• Jag han

var sova på bröllopsnatten? Hemma el inte??

Hur hade ni gjort?
    Vi bor ca 500 meter från vår festlokal. Närmsta hotell ligger ca 1,5 mil därifrån. Vi kommer antagligen få sviten billigt, runt 500, taxi på ca 300 dit.

Vi är lite veliga om det är värt det. Om man istället ska bädda lite fint, köpa lite lyxig frukost med champagne, jordgubbar och gott bröd och ha natten och morgonen hemma, eller om man ska sova borta iaf för att få den där lite lyxiga känslan.

Hur hade ni gjort? Vi är lite veliga :)

• Svar på tråden var sova på bröllopsnatten? Hemma el inte??
  • Niini

Vi kommer troligen bädda nytt på morgonen o kanske skaffa lite gott eller så o sova hemma :)

• Houdini

Sovit hemma alla gånger för det låter jättemysigt det du tänker, kommer från en som ska sova på hotell ;) men vi har huset fullt av folk.

• SaCa

Kommer själv gift mig 60 mil hemifrån i min gamla hemstad därför blir det självklara valet hotell då vi inte vill spendera bröllopsnatten hos mina föräldrar. Annars hade jag utan att tvekat valt att sova hemma!!

• Future Mrs S

Vi hade helt klart valt hotell! Det hör liksom till tycker vi.. :)

• Fishkiss

I ditt fall hade jag sovit hemma och som du skrev göra det extra mysigt och lyxigt

Vi ska gifta oss på ett slott och kommer förmodligen sova där för det ligger 8 mil från vårt hus...vill inte köra hem mitt i natten. Tyvärr är det dyrt så det är ännu inte bestämt vad gästerna bestämmer att göra. 

• Jag han

tack för era svar!
    Känns så "fel" att sova hemma på sin bröllopsnatt, samtidigt som det känns lite onödigt och nästan fånigt att åka iväg bara för att få sova borta... hmmm.. Lutar åt att göra det lite extra mysigt hemma..

Har ni tips på hur man kan göra det lite extra fint och mysigt hemma med allt och lite till?

• Niini
    Jag han skrev 2010-10-23 23:42:06 följande:
    Har ni tips på hur man kan göra det lite extra fint och mysigt hemma med allt och lite till?
    Bädda rent först o främst! Kanske sidenlakan om man gillar såna :)

Köpa hem nåt gott att äta sådär på småtimmarna eller på morgonen. Typ jordgbbar, champagne eller nåt sånt :)

Rada ut lite ljus eller nån svag lampa så ni får lite mysbelysning.

Strö rosenblad på sängöverkastet, ser fint ut när man kommer hem :)

• Jag han

Niini skrev 2010-10-23 23:49:25 följande:
    Bädda rent först o främst! Kanske sidenlakan om man gillar såna :) Köpa hem nåt gott att äta sådär på småtimmarna eller på morgonen. Typ jordgbbar, champagne eller nåt sånt :) Rada ut lite ljus eller nån svag lampa så ni får lite mysbelysning. Strö rosenblad på sängöverkastet, ser fint ut när man kommer hem :)

Lät mysigt! Tack för tipsen :) Lutar nog ännu mer åt hemma natt :) O få ligga i sängen heeela dagen efter och bara mysa, och inte behöva checka ut innan kl 12 ;)

Svar på tråden var sova på bröllopsnatten? Hemma el inte??