• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • BlackWIngedAngel
    Jolin skrev 2011-01-23 17:00:44 följande:
    Precis det är precis den versionen jag menade, ååååh! Jag blir helt tårögd... är hon inte vacker? :)
    Det finns ju olika inspelade versioner av sången och vi ska nog ha den som Brandy sjunger för den är i lite mer moderntappning. Men det är som sagt 1 ½ år kvar och känner jag mig själv rätt så ändrar mig mig 100 ggr om och om igen och sedan slutar det med att det blir den sång som jag sagt från början :P
    Absolut. Själv är jag Disneynörd så jag gillar den typen av musik. :)
  • Chiara
    Lebendig skrev 2011-01-23 00:31:29 följande:
    Men vi var på ett pingstbröllop i somras och där satt brudgummens familj och släkt på höger sida framme vid altaret. Men de kanske har annorlunda traditioner?

När det gäller alkohol Chiara så tror jag att det beror lite på sällskapet hur det uppfattas. Personligen så tycker jag att det är gott med ett glas vin till maten (varmrätten) och vi kommer servera alkohol till middagen och sedan ha bar till självkostnadspris. Men är man från ett sällskap där alkohol inte hör till vanlighetetn tror jag inte heller att det uppfattas som snålt. Och har man barn, och vet med sig att man inte kan dämpa sitt drickande får man hoppas de har vett att lämna barnen "hemma" . Vi ska ha ett barnfritt bröllop, jag tycker inte att barn har något på bröllop att göra. Möjligtvis i kyrkan. Hade jag haft egna barn hade det givetvis varit annorlunda. Jag tycker att andras barn är ett  grymma störningsmoment och jag har inte tålamod med dem och det sista jag vill på min bröllopsdag är att behöva brinna av för att någon unge skriker sig genom vår vigsel eller liknande... (tror jag sagt detta tidigare)
    Alla och jag menar alla i sällskapet dricker när de har chansen i så i det fallet kommer det vara "fel" visst ett glas vin etc kan vara trevligt men inte ett måste och min m2b är heller inte så mycket för de ... så det känns bara som en extra kostand som vi skulel ha bara för att alla andra anser att det ska finnas...

Men jag vet inte just nu känns det som att jag vill lägga ner ALLT och gifta mig i hemlighet i sommar eller nå men det går inte m2b med på har redan gett det som förslag..
    men orkar inte väga upp till allas förväntningar och anseenden och etc bjuder man inte barnen då är det fel bjuder man barnen då är det fel....

Har man ingen alkohol uppfattas man som snål och har man alkohol så är det garanterat vi som slutligen kommer lida eftersom att då kommer någon garanterat dricka för mycket glömma våran dag eller till och med förstöra den på något sätt...

bara tat titta på alla fester som är runt omkring nämn en enda fest med alkohol och mer än bara de abslout närmaste och utan respektive som inte spårat ur en enda gång!? även om det inte är nå stort bara boka taxi skicka hem människan men i alla fall jag vill minnas min dag med glädje och hoppas på att jag faktikst kan prata med alla som var med och dem också kan minas festen...

Men jag vet inte jag är väl egoistisk... Barnen anser jag pga mitt yrke och mina egna barn anser jag definitivt att dem har något på ett bröllop att göra jag kan däremot inte förstå hur man inte vill ha det dem är bara barn och de kan knappast gör något som förstör något!
  • Dolly P

Idag berättade jag för min pappa att jag ska gifta mig. Han sa väl inte direkt jätte mkt. Han tyckte mest att det var onödigt för att det kostar så mkt. Så lite lättad att han inte sa någon om min sambo. Även om han säkert tänkte något.. hahah

• weddingdreams

Chiara - Vad jobbigt att du känner så.. Men försök sluta tänka på bröllopet ett tag tills det blir roligt igen. Glöm aldrig att det är eran dag så ni bestämmer själva hur den ska vara... Ang. barn kommer jag inte bjuda några förutom min dotter och min systerdotter för dom är brudnäbbar men senare hoppas jag vi får barnvakt till dom.
    Alkohol får man väl bestämma själv hur man har det. Vi kommer ha det. Vi vill ha en stor fest men inte förrän efter middagen. Så det blir begränsat till maten och fritt först efter när tal och sånt är över...

Blackwinged angel - Nej jag vet inte så mycket med skillnaden om servetterna... Men tycker dom känns väldigt bra... Jag älskar också disney och tecknade filmer som shrek och anastasia så därför blir "It is you I have loved all along" en självklarhet..;)

Jolin - Tycker absolut ni ska ha den låten. var ju jätte glad och perfekt att dansa till. kan ni ju ta steg hjälp från den filmen... ;)

Ang vals ALLA.... Ska ni ta danslektioner?
    Jag hade tänk parta till det lite och kanske göra en sån överraskningsdans mitt i låten och köra thriller... Finns en massa roliga sånna här inne på youtube.. Kanske man kan sno lite från jolin och ta första biten på hennes låt innan dom börjar sjunga (den var så perfekt med valsen) och sedan bryts skivan och så börjar thriller (Mischel jackson). Jag och kalle står bara i mitten och så börjar våra tärnor, bestman och toastmasters gå innåt så som dom gör och så kör vi alla ihop den dansen... Det vore ju skit roligt.. har inte varit på nått sånt bröllop... :)

• weddingdreams

Dolly P - Vad skönt att det gick bra... Då är det bara att tuta och köra..

I morgon ska jag baka cupcakes när jag lämnat tjejen på dagis.. Två olika och så får vi se om dom är goda och om jag kan göra dom en eller två dagar innan och dom fortfarande är goda och fina...

Natti natti nu alla!

• sofi 88
    weddingdreams skrev 2011-01-23 21:35:31 följande:
    Dolly P - Vad skönt att det gick bra... Då är det bara att tuta och köra..

I morgon ska jag baka cupcakes när jag lämnat tjejen på dagis.. Två olika och så får vi se om dom är goda och om jag kan göra dom en eller två dagar innan och dom fortfarande är goda och fina...

Natti natti nu alla!
    Bakade cupcakes i helgen, rekomenderar varmt frosting med lika mycket philadelphia ost som smält vit choklad, den blir väldigt fast och bra tycker jag. Pyntar med silverkulor men efter en dag i kylskåp (som är stället jag tycker man ska förvara cupcakes men det kanske är helt fel...) så förlorar silverkulorna delar av sin färg så de är nog inte optimala att pynta med om man vill göra några dagar innan.
  • sofi 88

Så ser frostingen ut, så kan man ju köra vilken muffins bas som man vill. Går säkert färga smidigt med caramellfärg eller vad man kan färga med om man vill. Blir inte för söt eftersom philadelphian balanserar den.
  • BlackWIngedAngel
    weddingdreams skrev 2011-01-23 21:15:14 följande:
    Jag hade tänk parta till det lite och kanske göra en sån överraskningsdans mitt i låten och köra thriller... Finns en massa roliga sånna här inne på youtube.. Kanske man kan sno lite från jolin och ta första biten på hennes låt innan dom börjar sjunga (den var så perfekt med valsen) och sedan bryts skivan och så börjar thriller (Mischel jackson). Jag och kalle står bara i mitten och så börjar våra tärnor, bestman och toastmasters gå innåt så som dom gör och så kör vi alla ihop den dansen... Det vore ju skit roligt.. har inte varit på nått sånt bröllop... :)
    Man får bara tänka på en sak när man göra en sådan sak: Det beror naturligtvis på vilka gäster man bjuder, men traditionellt sett så är det ju meningen att övriga gäster ska falla in i valsen när brudparet har dansat ensamma en stund. Gör man ett sådant dansnummer så bryter man ju av det och då blir det ingen naturlig fortsättning på dansen. Om de flesta gästerna inte kan dansa pardans, gör det kanske inte lika mycket, men den koordinerade dansen kommet ändå att göra att ingen går upp på golvet förrän efter och förmodligen med en viss paus eftersom en del kanske inte vill gå upp på golvet direkt efter ett välkoordinerat dansnummer.

För vår del handlar det mest om att öva. Jag har dansat pardans i tio år och för ett år sedan gick jag och min sambo en danskurs ihop med ett kompispar som gifte sig nu i sommar. Så han har grunderna och med övning ska jag nog lyckas träna upp honom för den stora dagen. ;) 
  • Jolin
    Vi kommer inte dansa hela låten utan har tänkt mixa ihop den men någon annan up tempo låt och köra ett dansnummer precis så som du pratar om :) Om man är spralliga och spexiga som personer och tycker att detta sätt speglar en som par så tycker jag att det är rätt väg att gå. Om man är mer åt det traditionella håller så finns det ingen mening med att spexa för då blir det ju inte "vi/ni"

Det roligaste med bröllopet tycker jag är att det är våran dag och att vi ska få visa hela världen att vi hör ihop och varför vi hör ihop. Jag och Johan har mycket humor mellan oss och tar livet med en klackspark. Ingen av oss är traditionsbundna och därför ska det bli jättekul att göra detta dansnummer. Jag tror ändå vi kommer att dansa vals halva låten innan den andra dansen bryter av... Jag vill känna att jag får vara cinderella i minst  1 minut... minst! :) Vi kommer att ta danslektioner så Johan får koll på sina "sprattelgubbe moves". Frågan är bara hur mycket det kan kosta att ta lektioner? :O
  • weddingdreams
    BlackWIngedAngel skrev 2011-01-23 21:50:42 följande:
    Man får bara tänka på en sak när man göra en sådan sak: Det beror naturligtvis på vilka gäster man bjuder, men traditionellt sett så är det ju meningen att övriga gäster ska falla in i valsen när brudparet har dansat ensamma en stund. Gör man ett sådant dansnummer så bryter man ju av det och då blir det ingen naturlig fortsättning på dansen. Om de flesta gästerna inte kan dansa pardans, gör det kanske inte lika mycket, men den koordinerade dansen kommet ändå att göra att ingen går upp på golvet förrän efter och förmodligen med en viss paus eftersom en del kanske inte vill gå upp på golvet direkt efter ett välkoordinerat dansnummer.

För vår del handlar det mest om att öva. Jag har dansat pardans i tio år och för ett år sedan gick jag och min sambo en danskurs ihop med ett kompispar som gifte sig nu i sommar. Så han har grunderna och med övning ska jag nog lyckas träna upp honom för den stora dagen. ;) 
    Om nu alla ställer upp så tror jag vi gör som så när man gjort thriller lite över går det igen till vals,,, så i slutet kan alla dansa i alla fall.. det är ju föräldrarna till brudparet som får böra vaksa efter brudpar så man får säga det till dom så dom inte börar inna thriller och sedan dansar vi efter det igen... men måste se först om dansen blir bra med låtar och allt.. annars kör vi vanligt,,,
Svar på tråden forts "Bröllop 2012"