• Mopedvin

Välkomna till Tivoli Empatia!

Uppe tidigt med liten pojke, rätt mysigt, bollibompa, honumgste och en varm liten barnkropp. Helgen har gått ut på att försöka packs, imorgon åker maken och jag på kärleksresa till Prag... Och jag har väl aldrig haft så mkt kläder och skor med mig. Alltid när jag reser annars försöker jag begränsa mig oxh verkligen packa smart... Det har jag inte gjort nu. Har rensat ur garderoben eoch har nu med mig det som blev kvar typ. Är lite orolig attjag kommer längta ihjäl mig efter barnen och det känns öite jobbigt attt inte kunna förklara för lilla E (1 år, 10 mån) att vi kommer tillbaka, men hoppas kunna njuta ändå!

Ha det så bra allihop, kram

• Mopedvin

Hej allihop, nu hemma efter en fantastisk resa till Prag. Sooooovit på morgnarna, somnat om, ätit, ätit, ätit, druckit, druckit , druckit, fikat, gått, gått, gått! Det som var lite synd var att maken blev sjuk sista dagen och vi fick skippa en av de restauranter vi bokat, kvällen blev dock bra ändå, vi bokade en annan rest. som inte var så fancy, och käkade kubanskt och drack drinkar! På planet hem sen blev han sämre med feber o halsont och nu är han däckad o käkar pencillin... Men vi hann njuta de dagar vi hade i alla fall, 3 av 4 dagar blev det onsdag med
    Ska läsa ikapp lite mer, skickar en kram till snorkis så länge!

• Mopedvin

Stiltje här inne vid finväder ute! Själv jobbar man... Känns skit rent ut sagt, men vad gör man? Får komma hem snart o ha det bra i alla fall!

Vickan - läskigt!

LÄnge sen man såg Lappis, island?

• Mopedvin

Hej allihop... Å dagispresenter.... Ångest! Förra året blev det en stor skål jordgubbar med cellofan runt, kanske blir ngt liknande i år... Å nu är det två avdelningar som skall ha.
    Bs - när får d svar på proverna?
    Ego - hemma med sjukt barn ( såklart, vad annars) men har det rätt bra. Lilla E fick gå på dagis idag och herregud vilken barnlek att vara hemma med bara ett barn, som dessutom är fyra år och bara har lite feber, sweet jesus! Så jag slapp jobba på in födelsedag

• Mopedvin

Kram till snorkis, går inte att föreställa sig hur det kändes men en kram kan man alltid ge! Kul att ni andra hade roligt på picnicen, berätta! Vart var ni? Vilka var med?

• Mopedvin

Vickan- det vore så kul att träffa er alla! Känner mig dock fortfarande nästan som en smygläsare då jag så sällan har tid att kommentera... Svårt att få tiden att räcka till med heltidsjobb och två små hemma. Men jag läser o hänger med helt ok ändå tror jag, skulle vara kul att få ansikten på er!

• Mopedvin

Smint - ååå vad jobbigt! Jag blir mest tokig på min mamma, svärmor funkar bättre...

• Mopedvin

Stort grattis till fam snorklasson!!
    Såg att ni pratade adoptioner av svenska barn. Förra året hade vi två patienter som kom in o snittades och sen fick adoptivföräldrarna ta bebisen direkt o ligga på BB som att de var de som fått barn. Mammorna låg hos oss o vårdades efter snittet. 6 månader hade mamman på sig att ångra sig. Behöver jag berätta att detta väckte mkt tankar o känslor...

• Mopedvin

Li 75 - hej! Välkommen, även jag en smygis sedan dessa tider! Är ganska "smygig" nu med men försöker komma in och skriva ngt ibland... Berätta mer om dig själv!

BS - usch vad gräsligt med mobbningen, försöker förtränga allt sådant men man märker ju att det förekommer på dagis mer eller mindre. PÅ min stora E´s avdelning är det väldigt mkt prat om vem som ska bjuda vem på sitt kalas etc, och det låter mkt: "du får inte komma på mitt kalas" etc etc 

EGO - Själv sitter jag och ugglar på jobbet och längtar bara hem!! Ska jobba hela helgen men men, ser fram emot morgondagens kväll i alla fall. Har hittat ett jättegott vitt bag in box vin som ni borde testa, sååååååå bra för att vara bag in box! Det heter Les fumées blanches 2010, sauvignon blanc. Supergott! Ska göra tigerräkor i vitlök o chili till tänkte jag.

• Mopedvin

BS - tigerräkor a la Mopedvin: skala räkorna men spar lite skal runt "svansen", fräs vitlök och en röd chili (hackad) i olja en stund, tillsätt hackad paprika, ca 2-3 st i o,ika färger. Stek en stund. I med räkorna och låt dem få färg. Tillsätt en skvätt, ca 1-2 dl vitt vin, krydda med ngt starkt, typ chilipulver eller cayenne, och salt. Ev pressa i lite mer vitlök om det behövs för smaken. Koka ihop en kort stund. Klipp över persilija, servera med ngt gott bröd, typ ciabatta eller surdeg.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!