• african love

Svart klänning som gäst på bröllop?

Jag ska på bröllop om två veckor och är i valet och kvalet om kläder... Jag har en jättefin svart klänning, men funkar det på bröllop?
    Den är axelbandslös så jag måste ha något över, men vad? Vore jättetacksam för tips! :)

• Svar på tråden Svart klänning som gäst på bröllop?
  • Midvinterflicka

Nja, du bör ha något färgglatt över i så fall och färgglada smycken. Det bör inte ge ett svart intryck om man säger så.

• mattiasFästmö

hade du kommit på mitt bröllop i en helsvart klänning hade jag inte blivit glad. Även om du har färgglada detaljer till så är ju klänningen fortfarande heltsvart. Så för min del om det var mitt bröllop hade jag inte gillat det ett dugg svart för mig är big no-no på bröllop. allt svart öht.

• Emblas Mamma

JAg förstår inte riktigt detta med att inte få ha svart:)
    HAr du något färgglatt över, t.ex rosa så borde det ju vara okej:)
    Ha långa hängande smycken med kanske, i samma färg som det du har över klänningen..

kan bli riktigt snyggt:)
    Vissa brudar väljer ju svart på tärnan eller svart själva så det borde inte vara helt olagligt ;)

Huvudsaken är att man faktiskt kommer som gäst:) Och är du inte helsvart eller helvit så hade jag tyckt det var helt okej ! Dom sparkar ju knappast ut dig :=)

• Emblas Mamma

Eller ta ett färgglatt skärp över klänningen med :)

• Alorna

Jag tycker man kan ha svart klänning med färgranna detaljer OM man frågar brudparet om det är okej med dom :D
    Mina gäster får gärna ha svart på sig då hela vårt tema är baserat på svart, rött, silver och vitt.

• JT2010

Tycker inte alls att det är fel på det, kan vara riktigt snyggt faktiskt :) Hade ett par som hade det på vårt bröllop och jag reagerade inte på det...

• Jessika81

Det är klart det är snyggt med svart, men många skulle ändå bli väldigt ledsna om man hade svart på deras bröllop. Även om det kanske är viktigast vad brudparet tycker så tror jag att många gäster också tittar lite snett på bröllopsgäster i svart.

• Ezna

Självklart kan du ha en svart klänning!!! 
    Punkt slut!

Strunta i alla andras kommentarer om att det är ett big no no osv! Det var en tjej som hade det på vårt bröllop och jag brydde mig inte ett dugg!! Bara fjantigt tycker jag!

Ha den du, det funkar perfekt!

• jazzie78

Jag hade en svart klänning på mig på ett bröllop med knallrött skärp i midjan, röd sjal, röda smycken och illröda, skyhöga klackskor....(pumps) :o)
    Jag tycker det är helt ok med att ha en svart klänning på sig på ett bröllop... MEN bryt av med smycken, sjal och ett par skor i en helt annan färg :o) annars blir det begravningsvarning....

• mattiasFästmö

Ezna skrev 2010-09-30 18:42:45 följande:
    Självklart kan du ha en svart klänning!!! Punkt slut! Strunta i alla andras kommentarer om att det är ett big no no osv! Det var en tjej som hade det på vårt bröllop och jag brydde mig inte ett dugg!! Bara fjantigt tycker jag! Ha den du, det funkar perfekt!

Ska man inte bry sig om vad brudparet tycker menar du? Om mina gäster resonerar så och kommer i svart så skulle iallafall jag bli irriterad. så nej, jag tycker inte att man bara ska skita i vad brudparet tycker och ha på sig vad man vill. man kan åtminstonde fråga brudparet först om man nu prompt måste ha svart.

Svar på tråden Svart klänning som gäst på bröllop?