när folk verkar tycka att man är tråkig som "inte gör som man vill, det är din dag" utan vill följa gamla traditioner utan en massa nymodigheter.