• Jag han

var sova på bröllopsnatten? Hemma el inte??

Hur hade ni gjort?
    Vi bor ca 500 meter från vår festlokal. Närmsta hotell ligger ca 1,5 mil därifrån. Vi kommer antagligen få sviten billigt, runt 500, taxi på ca 300 dit.

Vi är lite veliga om det är värt det. Om man istället ska bädda lite fint, köpa lite lyxig frukost med champagne, jordgubbar och gott bröd och ha natten och morgonen hemma, eller om man ska sova borta iaf för att få den där lite lyxiga känslan.

Hur hade ni gjort? Vi är lite veliga :)

• Svar på tråden var sova på bröllopsnatten? Hemma el inte??
  • FruFiddeli

Vi kommer också sova hemma, känns som man vill va med så länge som möjligt på festen och då känns det bara dumt och onödigt att lägga massa pengar på ett hotellrum som man knappt kommer vara i. Vi har ist valt att dagen efter åka på SPA och stanna över en natt och njuta av varandra som nygifta, för vi tänker inte åka på bröllopsresa direkt efter. 

• Verus

FruFiddeli skrev 2010-10-23 23:57:28 följande:
    Vi kommer också sova hemma, känns som man vill va med så länge som möjligt på festen och då känns det bara dumt och onödigt att lägga massa pengar på ett hotellrum som man knappt kommer vara i. Vi har ist valt att dagen efter åka på SPA och stanna över en natt och njuta av varandra som nygifta, för vi tänker inte åka på bröllopsresa direkt efter. 

men så smart!! Tjuver din idé!

• ClaraH

I ert fall hade jag nog valt att sova hemma. Gör mysigt med blommor också och såklart god frukost. Vi viger oss på annan ort och kommer att ha själva festen på hemmaplan senare, så för oss blir själva vigseldagen tidig, så vi har satsat på bröllopssviten, men då utnyttjar vi den ju maximalt så det är det verkligen värt för vår del.

• Lindahl

Vi kommer som det ser ut att få hotellvistelsen i bröllopspresent av mina föräldrar och min bror med familj. Vi har vänner som kommer att sova över i vår lägenhet och även ta barnen här hemma...

• Jag han

Vad kul med allas svar!  Hotellnatt känns ju lite obligatorisk när man gifter sig, men när vi har så nära hem känns det kluvet eftersom ändå bara kommer sova.
    En hotellnatt dagen efter eller spa som någon skrev lät nästan bättre för vår del.
    Får fundera vidare :)
    Tack igen!

• MaybeBride09

Vi kommer sova hemma. Dels för att man slappnar av mer hemma och sen vill vi inte vara styrda av tider. Sambon kommer sova hemma natten till bröllopet så då får han i uppdrag att bädda rent, lägga champagne på kylning och strö ut rosblad i sängen

• Mörk Ängel

Inte!

Vi har tänkt att åka taxi från festen till ett fint wärdshus och sova på en svit.

• Mörk Ängel

Oj mitt inlägg blev fel. Råkade radera det första.

Jag tycker ni ska unna er bröllopsnatten på sviten. Det är ändå er enda bröllopsnatt och hur ofta unnar man sig en svit?

• Karamellen

Vi kommer sova hemma och jag ser fram emot bröllopsnatten så mycket! Jag tror det kommer kännas lika speciellt hemma som på hotell!

Som många andra säger - bädda snyggt, se till att ha en god frukost hemma och bara njut! Då har man ju heller ingen stress att checka ut och kan (om man vill) ligga kvar i sängen halva eller hela dagen

• moonlightgirl

Vi har också pratat om det där med om vi ska sova på hotell eller inte. Men vi har som ni typ 500 meter hem från där vi ska ha festen och ca 7 mil till hotellet så nej det känns som det kvittar. 
    Vi gör nog som många andra att vi bäddar extra fint här hemma, köper hem lite gott och gör fint så att vi får det mysigt och romantiskt iallafall. Sedan någon annan helg åker vi bort och sover på hotell och unnar oss lite mys på bortaplan. Jag har haft fundering på om jag ska köra iväg han till sina föräldrar sista natten innan vigseln och jag ska på kvällen ha lite tjejmys med mina tärnor. Sen ska man ju iväg och fixa håret och sminket osv.

Svar på tråden var sova på bröllopsnatten? Hemma el inte??