• zita76
    Äldre 21 Sep 14:51
    9558 visningar
    42 svar
    42
    9558

    Vi som gifter oss 30/4 2011 Valborg

    Hej!
    Är det fler än jag som ska gifta sig kommande Valborg?
    Vi gifter oss på Västkusten, utanför Orust. Planeringen har börjat så smått!
    Det skulle vara kul att utbyta tankar, idéer och tips med er andra lyckliga!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 30/4 2011 Valborg
  • zita76
    Äldre 8 Oct 17:45
    #11

    Vilken kul idé för inbjudningar!
    Och roligt att blivande maken är mer engagerad. Jag har fått min blivande med på spåret mer nu med.
    Så roligt att handla tyg! Vad blir det för modell på klänningen?

  • Mijsan
    Äldre 13 Oct 17:09
    #12

    Nu verkar det som att vi äntligen hittat festställe!
    Bra tag kvar men visst vill man väl ha bokat ett bra ställe i god tid så att men sedan inte står där med skägget i brevlådan?

    Inbjudningar tycks vara en hel vetenskap och man kan uppenbarligen lägga huuuur mycket pengar som helst på det där.

    Tar supergärna emot tips på ställen att beställa ifrån!
    Kylskåpsmagneter låter superfräsigt! Jättekul ide´!

    Har börjat fundera på brudbuketten.

    Skulle vilja ha temat vitt och grönt.

    Tror ni att man kan få tag i liljenkonvalj till valborg?
    Gillar tanken på kombon vita rosor, liljenkonval med deras stor blad och ngt grönt strå över det.

  • zita76
    Äldre 13 Oct 22:28
    #13

    Vi bokade lokal i vintras!!! Allt för att få den vi ville ha.
    Grönt och vitt låter underbart. Är inne på vit bukett, med något som bryter av, men vet ej vad!

    Jag tänker försöka göra inbjudningar, meny och rubbet själv. Så vi måste bestämma tema och utseende snart, så jag hinner! Det lär ju ta sitt lilla tag att fixa alltihop!
    Vad har ni för tema Mijsan? Kanske är lättare att komma på layout om man har färg/tema att utgå från. Såg någon relativt billig tryckare, ska se om jag hittar dem igen!

    Jag räknar ner! Snart bara 6 månader kvar!!!!!

  • Sandri­na
    Äldre 19 Oct 09:27
    #14

    Oj, va mycket jag har missat sen jag var här sist! Så roligt att tråden kommit igång, OCH planeringen! :)

    Vi bokade lokal i sommras, skönt att ha det klart när man vill ha en speciell.

    Vi funderar också på inbjudningar nu, vi gör nog det mesta själva. Gäller bara att komma på layout och tema som sen kommer gå igen i vigselprogram, festhäfte, tackkort osv. Känns verkligen spännande att vara igång. När skickar ni ut era inbjudningar?

    Vi har haft möte med vår cateringfirma också, det känndes verkligen bra och dom var så tillmötegående. Ska ni fixa med maten själv eller catera?

    Jag har inte alls tänkt på att det kommer vara så kallt! Men det är väl ganska troligt. Funderar på att ha en vit långärmad bolero. Kan man fixa det där man hyr/köper klänningen tror ni?

  • zita76
    Äldre 19 Oct 09:54
    #15

    Jag såg typ "kappor" fst elegantare där jag kollade klänning. Det finns säkert något. Finns säkert de som säljer också på köp/sälj här.

    Vi ska fixa maten själva, men hyr porslin och dukar så att vi slipper disken :) sedan blir det nog att vi köper tårtan, för den ska vara perfektperfektperfekt. Och vem vill anta sig den utmaningen med de kraven!!?

    Vi håller också på att fundera ut tema och layout. Det är inte det enklaste! Och just som Sandrina skriver så vill man ju att det ska gå igenom allt. Inbjudning, program, dukning, tackkort... Och det börjar verkligen bli dags att komma igång, för jag vill göra dem själv det är så roligt!
    Vi skickar nog ut inbjudningarna i slutet av januari, då är det tre månader innan DAGEN. Får ju inte vara för långt innan, men inte heller så kort att gästerna har andra saker för sig. Så jag för verkligen vidare Sandrinas fråga När skickar ni ut era inbjudningar??

    Vi har bokat fotograf redan, och ska träffa henne när det närmar sig. Det känns lyxigt (fanns inte i budget från början) Nu skulle vi vilja ha någon som filmar med, kanske en kompis om vi kan komma på någon.

    Har ni egen lokal, eller festvåning? Vi ska ha egen och just nu är frågan hur vi gör med drickat efter middagen. Vi vill ha bar till självkostnadspris, men vem ska sköta den?

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 23 Nov 21:50
    #16

    hej allihopa!
    Vi har u lämnat in vår bild för tryckning av inbjudningskort. det blir som sagt kylskåsmagneter i storlek ca 8gånger 10 cm. Vår kompis jobbar på en skyltfirma och de trycker tydligen även sånthär:) vi har det annorlunda temat av sommarkväll/folkpark/björkar:) Så detta ingår i vårt inbjudningskort. En kompis målade söta bilder som vi klippte in som förställde "oss".

    Min klänning kommer vara precis-under-knä-lång och ha 50-60talstema. Det cremevita tyget har ett diskret rosmönster i en ljusare vit nyans. Är så nöjd.

    Annars är det mycket kvar. men vi har nog sparat ihop pengar nu till de "stora offerterna" som kan dimpa in;) tycker det är svårt med liveband/dj. Hur gör ni andra?

    Sen tänker jag oerhört mycket mer på bröllopet än min m2b...och ibland är det frustrerande. det känns som om jag blir vd för det här projektet och får delegera uppgifter till honom. Men det känns ok.

    Vi räknar med att vädret är kallt och att alla gäster kan vara inomhus mycket. vi hoppas självklart på utomhuskort och tror att det löser sig;)

    försöker va noga med att fylla i budgeten oxå. kram till er

  • zita76
    Äldre 24 Nov 11:23
    #17

    Så långt ni har kommit! Vi har lite "fastnat", precis som du så är jag mer engagerad än min m2b, vilket känns tråkigt.
    Vi har nog bestämt oss för en "save the date" utskick med en webbadress där inbjudan och information finns.
    Sedan har min mamma och jag kollat mönster till klänningen (hon syr) Det blir en stilren, hellång med breda band längst ut på axlarna. Sedan är det korsettsnörning i ryggen.
    Vi får nog hålla oss till en DJ, budgeten tillåter inte något annat. Just nu håller jag på att fundera över om jag kan fråga en kompis "som inte fick plats på gästlistan" om han vill vara bartender, och därigenom ändå delta i bröllopet.

    Kram på er tjejer!

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 26 Nov 09:16
    #18

    som tröst så har vi inte kommit så långt. de flesta trådarna hänger i luften och många beslut beror på andra beslut osv. Sen har jag tenta nästa veccka och jag och min m2b bor i olika städer så vi har nästan ingen tid att prata om detta heller. DET är frustrerande

  • zita76
    Äldre 26 Nov 12:01
    #19

    Vi hinner nog, ska vi se!
    Kan tänka mig att det blir frustrerande. Tur att vi bara planerar en dag när vi ska vara lyckliga och njuta av att den jag älskar älskar mig och vill leva sitt liv med mig!

    Nu är det dags att ta paus i planerna för mig och julfixa istället. Tjoho!

  • Cupcak­e queen
    Äldre 14 Dec 14:41
    #20

    Hej
    Va kul att hitta andra April brudar, vi gifter oss fre 29/4-11. Vi planerar och funderar, ska skicka kombinerade jul och inbjudningskort nu i veckan. Vi har bokat präst, kyrka,fest lokal och skicka förfrågningar om offert på mat och gjort gästlistan. Tror vi ska ha rött, vitt och silver som tema. Har en hel del kvar men det är ju sååå kul.

Svar på tråden Vi som gifter oss 30/4 2011 Valborg