Inlägg från: MrsT2011 |Visa alla inlägg
  • MrsT2011

    4e juni 2011

    Hej Jag hänger också på här! Jag "gör en Viktoria" kan man säga, 4 juni 2011 är mina föräldrars 34:e bröllopsdag! =)

    Vårt tema är vitt och silver, med tillägg för blå hortensia i buketten och på borden.

    Jag scrappar egna julkort och tänkte skriva en liten "save the date" i dessa. Sedan kan jag i lugn och ro scrappa inbjudningar i januari och skicka ut i februari. Tänkte sätta osa mitten av april.

  • MrsT2011

    Matilda Bäcker: Vad härligt att bo på Åtellet! Om ni även har gäster som vill övernatta i centrala Norrtälje kan jag varmt rekommendera Pensionat Granparken öster om centrum, jättemysigt gammalt trähus med underbar trädgård!

    Välj förresten INTE Hotell Roslagen, nedgången konferensanläggning, inte kul alls.

  • MrsT2011

    Jag tillverkar och skickar alltid många julkort och kände att save the date blir lite för mycket "pappersarbete". Så jag skriver helt enkelt en extra rad i julkorten, typ såhär:

    "God jul & gott nytt år önskar X & X.

    P.S. Vi gifter oss 2011-06-04, mer info kommer längre fram!"

    Hoppas nu bara att alla gäster tycker det är värt att ägna sin dyrbara långhelg åt att gå på vårt bröllop! (Jag är inte särskilt orolig utan alla jag pratat med verkar positiva.) Har dock en ganska dryg kollega som var så jäkla elak på lunchen härom veckan. När det gick upp för honom vilken helg vi ska gifta oss säger människan "Hur kan ni boka in det en sån helg, då vill man ju åka ut och segla! Dessutom är det ju mitt i student- och avslutningsperioden." Som tur är fick jag mål i mun och sa med is i rösten att det var ju tur att han inte är bjuden...

  • MrsT2011

     


    4Juni2011 skrev 2010-12-02 10:46:40 följande:
      Det var ju ett kanontips, tror jag lånar det om det går bra?Vilket svin din kollega är.... Man kan väl få gifta sig när man själv vill

    Visst är det fiffigt! =)

    Som tur är tycker alla andra kollegor precis som jag att han är hopplöst dryg, han lider troligen av begynnande gubbakris och är dessutom bland de kortaste männen på företaget. Har en kollega som hävdar att han lider av SMS: Small Man Syndrome...! =D 

  • MrsT2011

    Min kompis skickade också inbjudningarna som julkort, det var toppen det med. Om man orkar kan man skriva ett minikort, typ som en liten extra lapp, med julhälsningen.

  • MrsT2011
    J och H skrev 2010-12-09 16:42:02 följande:

    Kul! 4:e juni är vårt stora datum också. Efter att ha läst lite här i tråden inser jag att jag ligger efter... Jag som var så nöjd över att redan ha bokat kyrka och festlokal... Längre än så har jag inte hunnit... :/

    Just nu pysslar jag med julkort. Smart tips att bara lägga till en liten rad om Save-the-date i dem! Jag hade tänkt pyssla egna Save-the-date-kort och lägga i samma kuvert som julkorten, men tiden rusar ju iväg... Men en extra rad text lägger jag ju lätt till i alla julkort. Tack för det!


    Visst är det gött att slippa meka med extra många kort!

    Gud vad tiden går, nu får det bli fullt julfokus några veckor och nya tag med bröllopet efter nyår! Börjar klia i fingrarna efter att bestämma maten, ska ringa restaurangen typ den 2 januari och begära meny-alternativen för 2011. De har förstås fullt upp med julborden just nu...
  • MrsT2011

    Hmm, får kanske fråga vår fotograf hur hon resonerar vid regn, jag har bara tagit för givet att det löser sig bara vi tar med oss några enorma vita paraplyer!

  • MrsT2011

    Hej och välkommen Miceme! Ska försöka svara på några av dina frågor då jag är en van festfixare och dessutom har varit gäst på fem bröllop:
    - Toastmastern "har ordet" under middagen. Han eller hon samlar in anmälningar från gäster som vill hålla tal och lägger sedan upp ett schema med tidpunkt för de olika talen. Har man ett häfte med bordsvisor tar toastmastern även upp sånger ur detta vid lämpliga tillfällen.
    - Värdparets roll varierar, men det vanligaste är nog att de ansvarar för att dela ut vigselprogram och ris/rosblad/såpbubblor till gästerna i kyrkan. De kan även hälsa välkomna vid ankomsten till festlokalen och hålla i hurrandet för brudparet vid välkomstdrinken. Värdpar eller toastmaster bjuder gästerna till bords.
    - Efter middagen när dansen ska börja (brudvals, tryckare eller spexig låt, valet är fritt) kan toastmastern eller värdparet dirigera gästerna från bordet till dansgolvet. (Ofta tar man en paus mellan middagen och dansen, det är då lämpligt att man "vinkar in" rökare till exempel när pausen är slut) Den som ansvarar för musiken tar fram låten. Livemusik eller inspelad (många använder spotify) är en smaksak.

  • MrsT2011

    Min blivande man hatar skaldjur så det blir ingen toast skagen här heller! =)

    Här är några av förslagen vi väljer mellan:
    - carpaccio, dvs tunna skivor kött med valfritt tillbehör
    - parmaskinka och melon
    - tomat/mozzarellasallad med färsk basilika och vitlöksbröd
    - valfri soppa
    - färsk grön sparris med parmesan, pinjenötter och lufttorkad skinka
    - ugnsgratinerade bifftomater
    - minigrillspett, t.ex. laxbitar rullade i sesamfrön
    - liten caesarsallad

    Fler förslag mottages tacksamt!

  • MrsT2011

    Äntligen har jag påbörjat inbjudningskorten! (skickade save the date med julkorten) Hur går det för er tjejer? Hittade superfina papper på Matton av alla ställen. Någon som kan tipsa om butiker som har fina dekorationer till korten? Gärna i Göteborg med omnejd, jag gillar inte att beställa på nätet. Svårt att komma på en bra symbol, jag tycker det känns lite för vanligt med hjärtan och ringar till trycksakerna, och franska liljor tycker jag inte har med bröllop att göra alls. Får nog bli en blomma av något slag, eller försöka få till ett monogram. Men E.T. är ju en rymdvarelse och T.E. dricker man i England! =)

Svar på tråden 4e juni 2011