EA: fortsätter att hålla tummarna! Små spår kan ändå vara positivt - tänk på Cicci vars pappersmuffande är legendariskt.
Helgen: Det var ett dj-la liv på den festen vill jag lova. Kulmen nåddes någon gång vid halv ett då ALLA gäster (verkade det som) stod i deras vardagsrum och hoppade jämfota ... Tidigare under kvällen hade min brorsa varit där och ringt på eftersom de släppt en ölflaska från balkongen ut mot gatan. Från fjärde våningen. Den hade missat hans huvud med en halvmeter. Trots allt lyckades alla somna - frånsett svägerskan som var och ringde på festdörren vid tvåtiden och sa att de fick vara tysta annars skulle hon ringa polisen ... Då blev det äntligen helt tyst. (Till saken hör att hon som hade festen hade lämnat en lapp i brevlådan tidigare i veckan där hon skrev att de skulle lämna lägenheten vid halv ett).
Och sedan fick jag lämna en lapp i hennes brevlåda igår där jag hoppades att festen varit lyckad ... och påpekade att det nu var dags att städa trapphuset efter en eller ett par utspillda champagneflaskor, gården från onämnbart skräp samt trottoaren från glassplitter samt hundratals. Vilket hon faktiskt gjorde. High maintenance-hyresgäster.