• delfin78

Vilken brudbukett har DU fallit för?

Hej!
    Jag älskar blommor och tänkte att det skulle vara kul att starta en ny tråd där vi beskriver hur vi tror/vet hru vår brudbukett ska se ut eller visa bild?
    Är det en bukett som en droppe, stilren som ligger vid armen, rund och kompakt bukett eller blandad bukett?

Hoppas någon vill vara med?

Jag tror att min bukett blir en av lila rosor, ocean song, vit  fresia och något grönt. inte så stor

ELLER

en ganska kompakt bukett med lila rosor, ocean song, lime rosor, super green & green+ två st brud orchide med grönt.

• Svar på tråden Vilken brudbukett har DU fallit för?
  • hysterica75

googlade fram en bild på svarta kallor, å det vill jag ha... MEN idag talade jag med blomflickan i affären å hon sa att dom är inte svarta, utan mer lila.. å det vill jag ju inte ha, ingen som har tips på nå svarta blommor eller liknande... svart med ljusgröna stjälkar... vill inte ha en orginell "vanlig" bukett:)

• Trucker
    delfin78 skrev 2010-10-20 17:35:03 följande:
    Hej truckerblå rosor, det finns men kankse e dem spryade kolla med florist.det finns jätte fina blå blommor som ser ut som klockorsja et vara jätte blå eller luta lite åt lila?
    Det var roligt att höra. Jag hade nog tänkt mig lite mer babyblå eller liknande.
  • 24september

hysterica75 skrev 2010-10-20 22:30:26 följande:
    googlade fram en bild på svarta kallor, å det vill jag ha... MEN idag talade jag med blomflickan i affären å hon sa att dom är inte svarta, utan mer lila.. å det vill jag ju inte ha, ingen som har tips på nå svarta blommor eller liknande... svart med ljusgröna stjälkar... vill inte ha en orginell "vanlig" bukett:)

denna kanske kan va nåt? har själv tittat på nåt i det svarta hållet - och fann denna - tyckte den var cool!
    http://brollop.grottansblommor.com/#0.107

• DALAnna

jag hade tänkt mig en vit bukett med nåt rött i mitten å lite silvriga dekorationer.

Ska nog ha en röd klänning eller åtminstonde halvt röd, så då vore det snyggt med en vit bukett.

• Ankie och Jocke

Funderar på vita liljor. Långa skälkar och väldigt enkel.

• passionsblomman

hysterica75 skrev 2010-10-20 22:30:26 följande:

Det finns en relativt ny sort som är svartare än de tidigare. Den kommer att upplevas svart, jag lovar.
    Som florist kan jag ju iofs tycka att just svarta Kallor är rätt vanligt bland de som inte vill vara så romantiska i stilen, så vill du vara originell ska du nog prata med floristen om vad h*n föreslår i fråga om mer kreativa lösningar.
    Det är i mötet med floristen som de unika sakerna har chans att komma fram.

• hysterica75

ja, det kanske är vanligt.. men dom skulle passa perfekt och om det nu finns svart så vill jag ha det.. :) hon skulle kolla upp det och ringa mej...

• passionsblomman

hysterica75 skrev 2010-10-21 19:41:49 följande:
    ja, det kanske är vanligt.. men dom skulle passa perfekt och om det nu finns svart så vill jag ha det.. :) hon skulle kolla upp det och ringa mej...

Det är ju helt OK att vara precis hur vanlig som helst, jag tog bara fasta på det sista du skrev om att du inte ville ha en vanlig bukett.

Det är ganska ofta som florist som man känner att varje brud vill vara så himla unik-säger man-men i slutänden väljer väldigt många precis det som varit mest inne senaste tiden. Det går dessutom igen i klänningar, musikval och allt annat också.
    Det beror väl på att vi alla influeras mer än vi vet om av allt möjligt runt omkring oss.

• hysterica75

ok, ja fast med vanlig menade jag en med rosor och häng tgyp.. eller en liten vanlig rund bukett typ:) har inte sett någon med sån bukett som jag ville ha.. inte bland mina bekanta och så af.. dom väljer mer traditionellt tycker jag.. klänningen jag ska ha är svart och vit..

Svar på tråden Vilken brudbukett har DU fallit för?