Inlägg från: Blivande fru L |Visa alla inlägg
  • Blivande fru L

Välkomna till Tivoli Empatia!

Jag hinner inte meeeeeed! Läser febrilt ikapp ibland men gör det lite för fort, så sen är jag osäker på vem som skrivit vad. Korkat. Foten i munnen

Vill i alla fall säga att jag blev så glad av ditt glada inlägg, Snorkis! Vad skönt med ett fint RUL (trodde heller inget annat). {#emotions_dlg.flower}

Och Nenne - vilken glad och rolig skit du är! Jag blir så glad av dina inlägg!

Smint - Hoppas du börjar må bra snart. Det är för j-ligt att vara deppig när man just fått barn (och annars också, såklart). Amma inte för attdu upplever någon annan vill det! Kram!

Kram och förlåt (för att jag inte minns vad som händer alla i tråden). 

• Blivande fru L
    muggles skrev 2011-02-08 10:27:04 följande:
    Det tog nog ca 1 år efter förlossning innan jag kände mig lika tight inuti som innan grav. Maken däremot kände inte att det kändes större men själv kände jag det som - vad brukar Nenne säga - en liten truck körde in i den stora gruvan
    Det gick dock helt tillbaka mellan graviditeterna så det kommer nog för dig också.
    Haha, en truck i gruvan!

Snorkis - Just nu är ju hela härligheten mera avslappnad av graviditetshormonerna igen. Det är klokt att knipa ibland men jag tror inte att du kommer att känna dig särskilt tight igen förrän det gått en tid efter förlossningen.
  • Blivande fru L

Fossing och Sommarbrud - Ni hittar säkert massor av festhäften och annat här på BT och på nätet!

Till vårt bröllop (som känns helt sjuuukt avlägset trots att det bara är 2 ½ år sedan) med färgtemat brunt och rosa köpte jag billiga rosa och bruna värmeljuslyktor på Ikea som jag skrev gästernas namn på med glasfärg från Panduro. Dem tände vi värmeljus i och använde som bordsplacering, dvs en lykta vid varje plats. Väldigt trevligt i höstrusket (och ganska varmt med 70 tända värmeljus i en liten lokal). Det är ganska kul att se lyktorna i fönster, bokhyllor m.m. hemma hos kompisarna nu.

• Blivande fru L

Mugglan och Lappis - Jag håller med er om att det inte behävs en massa pynt och skräp som man som som gäst förväntas ta hem och vara tacksam för. Jag vet inte vad jag fick för fel när det gällde mitt eget bröllop... Det är själva festen som gör det, tycker jag!

• Blivande fru L
    Fossing77 skrev 2011-02-08 11:03:17 följande:
    Åh! Trevligt tips! Vi gifter oss ju 11 november, så ljus och värme lär behövas Glad
    Vi gifte oss också i novemner!
  • Blivande fru L

Det var värst vad tråden blev OT plötsligt!

• Blivande fru L
    Oupsie skrev 2011-02-09 14:49:01 följande:
    På tal om barnmorskor förresten, jag skulle så gärna vilja köpa något till min BM som jag har gått till. Är det någon som har ett bra förslag?

Funderade lite på några fina praliner, eller någon orkidé eller nåttObestämd. Vad tror ni?
    Det tror jag hon skulle bli väldigt glad för! Som mvc-BM är man inte så bortskämd med att få presenter. Jag som jobbat på både förlossning och mvc kunde nästan känna mig lite snopen ibland när jag såg att kollegorna på förlossningen fått tackkort och choklad medan jag som jobbat med paret i 40 veckor blev utan...

Det är absolut inte så att jag förväntar mig att få något alls - jag gör ju bara mitt jobb - men på förlossningen/BB får de nog mera uppskattning i form av gåvor. Jag kan på ett sätt förstå det eftersom det är där det stora miraklet sker, att barnet föds. En gravid som jag träffade på mvc undrade om jag inte ville jobba på förlossningen istället för att bara ha ett kontorsarbete (!) på mvc. Så kan man också se det...
  • Blivande fru L

Mugglan - Jag hade också jättetrög mage när jag var gravid. Prövade Lactulos men blev så gasig att jag slutade. Det kan du ta kontinuerligt, det kanske inte behövs hela graviditeten, för mig blev det bättre av sig självt efter vecka 30 ungefär. Kiwi, aprikos, päron, loppfrön, att dricka mycket vatten är bra - det där kan du säkert redan. Banan kan f.ö. vara stoppande. Roligt att höra att du njuter av graviditeten i övrigt!

Måste gå, bråttom till 2-årskalas!

• Blivande fru L

AM - Vad är det för baluns du ska på på fredag? Har jag missat det eller vill du inte outa det här? Snygg klänning hur som helst! Tackar också för påminnelsen om kullerbyttetofsen, vet aldrig vad jag ska göra med håret när jag ska vara fin.

Nenne - På telefonen bara! Jag brukar också gå som katten kring telefonen, gillar inte att ringa! Men det känns alltid bra efteråt. Starkt jobbat att göra munkar och roa Prick samtidigt! Han verkar vara en ganska cool typ annars? Hoppas han blir av med förkylningen snabbt! Har han fått någon tand ännu? Jag blev alldeles paff när jag hittade en gadd nere i sonens mun för några veckor sedan. Lilla bebisen, vad ska han med den till, liksom!

Snorkis - Vad tråkigt att inte folk förstår hur ledsen du blir av deras kommentarer. Ingen annan än ni vet ju hur NI tänker, men lite mera finess kunde man förvänta sig! Varför tror du BM var så nervös sist? Är det samma BM som när ni väntade S? Hoppas hon slappnat av tills idag (eller när var det ni skulle dit?) annars blir det ju bara tråkigt för er att gå dit.

Mugglan - Härligt att A & B växer så bra! Smart att lyssna på farbror doktorn och trappa ner på jobbandet.

Ego - Sitter och väntar på att sonen ska vakna och får därför ingenting gjort. Ingen idé att börja, tänker jag en timme om dagen. Kunde ha fått en hel massa gjort den här vinter om jag fått arslet ur...  Senare idag ska vi på mamma-babygympa. Jättejobbigt och nyttigt! Hade ont i magmusklerna flera dagar efter förra passet, det brukar jag nästan aldrig få. Skönt!

Jag har också ett ENORMT godissug sedan sonen föddes. Ammar fortfarande och väger mindre än före graviditeten men oroar mig lite för vad som händer om jag fortsätter att äta på samma sätt när jag slutat? Hoppas BS har rätt i att suget försvinner efter amningsslut.

• Blivande fru L

AM - Det låter högtidligt. Hoppas att sömmerskan har kvar din klänning.

Fru E - När är det FET-dags? Attans tant till att strula!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!