• chris77

Buffé på bröllop?

Vi funderar på att ha buffé på vårt bröllop, mest för att det inte ska kännas så "strikt" på middagen och för att alla ska få äta precis hur mycket dom vill. Är det någon som har erfarenhet av buffé på bröllop? Jag är rädd att det ska bli rörigt. Jag är jättetacksam för era svar och tips! Tack!

• Svar på tråden Buffé på bröllop?
  • Maria Lind

oj, oj, oj nu blir jag orolig. Vi har tänkt att ha buffé på vårat bröllop, men jag har inte haft en tanke på att vi också ska ha förrätt då. Har alla tänkt att ha förrätt?

• TheD

Vi ska ha buffé där det ingår som förrätts aktiga saker.

MEDELHAVSBUFFÈ! Mmmm :)

• planeringsdax
    Maria Lind skrev 2011-01-06 13:29:33 följande:

oj, oj, oj nu blir jag orolig. Vi har tänkt att ha buffé på vårat bröllop, men jag har inte haft en tanke på att vi också ska ha förrätt då. Har alla tänkt att ha förrätt?

vi skall ha förrätt men det skall vara någon enkelt som tex skagen toast som står på plats när alla kommer in och sätter sig. sen skall vi ha buffé och sist men inte minst tårtan... vi kommer hoppa efterrätten för vi tycker att det blir kaka på kaka
  • Zarah81

Vi ska oxå ha buffe men istället för förrätt så ska vi ha mingelmat som servitriserna går runt med innan alla sätter sig till bords.

• soon and very soon

Buffe e det bästa du kan ha!! vi hade det och det var INGA problem alls. skickade en "tunga" i taget att hämta mat!

• SaJo1981

Vi ska köra på buffé med här:) Min sambos mamma äger thairestaurang så det blir självklart thaimat;) Blir dock lite betänksam när ni skriver att det beror på hur många man blir, vi blir nog runt 80pers så hur löser man det praktiskt då? Fler bord gissar jag? Vi hör inte till dem som ska ha allt strikt och tradionellt så förutom pappas fina tal så får det bli sparsamt med sådant!

• mysan33

hej vi ska ochså ha buffe. tror det kommer funka fint då det är svårt att hitta EN maträtt som alla gillar.
    har man bara någon som styr upp det med vilka bord som börjar så blir det nog bra. jag har hyrt värmeplattor att ha maten på så det inte kallnar. dryck går vi runt och serverar däremot.

• moonlightgirl
    Zarah81 skrev 2011-01-06 14:10:05 följande:
    Vi ska oxå ha buffe men istället för förrätt så ska vi ha mingelmat som servitriserna går runt med innan alla sätter sig till bords.
    Får jag fråga vad det är för mingelmat ni ska ha då??

Vi ska också ha buffe och det blir som en exotisk planka med tre olika sorters kallskuret kött, sallad, massa olika frukter,mjuktbröd o smör och potatisgratäng till. Därifrån vi ska ta maten ifrån ingår det även ost och kex till men det tänkte vi att vi tar fram lite senare på kvällen.

Vi har velat fram och tillbaka om vi ska ha förrätt eller inte men det lutar åt inte. Vi vill däremot ha pannacotta som efterrätt och sedan ha några olika sorters tårta då vi vet att vi har så många olika allergier bland våra gäster.
  • Maria Lind
    Zarah81 skrev 2011-01-06 14:10:05 följande:
    Tack för tipset. Det tycker jag låter som en toppenidéSkrattande
  • S2011

jag har vart på ett par buffébröllop och tycker det var riktigt lyckat.
    inbjuder till lite "minglande" och pratande gästerna emellan och kändes väldigt avslappnat.
    jag kan lätt säga att jag pratade med & lärde känna fler nya människor än vad jag gjort på tillställningar med sittande middag.

jag och min blivande man har också valt buffé till vårt bröllop, som innehåller såväl "förrättsaktiga" rätter som huvudrätter och efterrätter. senare på kvällen serveras tårta, kaffe & avec.

Svar på tråden Buffé på bröllop?