• delfin78

Vilken brudbukett har DU fallit för?

Hej!
    Jag älskar blommor och tänkte att det skulle vara kul att starta en ny tråd där vi beskriver hur vi tror/vet hru vår brudbukett ska se ut eller visa bild?
    Är det en bukett som en droppe, stilren som ligger vid armen, rund och kompakt bukett eller blandad bukett?

Hoppas någon vill vara med?

Jag tror att min bukett blir en av lila rosor, ocean song, vit  fresia och något grönt. inte så stor

ELLER

en ganska kompakt bukett med lila rosor, ocean song, lime rosor, super green & green+ två st brud orchide med grönt.

• Svar på tråden Vilken brudbukett har DU fallit för?
  • delfin78

Hej Cherrykola: gu så härligt med körsbärskvistar, de blommorna e ju helt underbart vackra, rolig ide :)  nyfiken på vad det blir till *L*

ska alla ni beställa från florist eller några som gör själva?

trevlig helg
    angelica

• CherryKola
    delfin78: Ja, jag älskar körsbärsblommor :)
    Min blivande svärmor är florist så jag kommer få hjälp av henne iaf 
  • 1700tal

Kul tråd - mera blomprat, tack!

Min droppbukett (och alla bordsarrangemangen) gör jag själv och buketten ska heta "Tre Trädgårdar" och ha en egen sida i festprogrammet. Den blir busig, vild och en hyllning till naturen. Jag tänker smyga mig in i min mammas och svärmors trädgårdar (och min egen ), stjäla rosor, jordgubbsslingor, grässtrån, busgrönt och annat lämpligt i blom för fulla muggar (länsa rabatterna - nästan - och totalt sätta myror i huvudet på dem!) natten 3 dagar innan bröllopet. Jag ska inte säga nånting till dem, inte att jag gör det själv (fast de kanske anar det eftersom jag lever för min trädgård) eller att jag tar blomster från deras trädgårdar. Det allra båsta skulle va om svärmor förbryllat berättar för släktingarna att nån kapat blommor i trädgården och när de får se min bukett tänker de ahaaaaa...

Jag gör buketten som en hyllning till min mamma och svärmor, båda med stort trädgårdsintresse precis som jag. Huvudinnehållet som är i blom i aug (förutom grönt "bus") blir roserna Mme Alfred Carriér (vit, åt rosa vid mognad, min trädgård), New Dawn (vit, mer åt rosa än alfred carriér, svärmors trädgård), sommerwind (ljuuuuvt rosa, älskar denna ros, tät fylld, från min trädgård) och bonica (rosa, fylld, mammas trädgård)..

För mig är blommorna så himla viktiga..

• Trucker

Har ingen aning vad jag ska ha. Är så dålig på det här med blommor. Har funderat att ha nått med blått. Finns det blåa rosor tro?

• MabCar

Vilken roligt tråd. Den bukett som jag kommer att finns i mitt galleri under starka bilder. Det är 4 olika sorters rosor, gula kallor och några andra blommor som jag inte vet namnet på

• wiii

har inte tänkt såå mycket på det än, men vill ha en ganska enkel bukett, troligtvis rund då, med vita rosor, något grönt och eventuellt några rosa eller andra ljusa rosor.

• Iseika

Eftersom jag är reumatiker med handproblem får min bukett varken vara tung eller för tjock i omkrets. Jag funderar på några enkla vita kallor med sidenband bundet runt om. Det passar dessutom ganska bra, för jag är rätt enkel i min klädsel också.

• Mariabridetobe

Vilken rolig tråd =) Jag kommer att ha en rund tät bukett med röda rosor och lite hjärtan på tråd uppe på och vita pärlor i varje ros. Lindad runt skaften med ett sidenband i olivgrön ( som vi har genomgående i alla inbjudningar mm.)

Svar på tråden Vilken brudbukett har DU fallit för?