• chris77

Buffé på bröllop?

Vi funderar på att ha buffé på vårt bröllop, mest för att det inte ska kännas så "strikt" på middagen och för att alla ska få äta precis hur mycket dom vill. Är det någon som har erfarenhet av buffé på bröllop? Jag är rädd att det ska bli rörigt. Jag är jättetacksam för era svar och tips! Tack!

• Svar på tråden Buffé på bröllop?
  • Mariabridetobe

Vi ska ha buffé och serveringspersonal håller koll på maten och vårat värdpar ska styra upp så det inte blir alla på en gång, vi kommer bli ett 70 tal. Känner att vi inte är ett par med sittande middag. förrätten ska stå på bordet när alla kommer och efterrätten har vi hoppat över.

• Ezna

Vi hade buffé på vårt bröllop och det fungerade perfekt!!
    Vårt värdpar styrde upp vilka bord som fick gå när, så det blev absolut inte rörigt på nåt sätt!

Kör på det ni! 
    Lycka till med allt! =)

• ClaraH

Jag tänkte att vi skulle ha varmrättsbuffé och tänkte organiserade så att det står tre bord uppställda. På varje bord ska man kunna ta från två håll, så att det blir sex taställen. Vi är ca 90 prsoner.

har inte funderat färdigt än men jag tror att gästerna får gå och hämta sin dessert och dessertvin själva.

Förrätten ska stå framme när gästerna sätter sig.

• Maxiander

Vi hade buffé från mipiace.se och det kan jag verkligen rekommendera! Gott, smidigt och framförallt "mindre stelt" som du beskrev. Jag skulle välja exakt samma upplägg och mat om jag fick välja om igen!!! Det var min man som fixade allt med maten och det blev verkligen perfekt!

www.maxiander.se

• pluggisen

vi hade oxå buffe, vi och alla gäster var sååå nöjda!!! Kör på det tycker jag:)

• kokajo

Jag skulle säga att det beror på hur många man är och hur många tal etc man förväntar sig under middagen. Det tar lååång tid för många personer att ta mat hur man än beter sig, och man får vara beredd på att de första ätit klart när de sista sätter sig, eftersom inget annat kan hända under tiden. Så har man många tal som ska in på den lilla stunden alla sitter ner samtidigt så får man verkligen speeda på. Jag var toastmaster på ett bröllop nyligen där endast efterrätten var buffé, men det var nog påfrestande på mina nerver :)

• pluggisen

Vi hade förrätt, varmrätten serverades som buffe och sedan dessert på det, inga problem med tal osv......

• lule

Håller helt med! Vi ska också ha buffé just för att slippa den uppstyrda känslan. Jag har också själv varit på bröllop med buffé och utan, jag föredrar alla gånger en buffé framför sittningsmiddag! Kanske också för att jag är kräsen med mat och vill kunna välja lite själv.

• Maria Rebecca

Vi ska ha grillbuffe på vårt bröllop nästa sommar. Vi kommer ha ca 120 gäster, så därför krävs lite planering. T.ex råder talförbud under middagen, det kan man ta till tårtan. Sen kommer vi ha två kockar som lägger upp kött till gästerna, samt 3-4 bord med sallad och tillbehör, allt för att så många som möjligt ska kunna hämta samtidigt. Visserligen kommer säkert första bordet ha ätit upp när sista får sin mat, men då är det väl bara dags för påfyllning?? :) Vi har avsatt en dryg extra timme för middagen p.g.a. logistiken, fördelarna med en buffe uppväger helt klart. Rebecca

Svar på tråden Buffé på bröllop?