• himlenrunthörnet

Vilken parfym ska ni ha?

Jag är nyfiken på vilken parfym ni kommer att välja till ert bröllop! Jag sitter och bläddrar i en taxfreekatalog och funderar på om jag vill välja en speciell parfym till bröllopet... Vi kommer inte gifta oss förrän i sommar, och att redan välja parfym kanske är överkurs, men tanken slog mig just;o) Hur har ni andra tänkt?

• Svar på tråden Vilken parfym ska ni ha?
  • Jag han

novia72 skrev 2010-11-09 09:10:36 följande:
    Den heter Vera Wang och den jag menar är den ljusare varianten. ;)

oki. tack för svar!

• S2011

antagligen hypnotic poison från Dior, som var den jag använde när vi träffades.

har en som är inköpt i egypten också, men den brukar jag ju använda till vardags, så det känns mindre kul.

• Amor in aeternum

Antingen Deep red från Hugo Boss (som jag hade när vi träffades) Eller så Jean Paul Gaultier som jag tycker väldigt mycket om men som jag aldrig har köpt eller fått ^^

• shakynose

Shalimar är en fantastisk doft tycker jag. Kommer nog ha den.

• Pinova

blomtroll skrev 2010-11-09 08:15:29 följande:
    Nej, alla parfymer passar inte. Fast tror att i alla fall jag omedvetet väjler den som fungerar (kan inte köpa utan att ha luktat på den först).

Jag måste prova många innan jag hittar någon som passar, och för min del kan jag inte bara lukta på själva parfymen utan måste prova den på huden för att se hur parfymen lukatr efter ett tag.

• kaffeälskaren

Förvisso är det ett tag kvar till bröllop men det finns några dofter som jag tycker luktar gott och skulle kunna tänka mig.

Det är Maxmara, kommer inte ihåg vad själva doften heter men flaskan är nästan som en pilspets. Och sedan Versace Crystal Noir har jag för mig att den heter...

Annars så är Laura Biagiotti Laura en annan favorit, det var den första parfym jag hade :)

• Mandeln

Min favorit är Victor & Rolf-Flowerbomb. Det lutar nog åt att det blir den på bröllopet. Har haft uppehåll med den ett par år nu och saknar den. Jag fick den första gången av min blivande man i början av vårt förhållande (snart 5 år sedan), så den doftar kärlek för mig :)

• Emblas Mamma

åååh jag bara älskar cocos och vanilj!!

men jag ska faktiskt fråga min m2b:)

Har även en annan parfym som han säger påminner honom om när vi träffades. kanske skulle ta den?

Jag har många dyra och fina parfymer, fått av min m2b, som jag tyvärr inte kan använda, dom luktar oftast mer än andra. som lancome eller armani. Luktar stakrt för stackars mig som blivit väldigt känslig på sista tiden.

Därför får jag ta en liten mildare parfym. som vanilj ;)

• mrsholbrook2b

jag använder coco mademoiselle från chanel till fest, happy från clinique till vardags, har köpt maybe baby från benefit till brröllopsdagen, men har nyligen fått upp ögonen (näsan) för vera wang's bouqet!! Helt underbar med blommig doft! Kanske köper den också och ser den dagen vilken jag vill ha roligt med parfym!

• uppochhoppa

novia72 skrev 2010-11-09 07:42:30 följande:
    Jag gifte mig i Vera Wang - exklusiv och gudomlig doft-. Jag rekommenderar den!

Jag spanar också på det... då kan man ju säga att man just gifte sig i vera Wang. Stort liksom. Älskar "look" som hon har gjort men den är inte mannen lika förtjust i, får se om jag välger en ur hennes kollektioner.

Testade också la perla "j'aime" (jag älskar) som var god! har tre månader på att bestämma mig nu :)

• min tur2010

Både jag och blivande har köpt varsin ny doft till bröllopet(trettondagsafton) min är " BossFemme" har inte haft den förut men sprutat på den lite då och då för att testa att jag verkligen gillar den och det gör jag!!!!

• JustMeAndMyLove

Jag tänker ha min vanlig, Hugo Boss Elements - Water.

Det är en killparfym och det är liksom "min doft", sambon tycker den luktar jag och blir alltid lika glad när jag tar på mig den :D

• Invincible

Miss Dior Chérie är mitt senaste nyförvärv, jag tycker den doftar modernt och friskt men ändå blommigt vuxet. Det kommer garanterat stå mellan den eller min klassiska Gucci II.

Har en liten söt historia just med Gucci-parfymen som jag använt i en massa år. Vi åkte på kryssning och nosade oss igenom parfymutbudet, (för jag ville hitta en ny) och min m2b ratade alla parfymer jag föreslog. Tills jag sprayar ett sista prov på en sticka och petar in den under hans näsa och får responsen: "DEN doftar gott! Ta den!!" Jo men tjena... det var ju min vanliga Gucci. Då gav jag upp. Det var tre år sedan, och först nu har jag hittat en ny parfym han gillar, nämligen lilla fröken Dior Chérie.

• Kattpoet

Vanilj lotion använde jag eftersom jag tål inte starka dofter.

• himlenrunthörnet
    Invincible skrev 2010-11-11 20:36:46 följande:
    Miss Dior Chérie är mitt senaste nyförvärv, jag tycker den doftar modernt och friskt men ändå blommigt vuxet. Det kommer garanterat stå mellan den eller min klassiska Gucci II.   Har en liten söt historia just med Gucci-parfymen som jag använt i en massa år. Vi åkte på kryssning och nosade oss igenom parfymutbudet, (för jag ville hitta en ny) och min m2b ratade alla parfymer jag föreslog. Tills jag sprayar ett sista prov på en sticka och petar in den under hans näsa och får responsen: "DEN doftar gott! Ta den!!" Jo men tjena... det var ju min vanliga Gucci. Då gav jag upp. Det var tre år sedan, och först nu har jag hittat en ny parfym han gillar, nämligen lilla fröken Dior Chérie.
    Hahahah! Typiskt killar;o) För övrigt gillar jag också gucci II och väger också den mot att köpa något annorlunda!
  • JustMeAndMyLove
    Invincible skrev 2010-11-11 20:36:46 följande:
    Miss Dior Chérie är mitt senaste nyförvärv, jag tycker den doftar modernt och friskt men ändå blommigt vuxet. Det kommer garanterat stå mellan den eller min klassiska Gucci II.   Har en liten söt historia just med Gucci-parfymen som jag använt i en massa år. Vi åkte på kryssning och nosade oss igenom parfymutbudet, (för jag ville hitta en ny) och min m2b ratade alla parfymer jag föreslog. Tills jag sprayar ett sista prov på en sticka och petar in den under hans näsa och får responsen: "DEN doftar gott! Ta den!!" Jo men tjena... det var ju min vanliga Gucci. Då gav jag upp. Det var tre år sedan, och först nu har jag hittat en ny parfym han gillar, nämligen lilla fröken Dior Chérie.
    Men gud va sött! Visar ju bara att han verkligen trivdes med din doft och förknippade den med dig ;) Hur gulligt som helst, haha
  • c4trin

Diors J´Adore lutar det mest år i mitt fall. Den luktar underbart gott.

Men ska en runda med min brudtärna sen när det närmar sig och kolla underkläder och såndant, passar på att se om jag kanske hittar nån ny parfym som man inte använt tidigare.

• Mrir

Skönt att dte inte bara är jag som funderar över det här. jag ska börja leta. tack för alla tips! 

Svar på tråden Vilken parfym ska ni ha?