• Bröllopstokiig

Svart brudklänning?

Vad tycker ni på torget om att ha en svart brudklänning istället för en traditionell vit...Jag har nämligen hittat min drömklänning och den går i svart med broderier i rött.
    Skulle ni kunna ha en svart klänning?

• Svar på tråden Svart brudklänning?
  • Bröllopstokiig

Personligen tycker jag det är gräsligt med en svart bröllopsklänning, det ser ut som om man är på väg till sin egen begravning!
    Så mitt svar-nej jag skulle aldrig ha det!

• Bröllopstokiig

Jag tycker att man inte ska ha vit klänning om man inte är oskuld!!

• Bröllopstokiig

Håller med Lena L. Tycker att det är gräsligt med svart bröllopsklänning..Svart är sorg för mig och jag är definivt inte ledsen när jag går upp för altargången! Men som sagt, smaken är som baken så om du gillar det så kör på!! Lycka till!

• Bröllopstokiig

Svart är klart snyggast rent generellt vad det gäller kläder. jag tycker ändå att det ska vara vitt och inget annat när man gifter sig kyrkligt. Svart ser mer ut som en balklänning.

• Bröllopstokiig

Jag tycker gott att man kan ha både vit, ivory , röd, svart, ja vilken färg du vill på bröllopsklänningen - trots att du inte är oskuld:)
    // Anna S

• Bröllopstokiig

Anna...om det hade varit så att alla som inte är oskulder hade färgade brudklänningar så hade man inte sett så många vita...

Jag tycker personligen att man får ha vilken färg på sin klänning man vill! Bara man själv trivs.

• Bröllopstokiig

Jag håller med Skrållan, man ska ha det man själv känner sig vacker i. En svart klänning med röda detaljer tex, är jätte fint. Svart har som, tidigare ältats, blivit sorgefärg föst på senare år...

Diskussionen i sig är lite rolig då ingen säger något om den som vill gifta sig i orange, lila eller tom småblommiga (usch!) klänningar. Mitt råd till dig Ullis; var vacker! Om du är vackrast (eller i vart fall känner dig vackrast)i svart ta den klänningen.

Ps Poe jag tycker din klänning var jättefin och att du var jättevacker på din bröllopsdag!

• Bröllopstokiig

Jag är nöjd med mitt val av klänning. Kunde faktiskt inte tänkt mig en annan. Men givetvis får man reaktioner. Både positiva och negativa. Men i det stora hela har det nog varit mest positivt! Och för övrigt anser jag att alla brudar ser vackra och lyckliga ut på sin bröllopsdag. Oavsett färg på klänningen. :o) Tack för alla komplimanger och lycka till alla ni som fortfarande letar efter ER drömklänning!

• Bröllopstokiig

poe, jag tycker din klänning är jättevacker, du ser t.o.m lite dramatisk ut i den och det gillar jag. Jag kan tänka mig att det var en pampig syn när du trädde in i kyrkan!

Sen hajade jag till när jag såg er kuvertavgift, 450 kr. Hur funkade det? Själv tycker jag kuvertavgift är OK, men var det inte någon som tyckte det var för mycket?

• Bröllopstokiig

Hej ejla!

Kul att du gillade klänningen!

Jag tyckte att det gick bra med att ta kuvertavgift. Visst fanns det en och annan som tackade nej p.g.a. ekonomiska skäl. Men då har vi försökt att hjälpa dom med det. Sedan resonerade vi som så att då kommer endast de som verkligen vill komma. De flesta kom faktiskt och vi fick massor av presenter, trots att vi uttryckligen sagt att vi bara önskar oss att alla nära och kära kan komma. De som har undrar om orsaken till att vi tagit en kuvertavgift har fått svaret att det var för att vi ville kunna bjuda alla i vår vän/familjekrets. Det blir nog alltid något fel hur man än gör. Tyvärr...
    Sedan finns det dom som tror att man tjänar på att ta en kuvertavgift. Men icke! Vi hostade upp 250 000 kr för vårt bröllop, exkl. avgiften!
    När man sätter avgiften tror jag att man får fundera på vad ens vänner har råd med och vad de vanligtvis lägger på en utekväll. Vi bestämde också att de skulle få en rejäl helkväll för pengarna! Jag blev positivt överraskad att alla tog det så bra!

Svar på tråden Svart brudklänning?