Kul tråd - mera blomprat, tack!
Min droppbukett (och alla bordsarrangemangen) gör jag själv och buketten ska heta "Tre Trädgårdar" och ha en egen sida i festprogrammet. Den blir busig, vild och en hyllning till naturen. Jag tänker smyga mig in i min mammas och svärmors trädgårdar (och min egen
), stjäla rosor, jordgubbsslingor, grässtrån, busgrönt och annat lämpligt i blom för fulla muggar (länsa rabatterna - nästan - och totalt sätta myror i huvudet på dem!) natten 3 dagar innan bröllopet. Jag ska inte säga nånting till dem, inte att jag gör det själv (fast de kanske anar det eftersom jag lever för min trädgård) eller att jag tar blomster från deras trädgårdar. Det allra båsta skulle va om svärmor förbryllat berättar för släktingarna att nån kapat blommor i trädgården och när de får se min bukett tänker de ahaaaaa...
Jag gör buketten som en hyllning till min mamma och svärmor, båda med stort trädgårdsintresse precis som jag. Huvudinnehållet som är i blom i aug (förutom grönt "bus") blir roserna Mme Alfred Carriér (vit, åt rosa vid mognad, min trädgård), New Dawn (vit, mer åt rosa än alfred carriér, svärmors trädgård), sommerwind (ljuuuuvt rosa, älskar denna ros, tät fylld, från min trädgård) och bonica (rosa, fylld, mammas trädgård)..
För mig är blommorna så himla viktiga..