• Bröllopstokiig

Svart brudklänning?

Vad tycker ni på torget om att ha en svart brudklänning istället för en traditionell vit...Jag har nämligen hittat min drömklänning och den går i svart med broderier i rött.
    Skulle ni kunna ha en svart klänning?

• Svar på tråden Svart brudklänning?
  • Bröllopstokiig

Klart att du kan ha en svart brudklänning! Det hade man alltid förr eftersom klänningen skulle gå att använda efter bröllopet. Fast jag tycker nog att du i så fall skall fråga eller i alla fall förvarna din fästman så att han inte väntar sig en oskuldfull vit tårtbakelse på bröllopsdagen!

• Bröllopstokiig

Jag ska ha en svart brudklänning!! *S*

• Bröllopstokiig

Det kan vara jättesnyggt med svart. Jag föreslog för min mor (som betalade min klänning) att kanske jag skulle ha en i svart.
    -Nej, för Guds skull! Är du inte klok? Det är ju sorgekläder...
    Jag tror att det kan vara svårt för de äldre att förstå varför man vill gifta sig i svart. För dem är bröllopsfärgen nr.1 Vit... och faktum är att det är det för mig med.
    En svart klänning kan jag ha om jag ska på bal nån gång istället.

Men som jag sade tidigare: Det kan vara jättesnyggt med svart och dessutom skiljer man sig från mängden!

Så Lycka till!

• Bröllopstokiig

Visst kan du ha svart, jag har sett flera bilder på svarta brudklänningar och det är väldigt elegant och klart annorlunda! Som fru Qvistgård skrev så kan det dock kanske vara en idé att tala om det för mannen så att han vet på ett ungefär vad han kan vänta sig och inte blir förskräckt!

För min del blir det vit klänning mest för att det är det jag har tänkt hela tiden. Men det går alldeles utmärkt att gifta sig i vilken färg man än vill och trivs i så varför inte svart!

Får jag fråga om det är den svart-röda klänningen i senaste "Bröllop och romantik" som du har tänkt dig? Den är urläcker!!! Lycka till med klänningen!

• Bröllopstokiig

För mig som nästan alltid går klädd i svart så vore det en självklarhet. Jag vill egentligen ha det, men å andra sidan kan det vara roligt att få se mig i vita kläder någon gång oxå.

Svårt det här..

Men självklart tycker jag att du ska svart.

lycka till...

• Bröllopstokiig

Självklart tycker jag att svarta bröloppsklänningar är vackert. Jag har själv tänkt mig en svart till mitt brölopp, men har svårt att hitta nån......skulle uppskatta om nån hade nån adress dit där det finns just svarta klänningar.

• Bröllopstokiig

Svart är klassiskt och framförallt snyggt.
    Ha det du känner för på din dag och hoppas att vi får se bilder, så att andra som funderar men tvekar får se att det går alldeles utmärkt att bära annat än vitt.

• Bröllopstokiig

Svart är ursnyggt. Jag tror jag har sett samma klänning du tänker på i en bröllopstidning. Ursnygg!

Petra

• Bröllopstokiig

Jag har också sett den klänningen ni pratar om och den är hur snygg som helst så det är klart du kan ha det. Det blir allt vanligare igen verkar det som eftersom många vill vara lite ovanliga och eftersom de förr alltid hade det. personligen håller jag mig ofta till svart till både vardags och fest men har aldrig ens övervägt tanken att ha det på mitt eget bröllop! Då blir det vitt (creme) fast gräddbakelsen skippar jag (den är ju inte heller så vanlig längre!)

• Bröllopstokiig

Själv skulle jag aldrig vilja ha svart klänning på mitt bröllop, men jag tycker att alla ska ha det som de gillar och trivs i. Vill du ha svart så kör på det!!

Svar på tråden Svart brudklänning?